Toon posts:

[WSH] Probleem met logon script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel een stage aan het lopen bij een IT bedrijf, ik heb als opdracht gekregen om het huidige logon script dat geschreven is met Kixtart om te zetten in vbs om zo door de WSH uit te voeren. Alles goed en wel behalve dat ik geen register wijzigingen kan doorvoeren op andere pc's dan de mijne. Op mijn eigen pc gaat dit wel omdat ik lid ben van de lokale admins. Hoe moet ik dit nu aanpakken zodat ik op alle pc's van het domein het script perfect kan uitvoeren?

Alvast bedankt

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
vanaf windows 2000 kun je standaard met runas onder een ander useraccount dingen starten.

[ Voor 29% gewijzigd door paulhekje op 18-03-2004 12:37 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik maar het is de bedoeling dat dit als login script wordt gebruikt dus direct nadat de gebruiker zen username/pw ingetikt heeft moeten die registerwijzigingen doorgevoerd zonder dat ik in de lokale admins groep zit op de computer.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 11:16:
Ik ben momenteel een stage aan het lopen bij een IT bedrijf, ik heb als opdracht gekregen om het huidige logon script dat geschreven is met Kixtart om te zetten in vbs om zo door de WSH uit te voeren. Alles goed en wel behalve dat ik geen register wijzigingen kan doorvoeren op andere pc's dan de mijne. Op mijn eigen pc gaat dit wel omdat ik lid ben van de lokale admins. Hoe moet ik dit nu aanpakken zodat ik op alle pc's van het domein het script perfect kan uitvoeren?
Dat kan je nu ook niet met Kix. Want Kix draait ook onder user-context. Dus als je dat omzet naar vbs, dan heb je nog steeds dezelfde mogelijkheden. Dus ik ben benieuwd wat je wilt overzetten.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
vanuit het login script kun je toch een externe batchfile/scripts lanceren met runas?

je kunt ook via GPO's met msi-files registry settings distribueren.

Kijk ook eens kritisch naar wat voor registrysettings je wilt aanpassen, ik wed dat 90% met bestaanden GPO's/policy templates uitgevoerd kan worden.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Je moet zorgen dat je 1 domain admin hebt die in elke local admin groep staat voor elke pc en die kan dan de betreffende code of registry wijziging uitvoeren.

Het is logisch dat het onder jouw uid niet werkt ook al ben je local admin op je eigen machine dwz je bent dus geen local admin op een andere machine tenzij je dat op die machine aangeeft.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:00

Coach4All

I'm a Coach 4 All

bedoel je iets als:

code:
1
2
3
    objShell.RegWrite "HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Colors\Background", "255 255 255"
    objShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Preload\1", "00000413"
    objShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Keyboard Layout\Substitutes\00000413", "00020409"

:*)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
jvdmeer schreef op 18 maart 2004 @ 15:37:
[...]

Dat kan je nu ook niet met Kix. Want Kix draait ook onder user-context. Dus als je dat omzet naar vbs, dan heb je nog steeds dezelfde mogelijkheden. Dus ik ben benieuwd wat je wilt overzetten.
Tja ik ben hier ook nieuw in maar kix voert de registerwijzigingen wel door zonder foutmeldingen te geven, mijn vbs script doet dit niet... (alleen op mijn pc wel).

ik ben nu niet meer op men stagebedrijf maar ik zal morgenvroeg de suggesties is uitproberen en zien wat er uit de bus valt.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
misschien is het een optie om de scripts in 2 delen op te delen aangezien computer policies standaard als system uitgevoerd worden dus volledige register beschikbaar en de rest met user policies uit laten voeren

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Het wil niet lukken via het script, daarom hebben we besloten om de registerwijzigingen via GPO's te doen. Toch bedankt voor de reply's.
Pagina: 1