Community vanaf de grond opzetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• SamPepijn808
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik wil erg graag een community gaan opbouwen.
(Forum, nieuws posten, nieuws brieven, pollen, etc.)
Belangrijk vind ik het om vanaf het begin af aan meteen goed te beginnen.
Ik stuit tot nu toe op de volgende vragen.

Ik wil beginnen met het gebruiken van het script van e107 (http://e107.nl)
-> Kan ik de MySQL database later ook gebruiken voor andere PHP programma's, of moet ik dan helemaal opnieuw beginnen?

-> Kan ik op elke webhoster die PHP en MySQL laat draaien een community draaien? (mag dat wel?)

Tot nu toe be ik erg tevreden over het PHP script.
-> Raden jullie eigenlijk wat anders aan?

Rob

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 13:08
SamPepijn schreef op 17 maart 2004 @ 23:00:
-> Kan ik op elke webhoster die PHP en MySQL laat draaien een community draaien? (mag dat wel?)
er zit altijd een algemen voorwaarden bij z'n host, lees die en je weet wat je wel en niet mag...

meestal zijn sex en racisme en schenden van copyright de belangrijkste... voor de rest mag heel veel.

no comment

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Waar je ook op moet letten is dat niet iedere provider blij is met van die CMS systemen. Ik weet nog wel dat er in het begin bij veel hosters weerstand was tegen CMS vanwege de hoeveelheid CPU en bandbreedte dat zo'n applicatie vreet. Volgens mij zijn de systemen van nu minder resource-vretend, maar dat weet ik niet precies.

Signature van nature

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SamPepijn schreef op 17 maart 2004 @ 23:00:
Ik wil beginnen met het gebruiken van het script van e107 (http://e107.nl)
-> Kan ik de MySQL database later ook gebruiken voor andere PHP programma's, of moet ik dan helemaal opnieuw beginnen?
De MySQL database zul je inderdaad met andere PHP scripts ook uit moeten kunnen lezen. Het is van belang dat de database logisch in elkaar zit zodat je er werkelijk dan ook wat mee kan gaan doen.
Ik zou niet weten waarom niet? Je betaald voor de bandbreedte en features. De meeste webhosters zullen, lijkt mij, geen probleem hebben met een community. Dat dit te veel load zou veroorzaken lijkt mij onzin: Bied dan geen PHP/MySQL aan. ;)
Maar vraag dit voor de zekerheid na voordat je een pakket aanvraagt. ;)
Tot nu toe be ik erg tevreden over het PHP script.
-> Raden jullie eigenlijk wat anders aan?
Zelf iets maken is eigenlijk ook wel erg leuk. Een kant en klare website waar je door middel van een wizzard hem af maakt kan soms een beetje maf zijn. Zo van: "Daar heb je PHP Nuke website nummer 1000".
Maar dat is natuurlijk niet altijd zo.

[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 18-03-2004 10:03 ]

🌞🍃

• SamPepijn808
  • Niet online
Martinus schreef op 18 maart 2004 @ 09:29:
[...]

er zit altijd een algemen voorwaarden bij z'n host, lees die en je weet wat je wel en niet mag...

meestal zijn sex en racisme en schenden van copyright de belangrijkste... voor de rest mag heel veel.
Het gaat over fysiotherapie. (Moet dus mogen denk ik)

Rob

• SamPepijn808
  • Niet online
DataBeest schreef op 18 maart 2004 @ 10:02:

Zelf iets maken is eigenlijk ook wel erg leuk. Een kant en klare website waar je door middel van een wizzard hem af maakt kan soms een beetje maf zijn. Zo van: "Daar heb je PHP Nuke website nummer 1000".
Maar dat is natuurlijk niet altijd zo.
Zelf programmeren kan ik helaas niet, het zal dus een CMS systeem moeten worden.
Wellicht weet iemand een beter CMS systeem dan PHP nuke of e107 ?

Ik heb al bij react geïnformeerd (waar GoT op draait) maar de tarieven zijn me te gortig. Ik ga het project zelf privé financieren en weet natuurlijk niet hoe het een en ander zal gaan lopen.

Rob

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

hmja, tja, zie het als spam, maar ik ben zelf redelijk tevreden met LDU (Land Down Under).
Te vinden op http://ldu.neocrome.net/
Hier kan je met een beetje basic PHP kennis namelijk zelf ook nog een aantal leuke aanpassingen mee doen.

Overigens zijn de meeste hosters die CMS systemen weerden ondertussen al van de webhosting-wereld verdwenen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door r0b op 18-03-2004 10:30 ]

• kamerplant
  • Niet online
Als je zelf niet PHPen kan is het dus niet zomaar mogelijk om er een ander script aan vast te knopen. Dat moet er echt speciaal voor gemaakt/aangepast zijn.
Heel logisch, maar dat je het weet. Het was immers een vraag van je ;)

🌞🍃

Verwijderd

hmm voor een eigen community lijkt het me moeilijk om een php nuke programma te gebruiken. Aangezien het niet kan tippen aan een normale goed geprogrammeerde site. Is er niet de mogelijkheid om een coder in te huren? Of om misschien een coder te vinden die graag meewil helpen omdat hij ook belang ziet in de community.

Op deze manier kun je samen een site bouwen die echt aan je wensen voldoet.

Maar naast een leuke site is het slagen van een community site afhankelijk van meerdere factoren

• SamPepijn808
  • Niet online
DataBeest schreef op 18 maart 2004 @ 10:34:
Als je zelf niet PHPen kan is het dus niet zomaar mogelijk om er een ander script aan vast te knopen. Dat moet er echt speciaal voor gemaakt/aangepast zijn.
Heel logisch, maar dat je het weet. Het was immers een vraag van je ;)
Stel dat de database aardig gevuld is en ik wil overstappen op een meer volwassen/professioneel pakket, dan kan ik natuurlijk wel de database laten overzetten/migreren? Of is dit niet mogelijk?
Het zou natuurlijk zonde zijn om alle input verloren te moeten laten gaan. ;(

Rob

• SamPepijn808
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 10:38:
.......... Is er niet de mogelijkheid om een coder in te huren? Of om misschien een coder te vinden die graag meewil helpen omdat hij ook belang ziet in de community.

..................
Dat is natuurlijk het meest ideale!
De mogelijkheid om iemand in te huren heb ik helaas niet.
Als iemand zich aan wil bieden maak ik daar wel graag gebruik van.

Er bestaat inmiddels al een testversie: http://frontpage.vandendobbelsteen.org
Inderdaad ik moet ook nog een domeinnaam registreren voor deze fysio-community. Iemand een suggestie?

Rob

• kamerplant
  • Niet online
SamPepijn schreef op 18 maart 2004 @ 10:43:
[...]

Stel dat de database aardig gevuld is en ik wil overstappen op een meer volwassen/professioneel pakket, dan kan ik natuurlijk wel de database laten overzetten/migreren? Of is dit niet mogelijk?
Het zou natuurlijk zonde zijn om alle input verloren te moeten laten gaan. ;(
Jawel, dit kan wel, mits er een converter is voor het pakket waar je naartoe wilt over stappen. Of je moet het zelf dus doen (== veel werk, helemaal zonder ervaring).
Want, een ander PHP script kan de database wel leuk de database uitlezen, maar deze moet wel begrijpen wat alles betekend, enzovoort.

De converters, ik vraag me af of deze er veel zijn voor content managment systemen. E107 is ook niet de bekendste wat op dat gebied niet in je voordeel werkt.
Daarom is een goede opzet in het begin enorm van belang dus.

🌞🍃

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 10:38:
hmm voor een eigen community lijkt het me moeilijk om een php nuke programma te gebruiken. Aangezien het niet kan tippen aan een normale goed geprogrammeerde site. Is er niet de mogelijkheid om een coder in te huren? Of om misschien een coder te vinden die graag meewil helpen omdat hij ook belang ziet in de community.

Maar naast een leuke site is het slagen van een community site afhankelijk van meerdere factoren
Voor een community lijkt me het juist wel hanig een Postnuke achtig gebeuren te gebruiken. Je wilt toch niet alles zelf opnieuw coden? De meest gebruikte dingen (nieuws, artikelen, forum, agenda, evenementen etc.) zijn allemaal al klaar en zijn de meeste bugs er ook wel uit.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
Mag ik wat over deze website kwijt... Ik vidn het echt een drukke circustent.. sorry dat ik het zeg :/ Als ik we webmaster was zou ik de middelste stukjes een andere kelur geven of in één lijn door laten lopen naar onderen.. de 2 kopjes die dan aan de bijde kanten staan zijn niet zo hinderlijk.. Kijk maar eens hoe het dan word ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• SamPepijn808
  • Niet online
DataBeest schreef op 18 maart 2004 @ 16:28:
[...]

Jawel, dit kan wel, mits er een converter is voor het pakket waar je naartoe wilt over stappen. Of je moet het zelf dus doen (== veel werk, helemaal zonder ervaring).
Want, een ander PHP script kan de database wel leuk de database uitlezen, maar deze moet wel begrijpen wat alles betekend, enzovoort.

De converters, ik vraag me af of deze er veel zijn voor content managment systemen. E107 is ook niet de bekendste wat op dat gebied niet in je voordeel werkt.
Daarom is een goede opzet in het begin enorm van belang dus.
Als het echt groot gaat worden (wie weet) zal het toch een professionele status moeten gaan krijgen. Dat wil zeggen dat er iemand met veel scriptervaring bij het project moet komen. (8>
Zo ver is het nog zeker niet. Ik heb inmiddels een domeinnaam bedacht en aangevraagt. Kosten bedragen 45 Euro voor het eerste jaar.
Ik ga dus maar gewoon kijken waar het schip strandt. Groeit het boven mijn hoofd dan ga ik meer support zoeken.
Mijn verwachting is echter niet zo hoog. Waarschijnlijk zal het wel niks worden, het zal in ieder geval een ervaring zijn. O-)

@ Sluuut: Tuurlijk mag je wat over de site kwijt. Je hebt vast gelijk wat de drukte betreft, er zijn meerdere templates te krijgen. Ik zal er eens mee gaan stoeien. :)

Rob

• SamPepijn808
  • Niet online
Inmiddels draait de community op http://www.fysioforum.nl

Rob

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:25
kijk maar uit dat ze het niet als spam gaan zien ;)

wij met openFRAG kregen er ook een lief slotje voor :9

anywayz.. succes met de community verder :)
en ik zou idd een scripter proberen aan te trekken die er een beetje verstand van heeft, kan altijd makkelijk zijn.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Succes met je community verder, maar het kicken van dit topic om alleen even de link te noemen was inderdaad niet echt de bedoeling. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.