[PHP/MySQL] Community starten

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• SamPepijn808
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beste kenners,

Ik wil erg graag een community gaan opzetten.
Belangrijk vind ik het om vanaf het begin af aan meteen goed te beginnen.
Ik stuit tot nu toe op de volgende vragen.

Ik wil beginnen met het gebruiken van programma e107 http://e107.nl/news.php
-> Kan ik de MySQL database later ook gebruiken voor andere PHP programma's, of moet ik dan opnieuw een database vullen?

-> Kan ik op elke webhoster die PHP en MySQL laat draaien een community draaien? (mag dat wel?)

Tot nu toe be ik erg tevreden over het PHP programma.
-> Raden jullie eigenlijk wat anders aan?

Rob

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Hoe ziet het er nu al uit... heb je al een opzet. Ik zou het iig zo OO'achtig mogelijk opzetten. Dan is uitbereiden niet zo'n probleem. Teken en denk alles eerst goed uit. Kom je voordat je je source af hebt al tegen problemen aan en kun je deze gelijk oplossen zonder 1 regel code neer te hebben gezet. Scheelt veel erritatie! :D

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Een community opzetten doe je niet, dat overkomt je. Je kunt niet op een dag besluiten dat 1000+ mensen zich bij je thuis gaan voelen en zo.

MySQL databases kun je voor alle PHP tjap gebruiken die je wilt. PHP wordt veel gebruikt en zo :)

En tot slot: wtf is een community volgens jou. Je kunt een 'community' niet zozeer 'draaien' bij een webhoster :P

Professionele website nodig?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Een community opzetten heeft toch niets met P&W vandoen? Een community is een groep mensen die 'met elkaar verbonden' zijn omdat ze een gemeenschappelijke interesse oid hebben.

Dit forum gaat dus over zelf programmeren, het is hier geen plek waar er gediscussieerd wordt over reeds bestaande software, en of die wel geschikt is voor je doel.
Je vragen hebben eigenlijk niets met programmeren te maken. (Enneh, PHP is geen programma, maar een scripttaal).

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.