Toon posts:

popup windows 1x per browser sessie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik moet voor mijn forum een popup scripte schrijven zodat een popup maar 1x per browser sessie wordt weergeven... ik heb het scriptje zover dat ie altijd opent maar wat moet ik nou toevoegen dat ie maar 1x per browser sessie doet? Het zou ook goed zijn als ie maar 1x per dag opent ofzo :) ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan helaas niks nuttigs vinden.. mn code hieronder is de popup to zover af.. help me please :)

code:
1
2
3
<script language="JavaScript" for="window" event="onload()"> 
window.open("url", "titel", "toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, menubar=no, scrollbars=yes, resizable=yes, height=600, width=600, screenX=100, screenY=100, top=100, left=100,")
</script>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 10:42 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:02
Keyword: 'cookie'

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
zet als je de popup toont een cookie met expiration 1 dag

zet als je de popup toont een cookie met daarin PopupShownDuringSession met het sessie ID
vooraleer de popup te tonen vergelijk je dan het sessie-id met de waarde in de cookie

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

javascript -> W&G

Al kun je als je het per sessie wilt beter serverside regelen. Schrijf de code gewoon weg 1x per sessie.

Niet dat veel mensen dit zullen zien overigens. De eerste keer wordt ie geblockt door de popupblocker die de meeste mensen inmiddels wel geinstalleerd hebben. Als ze deze dan uitzetten voor je pagina krijgen ze hem niet meer want je ziet hem maar 1x per sessie :P

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik hoop toch niet dat jou popupblocker dergelijke popups blockt :)

[ Voor 4% gewijzigd door mulder op 18-03-2004 10:50 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Don Facundo schreef op 18 maart 2004 @ 10:50:
popups onload? Hoopte het toch wel :P

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Javascript hoortniet in Programming & Webscripting, maar in Webdesign & Graphics. Moved...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 06:16

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Don Facundo schreef op 18 maart 2004 @ 10:50:
Ik blokkeer standaard alle popups waar ik niet om gevraagd heb. Er zijn teveel sites, waaronder een paar verder best wel goede, met vervelende popups. Het ergste zijn popups in popups en afsluit-popups. Als je een goede reden hebt om een popup te gebruiken, vermeldt dat duidelijk op je site (bijvoorkeur als die popup geweigerd wordt) en zeg er dan meteen bij dat het eenmalig is voor die sessie als dat zo is. Dan ben ik best geneigd even een popup toe te staan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 23:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Mr. Liu schreef op 18 maart 2004 @ 11:13:
[...]

Ik blokkeer standaard alle popups waar ik niet om gevraagd heb. Er zijn teveel sites, waaronder een paar verder best wel goede, met vervelende popups. Het ergste zijn popups in popups en afsluit-popups. Als je een goede reden hebt om een popup te gebruiken, vermeldt dat duidelijk op je site (bijvoorkeur als die popup geweigerd wordt) en zeg er dan meteen bij dat het eenmalig is voor die sessie als dat zo is. Dan ben ik best geneigd even een popup toe te staan.
Dat zijn 9 van de 10 keer reclame popups, die vanaf een ander domein worden getoond. Ik redeneer vanuit webapplicaties waar zo nu en dan een popup gewoon handig zijn. Ieder zijn meug :)

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik moet het dus oplossen met een cookie... hoe zet ik dat erin dan? neem aan dat het cookie verstuurd moet worden naar de gebruiker, gecheckt of het al bestaat.. en dan popup omhoog ja /nee maar hoe koppel ik dat cookie dan aan mn popup?

ik heb deze cookie code gevonden:
$cookie_time = time() + 216000;
setcookie("popup", "0","$expire_time", "/");

hoe werk ik nu verder? sorry heb echt 0,0 ervaring met dit.. hopelijk wil iemand me helpen

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 06:16

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Don Facundo schreef op 18 maart 2004 @ 11:21:
[...]
Dat zijn 9 van de 10 keer reclame popups, die vanaf een ander domein worden getoond. Ik redeneer vanuit webapplicaties waar zo nu en dan een popup gewoon handig zijn. Ieder zijn meug :)
Volkomen waar, maar als gebruiker zie ik niet waar popups vandaan komen en ik ken nog geen browser die intelligent genoeg is om het onderscheid te maken. Gegeven dat de meeste mensen ondertussen door dit soort ervaringen een bloedhekel hebben aan popups zet ik mijn vraagtekens bij het gebruik van popups in nieuw te ontwikkelen webapplicaties. Ik geef zonder meer toe dat ze soms handig zijn, maar strikt nodig zijn ze volgens mij vrijwel nooit.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Don Facundo schreef op 18 maart 2004 @ 11:21:
[...]

Het gaat mij niet om waar ze vandaan komen, maar hoe ze geopend worden. Vensters openen onload/onunload is nooit nodig en makkelijk te voorkomen. Popups die geopend worden door gebruikerinteractie (knop/link) worden uiteraard niet geblockt.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 11:26:
ok, ik moet het dus oplossen met een cookie... hoe zet ik dat erin dan? neem aan dat het cookie verstuurd moet worden naar de gebruiker, gecheckt of het al bestaat.. en dan popup omhoog ja /nee maar hoe koppel ik dat cookie dan aan mn popup?

ik heb deze cookie code gevonden:
$cookie_time = time() + 216000;
setcookie("popup", "0","$expire_time", "/");

hoe werk ik nu verder? sorry heb echt 0,0 ervaring met dit.. hopelijk wil iemand me helpen
http://www.google.nl/sear...eve+session+id+javascript

http://www.google.nl/sear...8&q=set+cookie+javascript

http://www.google.nl/sear...vascript+if+then+else&lr=

zo kom je er toch wel?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1