major irq probs

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:28
/me heeft dus een vet irq probleem

op mijn bp6 zit het als volgt

agp - viper v550
pci1 - onbruikbaar wegens cooler van viper
pci2 - 3com nic
pci3 - vrij wegens icq deling met ata66 controller
pci4 - sblive retail
pci5 - creative dxr3 kaart

als ik dus dvd''s wil gaan spelen kraakt heel even mijn geluid hard en dan loopt de pc vast (w2k en w98) doordat de sblive en de dxr3 kaart een irq gaan delen, wat dus niet gaat.

nu heb ik mijn printerpoorten en mijn seriele poorten al uitgezet maar die irq's neemt ie niet aan op de een of andere manier. is er misschien een mannier om hem die irq's toch te laten gebruiken of niet.
(in het bios ofzo) of is er een andere manier om dit werkend te krijgen.

een ander bios helpt niet bij deze probs.
(gebeurt zowel bij nj als bij die nieuwe beta-bios)

Verwijderd

je kan proberen om zelf irq's toe te wijzen in bios of in windows.

heb een zelfde soort probleem:

eerst zat mijn hele compu vol: viper550,2x voodoo2, sblive met digital io, hollywood+, modem alle irq gebruikt dus werkte prima

nu met zelfde mobo (ancient p2b) DDR, zelfde sblive en een modem kan ik er niets meer bij zetten of hij loopt vast.

• Dennism
heeft niemand een echt duidelijke oplossing??

Verwijderd

Probeer je 3com & SbLive eens om te ruilen. Je kunt in je Bios bij de PnP-optie (automatisch uitschakelen) toch irq's aangeven? Ik heb (nog) geen BP6, maar dat zit in mijn Award 4.5 Bios ook...

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je PCI 4 en 5 gebruiken dezelfde busmaster of zo, moet je even in de handleiding kijken. Wat je ook kunt doen is gewoon die drie kaarten er uit halen en ze er op alle zes de mogelijkheden in doen en kijken welke het beste werkt. Heb ik ook gedaan en nu werkt alles perfect.

PS. Je PCI 1 is onbruikbaar omdat die dezelfde irq als je AGP gebruikt.

Verwijderd

IRQ's in BIOS vastzetten en vooral in device manager IRQ-Bios enablen en IRQ-steering disablen. Sys devices---PCI bus.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De DXR3 kan niet echt tegen irq sharen met een geluidskaart (en vice versa) en dat gebeurd met lot 4 en 5. Gooi de DXR3 is eens in slot 3, bij mij werkt sharing met de highpoint goed.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Dennism
Zero dat ga ik is proberen, drx3 is toch alleen voor films en daarbij gebruik je je hd toch nie veel

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Probeer die SB live eens een irq'je te laten delen met die Viper....
Volgens mij gebruikt de Viper TNT nl. geen irq....

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Evert.. mn scsi adapter loopt perfect in pci1, samen met een asus v3800, die overigens wel een irq nodig heeft, net als de Viper770.. slicer (het kan wel zonder, maar dat heeft een grote impact op de preformance).. :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ok, ik had het verkeerd gezegd. Je pci 1 heeft irq-sharing met je agp. Als beide kaarten het ondersteunen, dan zul je geen problemen tegenkomen.
Pagina: 1