Toon posts:

[VB.NET/ASP.NET] Maken enkele startpagina index.aspx?action=

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de structuur van een ASP.NET applicatie zo overzichtelijk mogelijk en onderhoudbaar te maken. Dacht ik in eerste instantie aan de volgende opbouw

Aanroep:
index.aspx?action=inloggen
--> inlogpagina tonen
index.aspx?action=klanten&sub=tonen
--> klantenpagina tonen
index.aspx?action=facturen
--> facturen tonen

Dit principe wordt toch vrij veel gebruikt, maar ik heb ze voor ASP.NET nog niet kunnen bekennen. Na wat Gegoogle heb ik een enkele pagina kunnen vinden waarin dit werd opgelost d.m.v. usercontrols. Mijn vraag is of dit ook op een andere manier kan en hoe andere gebruikers hier mee omgaan.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je roept een ID aan. Dit ID correspondeert met een pagina, waarin 1 of meerdere modules hangen.
Jouw methodiek vind ik vrij inflexibel, om eerlijk te zijn.

Wat is er mis met usercontrols; dit laatste lijkt me juist een van de meest flexibele methodes.

[ Voor 100% gewijzigd door gorgi_19 op 17-03-2004 22:21 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Ik heb zoiets ongeveer gemaakt.
Je hebt één pagecontrol classe die het framework maakt van je pagina (template) door middel van controls.add(new literalcontrol("<title>")) enzoverder.

Op bepaalde momenten wordt er een user control ingeladen: controls.add(loadcontrol("UCHeader.ascx")).
Je maakt ook een UcModule.ascx. in de page_load kijk je naar de querystring. Je haalt er de id uit die wordt meegegeven en die zoek je op module tabel. Aan de hand daarvan geef je de juiste module terug.
OF een string opzoeken, en dynamisch deze string (een usercontrol) laden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is even geleden. Maar ik moet dit weer oppakken en onderzoeken hoe dit het handigst werkt.

Ik heb intussen ontdekt dat de volgende sites ook hetzelfde principe gebruiken:
http://www.efteling.nl/
http://www.telerik.com/

Ik heb begrepen dat dit het handigst met usercontrols opgelost kan worden.

Zijn hier ook uitgebreide artikelen over te vinden? Dus over de aanpak, de voordelen, nadelen, etc.
Of heeft iemand nog een ander idee?

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik zou zeggen: huur bij de bieb eens een goed boek over ASP.Net (of koop er eentje) ;)
Artikelen vinden kun je ook zelf :)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zijn hier ook uitgebreide artikelen over te vinden? Dus over de aanpak, de voordelen, nadelen, etc.
Of heeft iemand nog een ander idee?
Er zijn een aantal 'kampen', om het zo maar te zeggen. Sommigen bakken eigen controls, welke ze op pagina's toevoegen. Anderen maken gebruik van Master pages. Weer anderen voegen dynamisch .ascx bestanden toe. Weer anderen beschouwen een .ascx bestand als template en gaan hier dynamisch controls aan toevoegen.

Oftewel, genoeg opties. Wat heb je zelf gevonden. Wat zijn je eigen ideeen. Wat heb je zelf gevonden. Ik zie deze discussie anders vrij snel doodslaan zonder een eigen stelling :)

Zo staan op www.asp.net staan een hoop artikelen.

DotNetNuke + familie maakt redelijk gebruik van de methodiek van dynamisch .ascx bestanden toevoegen.
ASP.Net Forums daarentegen combineert masterpages icm eigen gebakken controls.

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 15-10-2004 11:34 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1