Kan ultra wide scsi 3 op scsi 2-3 adapter ???

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoi

Weet iemand toevallig of een altra wide scsi 3 hardisk door middel van een convertertje op een scsi 2 - 3 scsi kaart kan ??? Ik neem aan dat de voltage ook appart moet.
Ik heb namelijk een scsi kaart voor mijn ymaha brander.

Groet,

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Ja, je hebt er allemaal adaptertjes voor, dus hier wide naar normaal, neem ik aan, aangezien je een scsi kaart voor je writer hebt.
Verder kan iedere ultraschijf op scsi2, alleen ultra (narrow) = 20mb/s en scsi 2 maar 5.En aangezien een scsi-writer meestal maar scsi2 is zal je dus op die 5mb/s zitten. Als je dus uiteindelijk je ultra-wide schijf aan je scsi2-controller gaat hangen krijg je dus een schijf die 40mb/s ondersteunt die aan een scsi2-controller hangt met 5mb/s. Dit is zeker zeer afremmend voor elke schijf die ooit als ultra-wide is uitgebracht.

Een betere oplossing zou zijn:a) als je cd-writer-controller ultra-scsi is om dan daar je harddisk aan te hangen en een apart goedkoop kaartje voor je writer, of b) als je een tragere scsi-kaart hebt voor zo'n f120,- een ultra-kaartje te kopen.

Als je nog vragen hebt moet je maar even mailen op whitefeather_@hotmail.com

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Eeehm , ik ben het niet helemaal eens met het voorgaande.
1) Je hebt geen adapters nodig voor scsi-3 naar scsi-2 (of zelfs van U2-scsi naar scsi-2); je moet gewoon kijken naar het stekkertje. Er zijn inderdaad 2 varianten; narrow (50 pins, 2 rijen) en wide (68 pins, 3 rijen), alleen tussen deze twee varianten heb je adapters nodig.
2) scsi-2 haalt een snelheid van 10 MB/s
aale snelheden op een rijtje (in MB/s):
...............narrow wide
scsi(-1)..........5.....10
scsi-2...........10.....20
ultra scsi(-3)...20.....40
ultra2 scsi......40.....80

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• White Feather
Chemist, als je goed leest beweer ik nergens dat je een adapter nodig hebt van ultra naar scsi, maar ik geef toe dat het zo niet helemaal duidelijk was. Bovendien moet de standaard scsi-2 adapter wel fast ondersteunen om 10mb/s te halen, want scsi-2 zelfs is gewoon 5mb. Dit is alleen een beetje door de war geraakt, omdat scsi-1 zo'n 4mb/s kan doorvoeren, alleen door de verbeterde instructieset van scsi-2 wordt dat maximaal 5. In de specificaties van scsi-2 staan fast-scsi en wide/wide-fast-scsi beschreven. Het ultra verhaal hoort bij scsi-3. Naar ik aanneem dat jhead22 geen fast-scsi-writer heeft, zal ook zijn schijf op scsi draaien, dus 5mb/s.

• White Feather
Het wordt dus:
narrow wide
Scsi-1 4(theoretisch5) -
Scsi-2 5 10
Scsi-2 (fast) 10 20
scsi-3 (ultra) 20 40
ultra2 scsi 40 80

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Sorry,
ik ben het hier niet alleen niet mee eens , ik durf zelfs te zeggen dat het fout is!
Ik heb even rondgezocht op het net en via deze pagina kwam ik hier en daar staat duidelijk wat ik al eerder heb gezegd.
Fast-scsi = scsi-2 !

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1