Toon posts:

Rare strepen in het beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een paar weken bezig om dit uit te zoeken.
Deze rare strepen krijg ik "soms" als ik herstart.
Het maakt ook niet uit welke driver ik gebruik, die van ATI of Omega en zelfs bij de standaard drivers die meegeleverd zijn bij de kaart :'(

Het veranderen van de vernieuwingsfrequentie heeft ook geen enkele invloed, maakt niet uit of ik nou of 60Hz of 75Hz werk.
Ik heb zelfs al diverse keren windows XP erop nieuw opgezet maar niets helpt.

Ik werk hier sinds kort met een P4 3.2 op een Asus P4C800 de luxe met een Asus Radeon 9800XT, Kingston geheugen 1Gig, en gebruik gewoon de onbord Sound.
Het scherm is van Samsung, de SyncMaster 192N.

Ik heb het forum al doorgespit op zoek naar een antwoord maar kan dit niet echt terug vinden, dit is een link van het beeld wat ik te zien krijg:

http://www.shivers.nl/Desktop-Beeldprobleem.jpg

Is er iemand die een idee heeft hoe dit kan, waarom dit gebeurd en vooral wat ik eraan
kan doen?

Verwijderd

Komt door je achtergrond phase shifter ;)

Nee even serieus, heb je al een andere kabel gebruikt naar je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
LoL MrBear,

Nee de cabel die ik gebruik zat gewoon bij het scherm, ik heb trouwens ook geen cabel over dus kan ik dat niet controleren.

Verwijderd

Dat plaatje, is dat een echte capture, of een nagemaakte impressie?
Als dat een echte capture is, dan heeft de kaart timing/signaal problemen, die je met geen kabel van de wereld eruit krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat plaatje is gewoon m'n desktop :?
Jpg, 132kb groot, gedownload en geplaats, dat kan toch geen problemen geven?

Verwijderd

Ehm, het plaatje wat hier staat heeft last van banden, ook op de startbalk... Dat plaatje bedoel ik, niet je desktop...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet over m'n desktop of plaatje, die strepen door het beeld is het probleem.
Ik heb die strepen ook in het welkoms scherm van xp.
Het is gelukkig niet altijd en als ik dan weer herstart is het weg.
Maar ik het klopt niet, en heb al van alles geprobeert en uitgezocht maar kan het niet vinden, zelfs het bios geflashed van m'n 9800XT.
Het probleem blijft :'(

Verwijderd

ik heb inderdaad ditzelfde probleem eens in de 10 keer opstarten, het probleem komt al meteen naar voren in het startup ( dus in mijn geval het ASUS logo van mijn moederbord )scherm van mijn pc |:(
dit is met een sapphire radeon 9700 pro
dit heb ik geprobeerd
nieuwe drivers catalyst nieuwste versie, nieuwe kabel,herinstallatie pc

na opnieuw opstarten ( de pc helemaal uit ) is het weg, start ik gewoon opnieuw op blijft het probleem

het maakt niet uit of de pc koud of warm is

specs
ASUS p4c800 deluxe
p4 2.8
512 mb corsair low latency
sapphire ati radeon 9700 pro

dit alles ongemod met voldoende ventilatie/koeling

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Zelfde probleem hebk ook ghad met mn GeForce 2 MX400, gebeurde al in windows 98 bootscreen, kaartje kapot :(

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het alleen in m'n welkoms scherm van windows en dan verder als hij opgestart is.

Ik denk niet dat het aan de videokaart ligt, die komt in de testen die ik gedraaid hebt goed naar buiten.
Spellen speelt hij ook perfect, en als het draaid doet het systeem het goed.
Geen vast lopers of andere problemen.

Ik zou er wel mee kunnen leven maar het mag natuurlijk niet voorkomen :(
Daar is hij wat te duur voor.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49

McFizban

Hackito ergo sum.

Het lijkt op een probleem met je ramdac of met het geheugen daarvan. Dit betekent dat je kaart een hardware fout heeft.
Zeker omdat je ook al zei dat je dezelfde problemen ook hebt tijdens je BIOS boot.
Er zit helaas niks anders op dan je video kaart te vervangen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen last van in het bios scherm als je dat bedoeld.
De strepen komen pas in het welkomsscherm.

Ik heb nu wel de drivers van het beeldscherm geinstalleerd, wat ik nog nooit gedaan had, en kan nu het scherm op 70hz laten lopen.
Misschien dat daar het probleem zat :)

Is er een programma dat je kan testen of de grafische kaart goed is?

Het enige programma wat ik gebruik is 3D Mark03, maar dat is meer voor de snelheid geloof ik, draai hier nu 6550 punten.

Kan hem trouwens niet echt oc-en want dan heb ik behoorlijk last van witte puntjes in het stromende water van nature.

Verwijderd

Is er een programma dat je kan testen of de grafische kaart goed is?
Ja, PC aanzetten, en als je bootscherm al vernaggeld is > kaart kapot.
Pagina: 1