Toon posts:

Nieuwe Philips Xenium 650

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik ben toch voor andere telefoon gegaan ;) Het bedrag van 259 werd me toch iets te hoog :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 14:47:
Ik ben toch voor andere telefoon gegaan ;) Het bedrag van 259 werd me toch iets te hoog :)
Welke dan wel als ik vragen mag? En had je het ook niet voor 239 gedaan als je de MM ook liet concureren met zichzelf mbv onrealistische bedragen ? })

ps. morgenvroeg lig ik om 11:00 als de deuren bij de MM in Enschede open gaan voor de deur ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 23:10 ]

Verwijderd

Voor 75 euro een Xelibri telefoon gehaald :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 23:10:
Voor 75 euro een Xelibri telefoon gehaald :)
75 euro? waar?

Verwijderd

2ehands ;) Nee voor een telefoon waarmee je kan simpelweg kan bellen vond ik 259/239 toch echt ff te veel helaas.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
De Philips 639 vind ik er toch beduidend minder goed uitzien als de 650 (subliem naar mijn mening :) ) en meer op de 330 lijken. ~250 euro vind ik alleen nog steeds erg veel voor een telefoon, ik heb zo'n twee jaar geleden al over de 400 gulden betaald voor mijn Sony CMD-J5 (qua bediening en gewicht ERG fijn maar een bedroevende batterijduur). Een kleurenscherm en dat soort ongein vind ik eigenlijk helemaal niet belangrijk, maar de buitenkant moet er wel mooi uitzien (dat gaat alleen niet samen helaas).

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-12-2004 11:29 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/exhibition/image/2004/gsm-congress/philips/639.jpg

I just luuuuuuf shiny things ;)

Gewoon heerlijk dat het Oled scherm helemaal verborgen is, en dat je er je haar in kan kammen ;)

Verwijderd

locotus of borg> heb je de 650 al binnen? Eerste indruk? Ik zit zelf nog erg te twijfelen tussen deze telefoon en de orange spv c500...het wordt toch een telefoon voor de lange termijn. Ik heb ook nog naar die umts toestelletjes gekeken maar die zijn echt verschrikkelijk groot!

Verwijderd

Ok, heb hem dus net opgehaald voor 239, maar er zit een Franse handleiding bij ;( Echt |:( had ik daar even in die winkel moeten checken 8)7
Ik zit nu op www.philips.nl te neuzen naar een online Engelse/Nederlandse handleiding, maar die kan ik helaas nog niet vinden ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 12:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 12:11:
Ok, heb hem dus net opgehaald voor 239, maar er zit een Franse handleiding bij ;( Echt |:( had ik daar even in die winkel moeten checken 8)7
Ik zit nu op www.philips.nl te neuzen naar een online Engelse/Nederlandse handleiding, maar die kan ik helaas nog niet vinden ;(
Nederlandse Handleiding Philips 650

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Vreemd bij mij zit er wél een Nederlande en ook een Franse handleiding bij.
Op de zijkant van de doos, sticker van Philips, onderaan: "Gebruiksaanwijzing / Nederlands"
staat er bij mij.
De cdrom heb je die wel?

[ Voor 8% gewijzigd door Renard op 06-12-2004 14:47 ]

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:49
Haha, had ik ook met mijn 750. Online is gelukkig de Nederlandse te downloaden.
Ik neem aan dat het serienummer bij jou ook op FR eindigt?

Verwijderd

Renard schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:41:
[...]

Vreemd bij mij zit er wél een Nederlande en ook een Franse handleiding bij.
Op de zijkant van de doos, sticker van Philips, onderaan: "Gebruiksaanwijzing / Nederlands"
staat er bij mij.
De cdrom heb je die wel?
Haha, de NL-handleiding zit er wel bij, zat onder die verpakking waar de oplader inzat.

Ik heb de cd-rom ook, maar moet er een datakabel bij zitten :?

ps. je kunt alleen data op je mobieltje krijgen via infrarood?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 11:40 ]

• Renard
Nee er zit standaard geen data kabel bij. (hadden ze e best bij kunnen doen voor dat geld).
idd. ik gebruik infrarood via mn notebook.

Verwijderd

Renard schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:10:
Nee er zit standaard geen data kabel bij. (hadden ze e best bij kunnen doen voor dat geld).
idd. ik gebruik infrarood via mn notebook.
Ok, maar je zou dus een datakabel kunnen gebruiken om data op je mobiel te krijgen, of zit daarvoor geen aansluiting?

ps. als er zo'n aansluiting zit op de 650, waar moet die dan in je pc? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 14:16 ]

• Aham brahmasmi
Als je die 639 openklapt ziet hij er toch wel erg veel als de Philips 330 uit (goedkoop en plastic-achtig) vind ik, wat bij de 650 echt stukken beter is naar mijn smaak. Die executive grey uitvoering vind ik echt... :9~

Edit: nog even gekeken:
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:29:
http://mobile.softpedia.com/phonePictures/451

Eigenlijk vind ik deze telefoon een stukje mooier :)

Ik hoop maar dat Mediamarkt snel een vestiging in Amersfoort opent!
Die kleurstelling... :r misschien qua uitvoering iets beter dan de 330 maar wel hetzelfde principe. Dit echter: http://home.wanadoo.nl/egvos/forum/philips/groot/008.jpg :o

[ Voor 61% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-12-2004 14:28 ]

Verwijderd

sja 239 is nog steeds meer dan 500 gulden jongens, maar het is idd een mooie hobby en een supertelefoon. Ik heb die sony jmd5 ook voor best veel geld gekocht, tgaat allemaal erg snel de ontwikkelingen, dus daarom heb ik liever een goedkoop abbo via internet en vervolgens verlengen en gesponsorde telefoon erbij. heb zo gratis een T610 gekregen bij een abbo verlenging. abbo kost me maar 12,50 per maand. Voor Telfort komt dat wel uit en voor mij is het een soort van gespreide betaling. Na een jaar weer verder doen dat contract of kappen en ander abbo nemen. Marja je kunt idd ook los kopen in de winkel en dan helemaal gratis abbo-tje erbij doen. Tis maar net wat je fijn vind. maar ik geef liever niet meer dan 150 voor een mobiel uit persoonlijk. De oude telefoon die ik heb gehad, Xenium 9@9++, welke ik een jaar heb gebruikt, heb ik 49 euro voor betaald en was spik splinternieuw toen ik hem kocht. het zijn overigens telefoons waarmee je niemand anders ziet lopen. dat is ook altijd een fijn gevoel.

veel plezier verder met de hobby overigens.

• Aham brahmasmi
Ik zit te twijfelen... Ik zie hem hier voor 229 euro maar daar komen nog verzendkosten bovenop dus en hij is bovendien niet op voorraad. Uitvoering is "grijs" (zal wel executive grey zijn). Ik heb even een mailtje gestuurd over de levertermijn en wacht antwoord af.
Renard schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:15:
Klopt, ik heb de "executive grey". Bij de MM hebben ze allleen die kleur. Daarnaast bestaat er ook nog een witte en zwarte, die ik alleen van een plaatje ken.
Op deze site staan de drie uitvoeringen genoemd waarin hij gemaakt wordt: Executive Grey, Discerning Blue, White Bond. Ik zie net wat er helemaal bovenaan staat: "Also known as Xenium 9@9c". o_0

[ Voor 50% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-12-2004 07:09 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
Aham brahmasmi schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:24:
Ik zit te twijfelen... Ik zie hem hier voor 229 euro maar daar komen nog verzendkosten bovenop dus en hij is bovendien niet op voorraad. Uitvoering is "grijs" (zal wel executive grey zijn). Ik heb even een mailtje gestuurd over de levertermijn en wacht antwoord af.
Levertijd is 5-10 werkdagen, ik heb mijn gsm besteld daar icm met orange 20 2 jaar, weinig bedrijven konden de 650 leveren met abbo. Maar ik wacht af :P

Verwijderd

Totaal gelijk dat de keypad van de 639 goedkoop aanvoelt ja :) Maar uhm, heeft er iemand een foto van de drie kleuren naast elkaar?

Verwijderd

Jojo, ik heb de mijne dus voor 239 bij MM in Enschede gehaald en toen meteen in 1.5 uur opgeladen. Ik heb er intussen 5+ uur mee gebeld, wat Java spelletjes geïnitialiseerd en gespeeld en één foto met infrarood binnen gehaald en nu (zondag na die maandag) is hij leeg. Ik moet zeggen dat het een beetje tegenvalt, maar als je kijkt naar de belminuten (2 tot 8 uur), dan klopt dit wel ongeveer. Eens zie hoe het nu gaat. Ik hoop dit keer toch wat langer dan een kleine week :o

ps. er is dus geen andere manier om data op mijn 650 te krijgen dan via die infrarood poort? (ik ken niemand met laptopt met infrarood :o)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 14:33 ]

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een vraag voor bezitters van de 650 (Renard, Locutus-of-Borg):

As for the quality of the connection the device is rather good. The shortcoming is that constant small noises are present during the conversation. The same noises are in some models produced by Samsung and that is why this feature seems not so critical for users. Nevertheless before buying the phone one should get to know it better and call to another phone from it. In the moment of connecting and for some seconds while the backlighting of the inner screen works, the level of noises is rather high and that tells of a weak shielding of the loud speaker.

Bovenstaande is een stuk tekst uit de review van Mobile-Review (http://www.mobile-review.com/review/philips-650-en.shtml).

Kunnen jullie bevestigen of dit inderdaad een probleem is met de 650 of heb je er juist geen last van? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.

Verwijderd

TheSlider schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:38:

As for the quality of the connection the device is rather good. The shortcoming is that constant small noises are present during the conversation. The same noises are in some models produced by Samsung and that is why this feature seems not so critical for users. Nevertheless before buying the phone one should get to know it better and call to another phone from it. In the moment of connecting and for some seconds while the backlighting of the inner screen works, the level of noises is rather high and that tells of a weak shielding of the loud speaker.

Bovenstaande is een stuk tekst uit de review van Mobile-Review (http://www.mobile-review.com/review/philips-650-en.shtml).

Kunnen jullie bevestigen of dit inderdaad een probleem is met de 650 of heb je er juist geen last van? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Het is mij absoluut niet opgevallen. Heb nog ff iemand gebeld en extra opgelet, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet heel goed uit dat stuk kan opmaken op welke "ruis" :? ze nou doelen?

• TheSlider
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:06:
[...]

Het is mij absoluut niet opgevallen. Heb nog ff iemand gebeld en extra opgelet, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet heel goed uit dat stuk kan opmaken op welke "ruis" :? ze nou doelen?
Dat is mij inderdaad ook niet helemaal duidelijk. Het is ook de enige plek waar ik er iets over lees. Renard, wat zijn jouw ervaringen hiermee?

• Renard
TheSlider schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:38:

As for the quality ...................

Ik neem aan dat jij wel gebrijpt wel begrijpt wat dit in ANB betekend, anders stel je de vraag niet ;)

Moet eerlijk zeggen, ik begrijp/snap het niet.

Voordat ik tot aankopen/overwegen van deze gsm overging heb ik die review ook gelezen.
En wist niet wat ik hier mee aanmoest, of moet interpreteren. 8)7
Toen ik de gsm eenmaal had, heb ik aan deze tekst niet meer gedacht.
Bellen, gebeld worden, verbinding, gaat goed en zuiver.
(ik zal van de week ff opletten in mn "oude" gsm door iemand te bellen en daarna met de 650, dus zelde omstandigheden)

Geluidskwaliteit, lawaai, ruis of wat dan ook wat men bedoeld, hangt niet alleen af van een gsm, maar ook van netwerk ect., en de andere ontvangende gsm, de gsm die mobile-review gebuikt heeft kan wel een testmodel o.i.d. zijn geweest.

Ben nog steeds tevreden met de 650. Vrijdag avond jl. heb ik mn weer opgeladen, was toen echt leeg. Zelfde belgebruik, wel minder infrarood en 24/7 aan.

@L-o-B,
Als je geen notebook hebt, er bestaan ook ook infrafood-usb adapters imho, Sitecom heeft ze ook voor blutooth, dus zullen ze ook wel voor infrarood hebben. Op bladzijde 73/74 van de handleiding is er ook een usb kabel beschikbaar (hadden ze er best bij kunnen doen vind ik), want zullen wel moeilijk leverbaar zijn.

• TheSlider
  • Niet online
Renard schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:50:
Ik neem aan dat....................
..................zullen wel moeilijk leverbaar zijn.
Renard en Locutus-of-Borg thanks voor de replies. In ieder geval goed om te horen dat het waarschijnlijk geen probleem is. Wat ik er uit begrijp is dat er vooral ruis te horen zou moeten zijn in de luidspreker van de 650 zelf door andere onderdelen die erop storen :?. Mobile-review zal inderdaad wel een pre-production exemplaar gehad hebben (review dateert van augustus).

Ik ben nog een beetje aan het twijfelen tussen de 650 en de D500, maar waarschijnlijk ga ik toch maar de 650 halen binnenkort :9.

[ Voor 12% gewijzigd door TheSlider op 12-12-2004 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:06:
[...]

Wat ze bedoelen is:
Voordat je iemand belt, in de tijd tussen het verbinden en de toon die je hoord dat het bij die persoon overgaat (dat de verbinding tot stand is gebracht) hoor je een soort van ruis (ongeveer hetzelfde geluid dat je hoort wanneer je gebeld wordt en je radio staat aan). Ik had het bij mijn Fisio 311 heel vaak, maar bij mijn Philips 530 toch wat minder.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het nooit echt een vervelend geluid vond en het duurde niet echt lang (hoogstens 2 sec.) :)

• Aham brahmasmi
Eskimootje schreef op zondag 12 december 2004 @ 11:35:
[...]

Levertijd is 5-10 werkdagen, ik heb mijn gsm besteld daar icm met orange 20 2 jaar, weinig bedrijven konden de 650 leveren met abbo. Maar ik wacht af :P
5-10 werkdagen? Ik kreeg dit antwoord op m'n mailtje:
Geachte,

We hebben een leverdatum doorgekregen van kwartaal 4. We hebben echter nog geen levering binnen gekregen. U kunt alvast een bestelling plaatsen via onze website zodat er een exemplaar voor u wordt gereserveerd op het moment dat ze binnen komen. Mocht u de bestelling willen annuleren kan dit altijd kostenloos.

Met vriendelijke groet,
Leonie Visscher
Webshopping BV.
CameraHuis.nl
GSMHuis.nl
PDAHuis.nl
MP3Huis.nl

• Eskimootje
Lekker dan :| tegen mij hebben ze toch echt 5-10 werkdagen gezegd, volgens mij hebben ze uberhaupt geen voorraad daar dus niet zo vreemd dat ze geen levering hebben gehad. Mja haast heeft het niet maar 4e kwartaal is ook al bijna ten einde * Eskimootje wacht gewoon af.

• TheSlider
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:24:
[...]

Wat ze bedoelen is:
Voordat je iemand belt, in de tijd tussen het verbinden en de toon die je hoord dat het bij die persoon overgaat (dat de verbinding tot stand is gebracht) hoor je een soort van ruis (ongeveer hetzelfde geluid dat je hoort wanneer je gebeld wordt en je radio staat aan). Ik had het bij mijn Fisio 311 heel vaak, maar bij mijn Philips 530 toch wat minder.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het nooit echt een vervelend geluid vond en het duurde niet echt lang (hoogstens 2 sec.) :)
Ik heb er mijn twijfels over of ze dat ook echt bedoelen, gezien de volgende tekst:

small noises are present during the conversation

Dit duidt toch meer op ruis tijdens het gesprek. Renard heb je nog tijd gehad om een vergelijking te doen met een andere telefoon?

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:24:

[...]
Op deze site staan de drie uitvoeringen genoemd waarin hij gemaakt wordt: Executive Grey, Discerning Blue, White Bond. Ik zie net wat er helemaal bovenaan staat: "Also known as Xenium 9@9c". o_0
9@9c it is: hier héél veel plaatjes die dat bevestigen. Bovendien hier een plaatje van een witte, hoewel 't best een soepje zou kunnen zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.synnex.com.tw/asp/images/Info168453.gif
http://www.synnex.com.tw/...5&dtfilter=&from=subindex

-edit-
't Is geen soep, hier is de witte gewoon te koop.

Laadt niet snel, maar lijkt wel aardig zwart (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://digi.qq.com/images/video/0903/l/361.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door epoman op 14-12-2004 00:30 ]

• Aham brahmasmi
Dat is gewoon de executive grey. Discerning Blue zal een blauwe 'inlay' hebben op de voor- en -achterkant. Ik heb alleen nog niet gezien of de kleuren ook verschillen als je hem openklapt (bij sommige plaatjes lijken de toetsen enzo zilverachtig, maar dat is de lichtval volgens mij). Er staat idd Xenium 9@9c bovenop dat zwarte plastic waar het OLED-schermpje in zit, maar dat is alleen voor de Aziatische markt vermoed ik want bij de foto's van Renard staat er alleen "650". :)

• Renard
Afbeeldingslocatie: http://img73.exs.cx/img73/7348/Philips650-99cc.jpg

Deze foto vond ik al een tijdje geleden, op een Aziatische site, daar heette ie 9@9c. Voorals nog ben ik nog geen tegengekomen in het blauw of wit met "650" erop ipv 9@9c.Want ik was ook wel benieuwd hoe die er in werkelijkheid uitzou zien, met name de blauwe.

De kleur die ik heb is dus executive grey, zo staat het op de doos.

@ TheSlider,

Heb er gisteren en vandaag opgelet. Nadat ik op het hoorntje druk, gaat ie over, en hoor geen vreemde geluiden alleen de overgang toon, het (zeer korte) moment voor overgaan is het stil, tijdens het gesprek is er geen "ruis" als anders, heb mn sim ff in twee andere gsm gedaan (SE z200&z600), niks vreemd, gewoon zuiver.
Misschien kan Locutus-of-Borg je nog een reactie/ervaring delen.

Ik hoop hiermee je vraag beantwoord is :) .

Verwijderd

Tis gewoon dikke crap over die ruis. Ik hoor voordat de 1e overgangstoon komt niets en daarna ook niets vreemds.

• TheSlider
  • Niet online
Thanks, goed om te horen. Echter ik kan het nu ook zelf uit proberen, want ik heb hem vanmiddag toch maar gehaald :). Mijn oude telefoon (SE T100 :r) begon echt te irriteren en moest echt vervangen worden.

Eerste indrukken:

Mooi design, degelijk toestel. Wel aardig dik, maar vergeleken met de D500 scheelt het maar 1 mm (terwijl de D500 weer een stuk langer is). Hij lijkt dikker dan hij werkelijk is. Het menu werkt naar mijn zin net iets te traag. Een fatsoenlijke wallpaper en ringtone staan er standaard niet op volgens mij, dus die zal ik binnenkort eens moeten gaan zoeken.

Gesprekskwaliteit is niets op aan te merken. De equaliser ook geprobeerd en ik hoor toch wel iets verschil. Op Bass, klinkt het geluid wat minder schel en naar mijn mening wat aangenamer. Handsfree functie werkt ook goed.

Vanuit de doos stond de accu op drie streepjes. Nu na meer dan twee uur spelen met van alles en nog wat staat ie nog steeds op drie streepjes. Met de accu lijkt het dus wel goed te zitten :).

• Renard
Leuk om te lezen dat er meer mensen voor Philips kiezen ipv de populaire gsm merken. Wel leuk de reacties die ik krijg van "was is dat, laat is ff zien, ect. 8)

Tja een SE t100 is wel plat maar das ook al het positieve eraan.

Ik had laatst een SE z1010 in mn handen zo'n umts toestel, die is pas dik.
Als ik ff vergelijk met mn oude gsm's, waarbij de Ericsson t39 uitgelaten, is de 650 wel gemiddeld dik/groot, SE z200 is dunner en SEz600 is iets dikker.
Btw: De Philps 755 is wel een mooi en plat toestelletje trouwens, eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat dit de opvolger van de Xenium reeks zou worden, vawege het Touchscreen en omdat het een plat (geen klepje) heeft, maar de batterij is wel erg creepy.
Menu is wel "traag" maar niet echt hinderlijk vind ik went snel vind ik. De handsfree vind ik echt super en gebruik ik vaak, echt handig :)

Zag net in de folder van Dynabite, een Infrarood usb adpater voor 29 euro van Sitecom.

edit:
@TheSlider, waar heb je m'n btw gekocht?

[ Voor 8% gewijzigd door Renard op 15-12-2004 00:27 . Reden: zie edit ]

• TheSlider
  • Niet online
Renard schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:25:
Leuk om te lezen dat er meer mensen voor Philips kiezen ipv de populaire gsm merken. Wel leuk de reacties die ik krijg van "was is dat, laat is ff zien, ect. 8)

Tja een SE t100 is wel plat maar das ook al het positieve eraan.

Ik had laatst een SE z1010 in mn handen zo'n umts toestel, die is pas dik.
Als ik ff vergelijk met mn oude gsm's, waarbij de Ericsson t39 uitgelaten, is de 650 wel gemiddeld dik/groot, SE z200 is dunner en SEz600 is iets dikker.
Btw: De Philps 755 is wel een mooi en plat toestelletje trouwens, eerlijk gezegd had ik wel verwacht dat dit de opvolger van de Xenium reeks zou worden, vawege het Touchscreen en omdat het een plat (geen klepje) heeft, maar de batterij is wel erg creepy.
Menu is wel "traag" maar niet echt hinderlijk vind ik went snel vind ik. De handsfree vind ik echt super en gebruik ik vaak, echt handig :)

Zag net in de folder van Dynabite, een Infrarood usb adpater voor 29 euro van Sitecom.

edit:
@TheSlider, waar heb je m'n btw gekocht?
Ik heb er inderdaad ook een hekel aan als je met een telefoon loopt die iedereen heeft. Die 755 zag ik inderdaad ook staan, maar die haalt het toch niet bij de 650.

Een infrarood usb adapter heb ik inderdaad ook nog nodig, binnenkort ook maar eens rond gaan kijken daarvoor.

Ik heb hem trouwens bij de Philips Personeels winkel gehaald voor 249 euro. Was trouwens ook de enige plek waar ik hem gezien heb :).

Verwijderd

TheSlider schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:34:
[...]

Thanks, goed om te horen. Echter ik kan het nu ook zelf uit proberen, want ik heb hem vanmiddag toch maar gehaald :). Mijn oude telefoon (SE T100 :r) begon echt te irriteren en moest echt vervangen worden.

Eerste indrukken:

Mooi design, degelijk toestel. Wel aardig dik, maar vergeleken met de D500 scheelt het maar 1 mm (terwijl de D500 weer een stuk langer is). Hij lijkt dikker dan hij werkelijk is. Het menu werkt naar mijn zin net iets te traag. Een fatsoenlijke wallpaper en ringtone staan er standaard niet op volgens mij, dus die zal ik binnenkort eens moeten gaan zoeken.
Ik vond het menu in het begin ook wat traag, maar ik kan je zeggen daar wen je echt in een week aan, dan lijkt het ineens niet meer traag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel blij dat er toch wel wat belangstelling is voor de gsm's van philips. De laatste tijden brengen ze toch wel aardige gsm's op de markt en ze hebben aardig wat nieuwe modellen in petto voor het volgend jaar. Ik vindt het alleen heel jammer dat ze de nederlandse markt niet zoveel prioriteit geven. De gsm's komen hier veels te laat op de markt. Persoonlijk wacht ik op de philips 655, maar ik zal toch zeker wel een half jaar nog moeten wachten. Als het te lang duurt ga ik maar voor de 855 of misschien wel de 650 :P

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:49
Renard schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:25:
Kan niet zeggen dat ik het menu van de 755 traag vind. Wel stoor ik mij er aan dat het aan- of uitzetten van CAPS bij het typen van een SMSje erg traag werkt. Je kan eventjes niets invoeren.

Er zijn nog wel wat dingen die mij storen maar dat zal vooral met de overgang van Nokia naar Philips te maken hebben. Jammer vind ik bijvoorbeeld dat je niet altijd door het indrukken van de "verbinding verbreken" toets terug gaat naar het lege eerste scherm.

De handsfree functie is idd erg handig. Gebruik 'm ook regelmatig :9

[ Voor 8% gewijzigd door Timmy op 15-12-2004 15:02 ]

• Renard
Timmy schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:00:
[...]

Kan niet zeggen dat ik het menu van de 755 traag vind.
ik zei:
Menu is wel "traag" maar niet echt....
voor de duidelijkheid, ik bedoelde dat de 650 "traag" is niet de 755 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Renard op 15-12-2004 19:16 . Reden: typo ]

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Renard schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:14:
[...]

ik zei:

[...]

voor de duidelijkheid, ik bedoelde dat de 650 "traag" is niet de 755 :)
Op zich was dat te verwachten natuurlijk, om energie te sparen zal er wel bezuinigd zijn op rekenkracht...

• Eskimootje
Eskimootje schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:37:
Lekker dan :| tegen mij hebben ze toch echt 5-10 werkdagen gezegd, volgens mij hebben ze uberhaupt geen voorraad daar dus niet zo vreemd dat ze geen levering hebben gehad. Mja haast heeft het niet maar 4e kwartaal is ook al bijna ten einde * Eskimootje wacht gewoon af.
Woej heb hem vandaag al gekregen, top ding ziet er mooier uit dan verwacht. Voorderest eens testen hoe hij is in dagelijks gebruik.

• Aham brahmasmi
Eskimootje schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:16:
[...]

Woej heb hem vandaag al gekregen, top ding ziet er mooier uit dan verwacht. Voorderest eens testen hoe hij is in dagelijks gebruik.
Nog iets minder dan 10 werkdagen levertijd in jouw geval dus. Valt mee. :)

vergelijk.nl geeft nu 219 euro op als laagste prijs, bij nomatica.nl http://www.vergelijk.nl/c...i?searchwords=Philips+650

[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-12-2004 14:19 ]

Verwijderd

heeft iemand enig idee waar je dit toestel momenteel los kan krijgen? Mediamarkt?

Verwijderd

Misschien hebben ze hem nog bij MM, maar ik denk dat er nu (ruim half jaar verder) echt wel betere alternatieven zijn dan deze telefoon.

De mijne begint nu toch (al) keuren te vertonen. Soms valt hij spontaan uit en af en toe gaat 't scherm niet meer aan als ik hem open klap (telefoon is wel aan, want externe scherm geeft wel gewoon info).

Als hij deze keuren vaker gaat vertonen ga ik terug naar MM.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 16:32 ]

Verwijderd

het gaat me puur om de degelijkheid van de telefoon en de accu-tijd, ik denk dat er weinig telefoons zijn met een dergelijk goede accu. En juist omdat het toestel wat ouder is hoop ik hem goedkoop op de kop te kunnen tikken. Wellicht is er nog een 9@9++ model ergens te vinden, 2ehands wil ik ze niet, wel nieuw natuurlijk. Zal morgen nog eens bij MM gaan kijken.

• Renard
De Philips 650 is nog steeds te koop
bij mediamarkt almere, lag er pas nog 1, misschien ook nog wel andere vestigingen
bij www.nomatica.nl hebben ze mn zeker nog (179 euro, goedkoper dan MM)

je kan ook gaan voor de xenium 9@9i , met dezeldfde standby (opvolger 650)
europees model is nog niet uit,
maar op marktplaats staan er al een paar te koop met engels menu, voor ca. 125 euro

suc6 :)

Verwijderd

ik ga vanmiddag de 9@9i bekijken bij iemand die hem te koop heeft staan op marktplaats. ik hoorde v.d. week bij de mediamarkt dat zij geen nieuwe Philips toestellen meer krijgen vanwege het feit dat Philips uit de nederlandse markt stapt.weet niet of dit een verkoop praatje is of echt zo is, kan iemand dit bevestigen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 10:26:
ik ga vanmiddag de 9@9i bekijken bij iemand die hem te koop heeft staan op marktplaats. ik hoorde v.d. week bij de mediamarkt dat zij geen nieuwe Philips toestellen meer krijgen vanwege het feit dat Philips uit de nederlandse markt stapt.weet niet of dit een verkoop praatje is of echt zo is, kan iemand dit bevestigen?
Ik heb hem gekocht, de 9@9i voor 125 euro. Geen geld. Deze modellen die je via marktplaats kunt kopen hebben alleen de engelse, en een paar andere oost europese talen (pools, russisch) waardoor je voor een engels menu moet kiezen (voor mij geen probleem) maar hierdoor ook geen nederlands T9 woordenboek hebt. En dat kan wel een probleem vormen. Houd hier dus rekening mee. Ik denk dat ik iemand probeer te vinden die voor mij de software kan flashen naar centraal europese software zodat ik engels/duits/frans/nl krijg om uit te kiezen.

Wat wel leuk is, is dat er naast de gewone letters (abc) ook russische letters zijn gedrukt op de toetsen van het toestel. Ik zal een plaatje posten hier:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/christian.zielinski/100_0395.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2005 13:43 ]

Pagina: 1 2 Laatste