Toon posts:

Autoradio stroom-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een opel tigra en laatst heb ik van een vriend een AV-car audio radio met cd/mp3/tuner gekocht.
Nu is het probleem dat de radio niet aangaat als de sleutel niet in het contact staat en dat het memory gewist wordt als de sleutel uit het contact gehaald. wordt.

Volgens mij is het probleem dat Opel gebruikt maakt van een ISO stekker met 3 gedeeltes en de meeste radio's hebben een ISO stekker van 2 gedeeltes.

Wie kan me helpen??? :?

Grtz stefan

Verwijderd

bij ons opeltje (vectra station DTH van'98) paste de gewone iso stekker gewoon, en alles werkt, die 3e is van dat schermpje in je dashbord geloof ik, die ondersteunen alle andere merken dan de orriginele opel radio's niet

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Opel, eh? Dan moet je waarschijnlijk de draden van de geschakelde stroom en de constante stroom omwisselen. Dat zijn de rode en de gele draad (aan dezelfde stekker, uiteraard). Mijn (Sony) radio heeft daar twee stekkerverbindingen voor, tussen de radio en de ISO-stekkers. Die kun je loshalen en omwisselen.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57
Er zit aan een autoradio een continue stroom een schakeldraad en een massa, waarschijnlijk heb je deze verkeerd aangesloten.

Kijk even in het boekje van je autoradio welke kleuren je moet hebben, (dacht rood, geel en zwart) en meet even in je auto welke draden wat is. (contact aan/uit niet vergeten!)

<edit>

Te laat!

[ Voor 4% gewijzigd door mcb1 op 17-03-2004 23:29 ]

mcb1

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt idd de radio niet goed aangesloten. Het handigste is om ff in de handleiding te kijken van de radio, daar staat meestal wel netjes beschreven hoe je het zooitje moet aansluiten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
deepspace schreef op 17 maart 2004 @ 23:29:
Je hebt idd de radio niet goed aangesloten. Het handigste is om ff in de handleiding te kijken van de radio, daar staat meestal wel netjes beschreven hoe je het zooitje moet aansluiten.
Nou, niet goed aangesloten... Het probleem is dat de autofabrikanten en de radiofabrikanten het niet helemaal eens lijken te kunnen worden over welke draad op welke pin op die stekkers hoort |:( . Ik heb in twee Corsa's een radio ingebouwd, daarbij moesten de geschakelde en de constante stroom dus verwisseld worden. In een Peugeot 306 van 2001 zaten ze trouwens ook 'verkeerd' (en in eentje van 1999 klopte het weer wel 8)7...)

[ Voor 3% gewijzigd door Cruise Control op 17-03-2004 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het ook nog ff gaan navragen bij een autozaak en daar zeiden ze ook dat ik de gele en rode moest omdraaien en nu doet ie het goed :)

Tnx voor jullie replies!

Grtz
Pagina: 1