VPN via router wil maar niet werken*

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 13:06
Ik heb voor dit probleem al een aantal forums afgezocht maar helaas zonder resultaat, of de oplossingen werken niet of ik zou het bijgod niet weten hoe het moet. Ik hoop dat jullie tweakers me erbij kunnen helpen...

ik heb al tijdlang gebruik gemaakt van de mogelijkheid een VPN verbinding aan te maken naar de universiteit waar ik op zit, vanaf thuis (kabel, @home). Nu heb ik tot voor kort geen problemen gehad. Nu heb ik onlangs een router gekocht en nu kan ik geen verbinding meer krijgen met het universiteitsnetwerk. Hij blijft hangen bij het controleren van gebruikersnaam en wachtwoord en geeft een fout-error 619.

Voorheen was de situatie zo:

2 PC's. @home -> PC 1 -> PC 2 (PC1 had internet delen in Windows XP (Corp Edit SP1) aan staan). Ik kon toen met beide PC's verbinding maken met internet.

Nu heb ik een wireless router en heb daar een PC (via UTP) en 1 PC en twee laptops (via WiFi) op aangesloten.
Nu kan ik zowel via UTP als via WiFi geen verbinding meer krijgen met de VPN. Ik krijg een foutmelding 619. Bij de specs van de router staat dat VPN Pass Through is ondersteund. Dus het zou toch moeten werken? Het gaat om de Sweex Broadband Router LB200010. Heb inmiddels al de nieuwste firmware ervoor geinstalleerd.

nou ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, en alvast bedankt!

John

• ungarmax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2021
Nou weet ik niet zo 123 hoe het zit met die VPN passthrough maar normaal gesproken betekend "ondersteunt" niet per definitie dat de optie ook aan staat. Dit zou je kunnen controleren. mocht er geen optie voor zijn dan kan je idd aannemen dat de functie aan staat.
Wat je ook even kan controleren is of je de vpn poort(en) wel goed hebt geforward, naar de pc die verbinding wil maken met de vpn server op de universiteit. het kan namelijk voorkomen dat de router niet weet naar welke pc hij de data moet sturen, of dat hij helemaal niks door laat.

check ook even:
http://support.microsoft....;308208&Product=win2000NL
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;NL-NL;305550
http://support.microsoft....l;314076&Product=winxpINT

de volgende link bespreeks o.a. error 619:
http://www.cncz.sci.kun.nl/ned/web/vpn/windowsxp/
wat betreft GRE en poorten zie:
[rml][ VPN] met router onder Win XP Pro[/rml]
dit bespreekt welke poort je in je router moet forwarden.
(voor poort forwarden, zie ook NAT of poortmapping --> search @ GOT)
:)

[ Voor 43% gewijzigd door ungarmax op 18-03-2004 09:20 ]

Verwijderd

Gelieve de titel te beperken tot het probleem en niet vermelden dat je een newbie bent en hulp nodig hebt. Die twee laatste zijn op 60% van de posters in NT van toepassing ;)

Titel gefixt dus :)

• JM83
ok bedankt voor de hulp... ik zit nu op school dus veel kijken kan ik zo niet

ik zal in ieder geval de gegeven links bekijken en ik hoop dat me duidelijk wordt hoe en welke poorten ik moet forwarden (heb wel ergens die optie in de router zien staan). Ook staat de optie PPTP aan in de router (dat is geloof ik VPN als ik me niet vergis)

ik zal het uitproberen als ik thuis ben en alvast bedankt voor de hulp!

• JM83
heb inmiddels geprobeerd om met pptpclnt.exe een testje uit te voeren, alleen de GRE packs geven problemen blijkt, klote maargoed...

Log

Initializing WinSock...
Obtaining host information...
Successfully resolved server's host information

======================================
Enter data to send to server (between 1 and 255 chrs.), then hit enter:
-->
Successfully connected to server using TCP port 1723 (PPTP)
Sending data to server

Waiting for a reply to the data which was just sent...
Received a reply. Reply contains the following text:
--->

=================================
Connectivity test to TCP Port 1723 was successful!!!
Closing down socket...
=================================

Creating a socket to test GRE protocol traffic...

Total GRE packets sent = 1
Total GRE packets sent = 2
Total GRE packets sent = 3
Total GRE packets sent = 4
Total GRE packets sent = 5

=====================================
Check server to see if the GRE packets were received successfully
=====================================

Closing down socket

Goodbye!

• dokasensai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 15:07
Poort UDP 500 en UDP 4500 doormappen

• JM83
werkt het nog niet... wordt er beetje hopeloos van :(

btw doormappen is toch zelfde als forwarden??

• JM83
ik zag nog een optie staan bij de firewall config, port triggering, kan ik hier misschien iets mee?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

de foutmelding is vrij duidelijk volgens mij heeft niks met wel of geen verbinding te maken.. de username + password combo lijkt mij hier het probleem

Tja vanalles

• JM83
bedankt voor je antwoord, maar tis nog steeds dezelfde username/pass als die ik gebruikte toen het nog wel lukte :) en als ik hem op school inplug (laptop) dan werkt het wel gewoon, dus dat is het niet :)
Pagina: 1