@home com21+dell router probl.

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik heb hier ten leen een dell Wireless Broadband Router 1184 die ik direct aan me com21 kabelmodem van @h*** hang met een STRAIGHT utp kabel.

Wanneer ik de router via de draadloze verbinding benader om em te configgen is er niks aan de hand, ik stel vervolgens bij de "basic>cable settings" bij hostname de computernaam in die ik van me provider heb gekregen. Maar als ik de router nu restart en klik bij "device status" dan staat er dat de wireless link werkt maar dat de wan link niks doet (en ja, kabelmodem zit op de wan-poort) er brand op beide apparaten het link lampje, dus ja kan iemand mij hierbij helpen??

(wanneer het modem aan me softrouter (pc met routing software) hang is er niks aan de hand, en kan ik normaal i-netten)

er is dus verder niks mis met de wireless link, het probleem ligt em waarschijnlijk aan de instellingen in de router.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Probeer het eens met een crosskabel, volgends mij zijn de Com21 modems automatisch switchend (auto dmi/dmi-x ofzoiets heet dat) maar toch raad ik het je aan om te proberen.

Probeer ook een andere STRAIGHT kabel, mischien is 1 van de draden in je kabel gebroken (de data up/down wire), dan zal hij waarschijnlijk nogsteeds het ledje laten branden dat er verbinding is.

Verder zou je kunnen proberen om de firmware te upgraden, mischien verhelpt dit het probleem wel.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
oke, heb ik geprobeert, met de crosskabel kreeg ik helemaal geen verbinding (ook geen link lampje) en met een andere straigt heb ik evenveel problemen als nu, kabel is dus niet stuk

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi