Basreflexpoort sub aan vopor of achterkant

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• franksch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik ben klaar met mijn visatons vox 200, prima geluid.
Mijn volgende project wordt het bouwen van een betere kast voor mijn Phonar ASM 100 sub.
Dit is nu een spaanplaat kastje van 16 mm en ik wil er een gaan maken met een wanddikte van 38 mm mdf.
Nu heeft mijn phonar sub een basreflexpoort aan de achterkant en de woofer zit aan de voorkant.
Wat is er op tegen om een sleufvormige basreflex poort met dezelfde opp. en lengte ook aan de voorkant te maken.
De sub staat namelijk ongeveer 15 cm van de muur af en ik denk dat dit nu nadelig is voor de verspreiding van de lage tonen

Wie weet raad

Frank

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Niks, aan de achterkant maakt je speaker/subwoofer alleen maar gevoeliger voor plaatsing.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-08 11:02
Ik heb zelf de poorten aan de voorkant geplaatst. Waarom weet ik niet precies, maar het leek me (gevoelsmatig) beter. Zeker omdat ie bij mij tegen de muur staat. Dit bevalt me prima overigens.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Voorkant. Aan de achterkant maakt alleen maar de plaatsing veel kritischer.

Desnoods doe je hem aan de onderkant als je aan de voorkant lelijk vind. Moet je hem alleen wel genoeg grondspeling geven. Onderkant is altijd nog praktischer dan achterkant, qua plaatsing.

Aannames zijn fataal.