[Mandrake 10]Resolutie voor GUI instellen

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik moet voor mijn opleiding linux leren.
Ik heb dus besloten om Mandrake 10.0 als dualboot op mijn systeem te zetten.
een Acer TM 632LC.

installatie is voorspoedig verlopen. tot zover geen beklag, zelfs USB en touchpad werken goed.

Nu ben ik tegen een probleem opgelopen.

Tijdens de installatie gaf deze grafisch beeld.
ook tijdens het opstarten alles grafisch, echter, wanneer die KDE zou moeten starten, loopt die grafisch flink in de soep.

Ik ben er inmiddels achter dat ik met ctrl-alt-f(x) tekstmodus start, maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik die resolutie kan veranderen.

ik ben qua dit betreft echt een beginner...

als ik eenmaal die grafische modus aan de gang krijg, kan ik wel vanalles leren wat ik op internet lees, maar als je er niet uit komt, en je kan nergens geen touw aan vast knopen, is er ook geen bal aan :(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
als je in de tekst modus zit moet je even inloggen als root. en dan het bestand /etc/X11/XF86Config-4 openen, hierin kan je de resolutie veranderen als het goed is.

om als root in te loggen tik eerst "su" in, hier moet je indien je een wachtwoord hebt ingesteld het wachtwoord invullen. daarna "init 3" intoetsen, daarmee ben je ingelogd als root.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
ik ga het eens proberen!

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.