Soundblaster Audigy 2 nx remote controle

Pagina: 1
Acties:

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Hoi,

heb vandaag een soundblaster audigy 2 nx gekocht. Ik wil eigenlijk de remote controle (RM-1500) welke erbij zit gebruiken om bijv. winamp of powerdvd te bedienen. Nu staat op de site van creative een mooie afbeelding van remote center, maar dus mooi niet dat ik die op een van de bijgeleverde cd's kan vinden. Heb zelf al een versie van het net afgehaald maar deze herkend de remote dus niet. Heeft iemand dezelfde geluidskaart met een werkende remote center of zou dit gewoon een fout van creative zijn?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een soortgelijk probleem, ik zou graag een powerpoint (2003) presentatie willen besturen met de afstandsbediening.

Ik heb ontdekt dat je "ondersteuning Windows toepassingen" aan kunt zetten. Ik heb dit gevonden in het start menu in het creative mediasource mapje. Ik weet alleen niet of dit er al stond voordat ik alle software geupdate heb via de website van creative (support -> landinstellingen etc. -> controleer op updates)

Hiermee is het me gelukt om de mediaplayer Foobar 2000 te starten met de afstandbedediening en een mp3tje af te spelen, maar erg lekker werkt het niet. Bij instellingen kun je ook "parameters" en "beginnen in" invullen, waarschijnlijk kun je hier meer mee maar ik heb geen flauw idee wat omdat de online handleiding helemaal niets te melden heeft over het hele instellen van de afstandsbediening en ik op google tot nu toe ook nog niets heb gevonden.

Ik heb al meerdere third party programmaatjes gebruikt (uICE, winLIRC en IntelliRemote) maar geen van deze programmas ondersteunen de RM-1500 die bij de audigy 2 nx geleverd wordt, op WinLirc na die je kunt leren en waar iemand wel een RM-1500 script achtig ding voor heeft geschreven, maar hiervoor niet de audigy 2 nx heeft gebruikt maar hiervoor een losse infrarood receiver gebruikt heeft die aangesloten zat op een seriële poort.

Ik zou mijn kansen dus zetten op de onbekende "parameters" van creative zelf of WinLIRC wat erg ingewikkeld is naar mijn idee.

Als iemand weet hoe een powerpoint presentatie alleen maar naar de volgende dia kan met de afstandsbediening zou ik al erg blij zijn...

edit: niet gezien dat het vorige bericht al meer dan een jaar oud is, ik kwam hier via de zoekfunctie...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 14:02 ]

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 14:36

jelbo

Hij doet het niet!

Sorry dat ik een oud topic omhoog schop, maar ik heb iets gevonden waardoor de afstandsbediening toch werkt zonder dat vervelende MediaSource gedoe, en er zijn wellicht nog mensen zoals ik die een oplossing zoeken. Fyi, ik heb een Audigy 2 Platinum eX.

kX Project. Het zijn alternatieve, onofficiële drivers voor EMU10K1 en EMU10K2 based geluidskaarten. (SB Live!, APS, Audigy 1, Audigy 2). (als je die drivers besluit te installeren, haal dan eerst de Creative drivers van je systeem af, installeer Driver Cleaner Pro (gratis), herstart in veilige modus (F8 bij opstarten) en draai Driver Cleaner met het Creative Audio filter) Mijn afstandsbediening werkt prima met WinAmp.

Een overzicht van de functies van de knoppen:

PowerDisplays Windows 'Shutdown' dialog
0..9similar to the keyboard keys '0'.. '9'
MuteMaster Mute
'-'Decreases Master volume
'+'Increases Master volume
Stop/EjectStop playback (*)
Play/PausePlay/Pause playback (*)
SlowSwitch task (similar to 'Alt-Esc')
PreviousPrevious track (*)
NextNext track (*)
StepSimilar to the 'Tab' key
Options'Application' key (system menu, if available)
Display'Alt' key (opens application menu)
Return'Backspace' key
StartOpens Windows 'Start' menu
CancelSimilar to the 'Esc' key
Up / Down / Left / RightSimilar to corresponding keyboard keys
Select / OKEnter
Rec(unused)
EAX(unused)

(*) For supported players only (WinAmp, Foobar2000, certain versions of Media Player, WinDVD).

You can perform practically any task in most Windows applications by using 'Start', 'Display', 'Select', 'Step' and the arrows.

bron

De play/pause/stop/previous/next knopjes werken dus niet in elk programma; Media Player Classic verrekt bijvoorbeeld geen spier als ik op die knoppen op mijn afstandsbediening druk. Ik heb geen PowerPoint op m'n PC staan, maar ik denk dat het wel gaat lukken. :D

/edit: ik vond ook nog een Winamp plugin voor de afstandsbediening (hoef je niet die drivers te installeren als je je remote alleen met Winamp wilt gebruiken).

[ Voor 32% gewijzigd door jelbo op 20-06-2006 15:36 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W