[acces] selectie lijst maken

Pagina: 1
Acties:

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Op school heb ik project lopen, waarbij ik een database in acces moet maken. Hoef volgens mij niet het hele verhaal te vertellen. Maar er moet ook een formulier komen waarbij alle producten(in dit geval pizza`s) onder elkaar komen en met een vierkantje er voor en het mooiste is nog het veldl aantal er bij. Dat je dan kan aanklikken welke pizzas er bestelt worden.

Heb met acces ook van alles geprobeerd, voornamelijk wizzards. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb de zoek functie van tweakers gebruikt en op google ook, maar ben niet echt veel wijzer geworden.

Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand misschien hoe dit makkelijk kan?

--------
Kan het kloppen dat er ook een fout in acces zit kwa wizard buttons? Zodra je een button maakt en je geeft het een opdracht van record verwijderen wordt er nooit gevraagt naar welke tabel, koppeling aan query of iets dergelijk het moet slaan.....

Verwijderd

Mastruberik schreef op 18 maart 2004 @ 09:33:
Op school heb ik project lopen, waarbij ik een database in acces moet maken. ............. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand misschien hoe dit makkelijk kan?
Belangrijkste tip: bij het begin beginnen! Met deze informatie kan niemand je helpen, het zijn geen concrete vragen.

Als je begint met het ontwerp van het datamodel, de tabellen, en daarna de formulieren moet je een eind komen. Maar als het een opdracht voor school is zal je er vast een zooi boeken over hebben, dus dat komt helemaal goed.

Niet bedoelt om lullig te doen ofzo, maar hapklare brokken zijn natuurlijk geen uitdaging.
Kan het kloppen dat er ook een fout in acces zit kwa wizard buttons? Zodra je een button maakt en je geeft het een opdracht van record verwijderen wordt er nooit gevraagt naar welke tabel, koppeling aan query of iets dergelijk het moet slaan.....
Met deze wizzard wordt de actuele record op het betreffende form gewist.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 09:33 ]