Sinds korte tijd ben ik een beetje gaan hobby'en in het overclocken van mijn pc. Dit is begonnen door het lezen van verschillende topic op GoT, en ik vond het allemaal wel interessant, dus ben ik ook begonnen met overclocken via de BIOS.
Specs van mijn PC:
CPU: P4 2,66 GHz @ 2,81 GHz (Gigabyte 3D Cooler Pro)
MoBo: Gigabyte GA-8INXP
RAM: 2x Kingston 512 MB
Videokaart: Radeon 9600 Pro Lite 128 MB
HD: 2x Maxtor 80GB 7200RPM
Ik hoop dat zo voldoende vermeld is.
Mijn probleem is nu als mijn kloksnelheid 2,9 GHz is dan begint het geluid te haperen met wat storingen tussendoor en als ie overclocked wordt naar 3 GHz dan stopt het geluid helemaal en geeft windows aan dat er geen mixeraparaat is gevonden.
Komt dit nu gewoon omdat dit te hoog is voor die processor of heeft dit een andere reden? En is dit schadelijk voor de geluidskaart (onboard)?
Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp
Specs van mijn PC:
CPU: P4 2,66 GHz @ 2,81 GHz (Gigabyte 3D Cooler Pro)
MoBo: Gigabyte GA-8INXP
RAM: 2x Kingston 512 MB
Videokaart: Radeon 9600 Pro Lite 128 MB
HD: 2x Maxtor 80GB 7200RPM
Ik hoop dat zo voldoende vermeld is.
Mijn probleem is nu als mijn kloksnelheid 2,9 GHz is dan begint het geluid te haperen met wat storingen tussendoor en als ie overclocked wordt naar 3 GHz dan stopt het geluid helemaal en geeft windows aan dat er geen mixeraparaat is gevonden.
Komt dit nu gewoon omdat dit te hoog is voor die processor of heeft dit een andere reden? En is dit schadelijk voor de geluidskaart (onboard)?
Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp
edit:
wat ik vergeet te melden, ook gebeurt het wel eens dat als ik mijn cou niet heb overclocked dat tijdens een spel, bv C&C Generals plots het geluid wegvalt, maar als ik terug naar windows ga dat het geluid het dan gewoon doet.
wat ik vergeet te melden, ook gebeurt het wel eens dat als ik mijn cou niet heb overclocked dat tijdens een spel, bv C&C Generals plots het geluid wegvalt, maar als ik terug naar windows ga dat het geluid het dan gewoon doet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 20:59 ]