Hallo?!? Mag ik misschien ook nog reageren Moderator .Oisyn?!?!
Een beetje het topic sluiten. Ik heb nog geen duidelijk antwoord. althans niet duidelijk voor mij. Ik ben niet zo slim als jij hoor..
Dit schreef ik:
-------------------------------------
Beste tweaker,
al geruime tijd heb zit ik met een probleem waar ik geen oplossing voor weet in Microsoft Access.
Ik toon een formuliertje en laat een gebruiker iest invullen.
Als hij dat heeft gedaan klikt hij op een knop en gebeurt er dit:
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tblreserveringen (produkt) VALUES ('" & me.txtwaarde.text & "')"
Als de gebruiker het woord jampot invult is er niets aan de hand, maar vult hij het woord pc's in, dan komt er een SQL-error. Logisch want de SQL-statement klopt niet meer , omdat die apostrof in PC's de boel verziekt.
In PHP kan ik met Addslashes een apostrof escapen ( een backslash ervoor laten zetten) maar in Access weet ik het niet.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
-------------------------------------------
Nee, in de documentatie heb ik niets hierover kunnen vinden.
Om diverse redenen moet ik roeien met Access 97 en daar kan je volgens mij niet zoveel mee.
Hoe kan ik dit toepassen in ADO dan?
Kun je waarden in een string replacen in Access 97.
Ik vind wel veel van deze vragen, maar dan allemaal webgericht ( ASP, PHP ed )
Dit forum is toch om je vragen te stellen en geholpen te worden?!
Een beetje het topic sluiten. Ik heb nog geen duidelijk antwoord. althans niet duidelijk voor mij. Ik ben niet zo slim als jij hoor..
Dit schreef ik:
-------------------------------------
Beste tweaker,
al geruime tijd heb zit ik met een probleem waar ik geen oplossing voor weet in Microsoft Access.
Ik toon een formuliertje en laat een gebruiker iest invullen.
Als hij dat heeft gedaan klikt hij op een knop en gebeurt er dit:
DoCmd.RunSQL "INSERT INTO tblreserveringen (produkt) VALUES ('" & me.txtwaarde.text & "')"
Als de gebruiker het woord jampot invult is er niets aan de hand, maar vult hij het woord pc's in, dan komt er een SQL-error. Logisch want de SQL-statement klopt niet meer , omdat die apostrof in PC's de boel verziekt.
In PHP kan ik met Addslashes een apostrof escapen ( een backslash ervoor laten zetten) maar in Access weet ik het niet.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?
-------------------------------------------
Nee, in de documentatie heb ik niets hierover kunnen vinden.
Om diverse redenen moet ik roeien met Access 97 en daar kan je volgens mij niet zoveel mee.
Hoe kan ik dit toepassen in ADO dan?
Kun je waarden in een string replacen in Access 97.
Ik vind wel veel van deze vragen, maar dan allemaal webgericht ( ASP, PHP ed )
Dit forum is toch om je vragen te stellen en geholpen te worden?!