Life can only be understood in reverse, but must be lived forwards
En de volgende keer dus een backup maken!
Systeemherstel heb ik geen ervaringen mee, maar volgens mij werkt 'ie alleen met betrekking tot drivers ofzo
[ Voor 95% gewijzigd door Ruzor op 17-03-2004 23:39 ]
Alleen nu kan ik deze niet inlezen in Outlook Express.....
Als ik het bestand (postvakIn.dbx) inlees met notepad dan komen er wel stukjes tekst van mailtjes voor bij dus dit zijn echt de oude mailtjes.
Heeft iemand enig iede of ik deze met een of andere tool nog kan importeren in OE?
C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{FFD61DAF-97D2-41CC-B07C-0D8A06BB6A73}\Microsoft\Outlook Express
en zet die backupfile van jou daar gewoon neer! Dit is nm de map waarin Outlook Express kijkt! Let wel op dat de file(s) die je daar neerzet NIET read-only zijn!!!
Onder Win2K moet je deze map hebben:
D:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\{E584994D-7BD9-4D65-9B88-9788C2B661B7}\Microsoft\Outlook Express
Mochten de mappen die ik je net gegeven hebben niet kloppen dan is dat nie eens zo heel raar, maar simpel op te lossen door een search in je Win partitie te doen naar *.dbx! Dan zie je waar Outlook Express z'n bestanden op dit moment neergezet heeft en waar je dus jou backup neer moet zetten!!
Ik over schrijf het bestand met het bestandje wat ik als back up heb, maar als ik Outlook Express start dan blijft mijn Postvak In leeg en als ik dan controleer hoegroot het bestand is, is deze weer 59 kb en dus weer leeg.
Probeer anders eens OE naar een map waar die teruggehaalde dbx inzit te verwijzen:Baziz schreef op 18 maart 2004 @ 20:55:
Dit heb ik al geprobeerd.
Ik over schrijf het bestand met het bestandje wat ik als back up heb, maar als ik Outlook Express start dan blijft mijn Postvak In leeg en als ik dan controleer hoegroot het bestand is, is deze weer 59 kb en dus weer leeg.
Tools - Options - Maintenance - Store Folder.
Dus even een map aanmaken, OE naar die map laten verwijzen, OE opnieuw opstarten en kijken of inderdaad jouw oude emails worden gelezen.
Dan kun je iig zien of de dbx file goed is (als de emails niet worden gezien). Mochten ze dan nog niet worden gelezen, dan zou ik mijn vorige post proberen, want dan lijkt me de dbx file niet helemaal ok.
[ Voor 15% gewijzigd door Ruzor op 18-03-2004 21:28 ]
Verwijderd
Beiden via google te vinden (kan ff zo gauw het topic niet vinden waar de rechtstreekse links in staan).
Verwijderd
Klik in OE Bestand -> Importeren -> Berichten.
Selecteer Microsoft Outlook Express 6 en klik volgende.
vervolgens klik je E-mail uit een OE6-archiefmap importeren en klik OK.
Nu klik je bladeren en kies je de lokatie waar je .dbx bestanden staan.
Klik volgende, selecteer Alle mappen en klik weer volgende.
Klik tenslotte Voltooien.
That's it
De *.dbx staat in d:\mails\ maar als ik outlook daarnaar toe laat verwijzen om een bestand te importeren dan kan hij geen geschikte bestanden vinden.Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 23:19:
Werkt als volgt.
Klik in OE Bestand -> Importeren -> Berichten.
Selecteer Microsoft Outlook Express 6 en klik volgende.
vervolgens klik je E-mail uit een OE6-archiefmap importeren en klik OK.
Nu klik je bladeren en kies je de lokatie waar je .dbx bestanden staan.
Klik volgende, selecteer Alle mappen en klik weer volgende.
Klik tenslotte Voltooien.
That's it
Zal die tooltjes vanavond eens proberen.Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 22:49:
Probeer anders DBXtract eens of OutlookExpressRecovery op de teruggevonden PostvakIn.dbx los te laten.
Beiden via google te vinden (kan ff zo gauw het topic niet vinden waar de rechtstreekse links in staan).
Get data back for ntfs kon de oude dbx bestanden niet terug halen, waarschijnlijk om ze overschreven zijn door de nieuwe lege dbx bestanden.Ruzor schreef op 18 maart 2004 @ 21:26:
[...]
Probeer anders eens OE naar een map waar die teruggehaalde dbx inzit te verwijzen:
Tools - Options - Maintenance - Store Folder.
Dus even een map aanmaken, OE naar die map laten verwijzen, OE opnieuw opstarten en kijken of inderdaad jouw oude emails worden gelezen.
Dan kun je iig zien of de dbx file goed is (als de emails niet worden gezien). Mochten ze dan nog niet worden gelezen, dan zou ik mijn vorige post proberen, want dan lijkt me de dbx file niet helemaal ok.
Maar ik heb de dbx bestanden al terug via de Norton Protected Bin.
Thanx!
Met dit programmatje kan ik de oude mailtjes als losse bestanden in een directory zetten., das misschien nog wel beter dan in m'n Outlook Express bewaren.
Pfff..... ik heb wat gezweten de afgelopen dagen dat wil je niet weten, d'r zaten echt een paar mailtjes tussen die ik niet kwijt mocht zijn.
Deze meneer gaat voortaan ook maar even de dbx bestandjes mee backupen