Toon posts:

Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met mijn processor wat op een Abit KD7A bordje zit geplaatst een snelheid bereikt van 2315Hhz. De temeratuur is idle zo'n 50 graden. Wat ik nu wil weten is, is of dit kan. Het systeem loopt lekker stabiel.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/58V1GJI421VW/picserver.gif
KD7A
AMD Thoroughbred 2400@2315
Kingston DDR400 512Mb Cas 2
Geforce2MX4000 64

Verwijderd

50 idle is aan de hoge kant vind ik, maar het is nog acceptabel

als het stressed boven de 60 gaat komen vind ik wel dat je maatregelen moet nemen

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

w0w

Als je het zo ook in het bios ziet, zal het zo wel zijn toch? Waarom twijfel je?
2315Hhz
Ik weet niet wat dit moet voorstellen, maar het is in ieder geval fout :P hint; Het zijn Mhz'tjes :P

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-02 14:00
tsja, het is idd wat aan de hoge kant, maar zolang je systeem stabiel is, zie ik niet echt een probleem.
Natuurlijk is cooler wel beter, dus is het aan te raden om wat te gaan coolen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:45
Als het systeem stabiel draait is er niks aan de hand. Je hoeft je geen zorgen te maken over je temperatuur.
offtopic:
Graag een goede topictitel verzinnen de volgende keer!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-12-2025

MetalRush

PAS OP, HÈ !

yojordi schreef op 17 maart 2004 @ 21:59:
Als je het zo ook in het bios ziet, zal het zo wel zijn toch? Waarom twijfel je?

[...]

Ik weet niet wat dit moet voorstellen, maar het is in ieder geval fout :P hint; Het zijn Mhz'tjes :P
[nutteloze opmerkingen]
Dat zijn HyperHertzen... wist je dat niet?? :+
[/nutteloze opmerkingen]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Tja, het werkt. Je processor kan er ook wel tegen maar ik kan me voorstellen dat ie het warm krijgt als je em echt gaat belasten.

En denk eens aan de zomer, dan krijg je hem wel boven de 70 zo. Dus beter een casefannetje bijplaatsen bijvoorbeeld (of de cpu weer trager zetten, maar dan is de lol eraf :P)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Probeer CPUBrun maar eens, mijn P4 was ook lekker stabiel tot CPUBurn. Toen kwam hij ineens over de 70C ipv iets over de 60. En dan is hij ineens niet meer PiFast stabiel. Een casefan scheelt al gauw 5 tot wel 10 graden, dus dat lijkt me een goed idee om mee te beginnen. Zelfs een stille fan scheelt al gauw wat graadjes.

Op zich is een hoge temp niet zo heel erg. Alleen zal je processor iets sneller slijten (alsof je dat zal merken), en iets sneller instabiel worden. Ik geloof dat hij max 85C mag worden, maar omdat hij overgeklokt is zal hij rond de 80C toch wel vastgelopen zijn.
Mijn TB mocht 95C worden, maar die heeft de 125C ook overleeft.

Soms zit er in de bios een optie om de PC uit te schakelen als hij boven een bepaalde temp komt, dat is wel een idee mischien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
In m'n BIOS wordt netjes aangegeven dat de processor een temperatuur heeft van 49/50 graden. Ik heb de processor nog niet een volledige stressed behandeling gegeven middels CPU-Burn bijvoorbeeld.
En ik ga Idd. maar eens opzoek op zolder naar een case-fan van een oude voeding bijv. voor een goede airflow in m'n kast.
Vraag: Als ik de L2 brug verbind van de CPU, word het er dan aanmerkelijk sneller van? Ik bedoel die extra cache die ik krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 02:02 ]

Pagina: 1