Ik heb een formulier wat zich telkens kan uitbreiden. Dit komt omdat de tabel geen vaste rows of colommen heeft maar deze uit de database haalt. Nu staat in elk veld een nummer in een tekstveld (van een formulier), afhankelijk van de rij en colom dat hij zit.
Het is dus de bedoeling dat de velden allemaal gesubmit worden met de waarde die ze hebben, en dat deze in de database komen.
Hier is een screenshot van hoe het nu is, misschien dat het dan iets duidelijker is:
Het tekstveld krijgt dit mee: name=\"field_$fieldnumber\"
Hier krijgen we dus field_1, field_2, field_3 etc. mee. Dit gaat prima.
Alleen als ik deze wil submitten moet ik ze dus ook weer eruit kunnen halen, afhankelijk van het aantal vakjes dat er zijn. Het aantal vakjes worden al geteld en worden gebruikt in een loop. Alleen krijg ik het niet voor elkaar het field_$fieldnumber eruit te halen.
Het gaat om "$field_$n". Hoe krijg ik dit goed? Ik had de hoop dat PHP het samen zou voegen.
}
Het is dus de bedoeling dat de velden allemaal gesubmit worden met de waarde die ze hebben, en dat deze in de database komen.
Hier is een screenshot van hoe het nu is, misschien dat het dan iets duidelijker is:
Het tekstveld krijgt dit mee: name=\"field_$fieldnumber\"
Hier krijgen we dus field_1, field_2, field_3 etc. mee. Dit gaat prima.
Alleen als ik deze wil submitten moet ik ze dus ook weer eruit kunnen halen, afhankelijk van het aantal vakjes dat er zijn. Het aantal vakjes worden al geteld en worden gebruikt in een loop. Alleen krijg ik het niet voor elkaar het field_$fieldnumber eruit te halen.
PHP:
1
2
3
4
5
6
| for($n = 1; $n < $total; $n++) { echo "$field_$n"; echo " - "; echo "$n"; echo "<br>"; } |
Het gaat om "$field_$n". Hoe krijg ik dit goed? Ik had de hoop dat PHP het samen zou voegen.
}
[ Voor 7% gewijzigd door Elect op 17-03-2004 21:02 ]