Toon posts:

[SQL/Access] error: Too many fields defined.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het doorvoeren van een update op een access database krijg ik de volgende foutmelding:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '8007000e'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too many fields defined.

Ik dacht dat het aan de hoeveelheid velden in de tabel zou liggen. Deze moet namelijk onder de 255 liggen. Maar de tabel bleek 168 velden te hebben dus ruim onder de 255, maar heb toch voor de zekerheid de database nog even gecomprimeerd. Jammer genoeg bleek dit niet te werken :|
Hierna heb ik op google naar mogelijke oplossingen gezocht, maar ook hier heb ik het niet kunnen vinden. Alleen bovenstaande oplossing kwam ik vaak tegen.

Hopelijk heeft iemand van jullie nog een idee waar het aan zou kunnen liggen.

Dankjewel!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
post de code die de fout genereerd ff, ik heb me glazen bolleke thuis gelaten ;)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Hmm een tabel met 168 velden

Ondanks dat, weet je zeker dat je update niet toevallig per ongeluk 169 velden meegeeft? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik best doen.. :p maar het is een bestand bestaande uit 1200 regels met code.. ik zal even kijken in welke stukken het zou kunnen zitten, dan zal ik die hier posten

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Dit kan toch haast geen net database model zijn. :X

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik bezig ben met het vertalen van een nederlandse site naar een engelse site en die nederlandse site is niet door mij gemaakt en dus ook niet door mij geprogrammeerd :S

En aangezien dit niet zo'n nette programmeur was en een beetje knullig bezig is geweest, probeer ik zijn code wat beter te maken en wat uit te breiden.

Het herschrijven kost me waarschijnlijk nog veel meer tijd dan het updaten van het huidige.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Access gooit verwijderde velden niet direct weg. Je moet een compact&repair doen van je db en dan opnieuw velden toevoegen. Dan werkt het wel.

Trouwens wel heel veel velden, weet je zeker dat het goed genormaliseerd is?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik iemand per mail even kan benaderen. Het hier posten van de code lijkt me niet zo verstandig.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 11:08:
Misschien dat ik iemand per mail even kan benaderen. Het hier posten van de code lijkt me niet zo verstandig.
In welk opzicht?

Zonder het posten van evt. code kan men je niet echt helpen.

tis namelijk een forum, geen emailadres uitwissel ding :)

@Bosmonster: als je 168 velden hebt en je insert 169 velden, dan krijg je toch geen error: too many fields?

Ik denk dat het het volgende is: Wat P_de_B zei dus. Een interne counter loopt mee met het aantal velden. Ook als je velden verwijderd blijft deze counter optellen. Een compact/repair moet gewoon werken.

Edit:
Doe je na de update een select * from [blaat]?
Zo ja, dan zou je eens kunnen proberen om die * te vervangen door de exacte veldnamen.

[ Voor 10% gewijzigd door TeeDee op 18-03-2004 11:20 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
In het opzicht dat ik veel code zal moeten posten om jullie in staat te kunnen stellen om te zien waar de fout zou kunnen liggen, vandaar dat ik per mail voorstel.

in iedergeval bedankt voor je post. maar ik meld in mijn 1e post dat ik mn database al gecomprimeerd en herstelt heb.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56
Als je iemand per mail wilt benaderen, dan hoef je er ook geen topic voor te openen.
Als je 'personalized' help wilt, dan kan je evengoed een consultant ofzo inhuren.

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Misschien dat ik iemand per mail even kan benaderen.
Lijkt me niet :)
Het hier posten van de code lijkt me niet zo verstandig.
Lijkt me wel :)

Dit is een forum, dwz een plek waar je problemen ter discussie kunt stellen ter lering ende vermaak der omstanders. Een probleem dumpen zonder voldoende achtergrondinformatie en vervolgens hopen dat iemand je gaat mailen = nutteloos topic voor het forum. Dus post eens wat code als je hulp wil, of huur een professional in die wel een goede persoonlijke mailconversatie aan wil gaan :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.