Toon posts:

[Overclcoken]P4 2,66 GHz @ 3 Ghz geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds korte tijd ben ik een beetje gaan hobby'en in het overclocken van mijn pc. Dit is begonnen door het lezen van verschillende topic op GoT, en ik vond het allemaal wel interessant, dus ben ik ook begonnen met overclocken via de BIOS.

Specs van mijn PC:

CPU: P4 2,66 GHz @ 2,81 GHz (Gigabyte 3D Cooler Pro)
MoBo: Gigabyte GA-8INXP
RAM: 2x Kingston 512 MB
Videokaart: Radeon 9600 Pro Lite 128 MB
HD: 2x Maxtor 80GB 7200RPM

Ik hoop dat zo voldoende vermeld is.

Mijn probleem is nu als mijn kloksnelheid 2,9 GHz is dan begint het geluid te haperen met wat storingen tussendoor en als ie overclocked wordt naar 3 GHz dan stopt het geluid helemaal en geeft windows aan dat er geen mixeraparaat is gevonden.
Komt dit nu gewoon omdat dit te hoog is voor die processor of heeft dit een andere reden? En is dit schadelijk voor de geluidskaart (onboard)?

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp

edit:

wat ik vergeet te melden, ook gebeurt het wel eens dat als ik mijn cou niet heb overclocked dat tijdens een spel, bv C&C Generals plots het geluid wegvalt, maar als ik terug naar windows ga dat het geluid het dan gewoon doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 20:59 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Klinkt vaag... wat voor voeding heb je?

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

je moet je agp/pci bus locken op 66.6/33.3 mhz locken , als ej te ver overklokt vinden je agp en pic kaarten het niet meer zo leuk en kunnen dood gaan :| . ook je hd vind t niet egt leuk om op een te hoge pci speed te werken
ma als ie onboard is weet ik t ook ff niet :X

[ Voor 10% gewijzigd door LyP0 op 17-03-2004 21:00 ]

ik voel me lekkaah !!!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz lijkt mij toch dat die zijn PCI en AGP wel gelocked heeft :p :?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
ja dat is heel simpel, je pci bus draait te hoog en dat trekt je geluidskaart niet.. Lees de FAQ er maar op na..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 350 watt voeding.

bedankt ik zal eens kijken naar die agp en pci, had wel daarover gelezen in de faq, maar kan het ook daaraan liggen met dat geluid?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 19:37

DaWaN

'r you wicked ??

Je PCI snelheid is te hoog en daarom kapt je Geluidskaart er mee, punt uit! Of je moet een PCI lock hebben, dan heb je er geen last van!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:01:
ik heb een 350 watt voeding.

bedankt ik zal eens kijken naar die agp en pci, had wel daarover gelezen in de faq, maar kan het ook daaraan liggen met dat geluid?
Yep, mijn oude onboard geluidskaart op mijn p4 hield ermee op vanaf 36mhz pci-snelheid. :? Mijn hd vond het ook niet leuk om lange tijd op een hoge pci-snelheid te lopen, dus draaide ik bijna nooit overgeklokt. (alleen voor beetje benchmarken)

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me het logischt dat dit is in te stellen in de BIOS, maar ik heb nog nooit zoiets zien staan daarin, weet iemand mss waar ik dan precies moet kijken.
BVD

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Als het niet in je BIOS (of in je moederbordboekje) staat, is het niet aan te passen, en is moederbord helaas te beperkt om dit handmatig aan te passen. Verder was dit prima uit te vinden door even de DOC faq door te nemen, daarin worden ook geluidsproblemen die aan hogere agp/pci-snelheden te wijten zijn, behandeld. Vandaar dat ik dit topic dicht doe :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.