Toon posts:

[JAVA] Schrijven naar bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me thet volgende probleem. Ik prbeer met een java applet iets naar een bestand te schrijven maar het lukt totaal niet. De compiler geeft geen errors of iets dergelijks maar hij schrijft gewoon niets in het bestand.

private PrintWriter csfOutput;

private void writeResultToFile() {
try
{
csfOutput = new PrintWriter(new FileWriter("test.csf"), true);
csfOutput.print("test");
csfOutput.close();
}
catch (IOException e)
{
System.out.println("-= fout =-");
}
}

Weet iemand een oplossing? Ik heb alle threads al bekeken diehierover opstonden maar ik blijf steeds hetzelfde houden.

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52
Een applet kan geen bestanden wegschrijven of lezen, dit vanwege veiligheidsoverwegingen. Aangezien applets ook deel kunnen uitmaken van een website.

Je zou dus een java-applicatie moeten maken, of een applet met database connectie

[ Voor 18% gewijzigd door mennoo op 17-03-2004 20:54 . Reden: typo en aanvulling ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 13:57

FlyEragon

Alien Monkeys

Als je wilt schrijven/lezen kan je beter beginnen met c of c++...
Java mag dat niet ......

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Erkandude schreef op 17 maart 2004 @ 20:51:
Als je wilt schrijven/lezen kan je beter beginnen met c of c++...
Java mag dat niet ......
Ah, vandaar de java.io package...

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 13:57

FlyEragon

Alien Monkeys

Dat is toch alleen voor communicatie met de poorten.....(parallel ed.)
volgens mij wil de TS lezen/schrijven op de HD

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verder, ff ontopic weer, een java applet mag (nagenoeg) geen interactie hebben met het filesystem op de computer van de clients. Dit omdat een webpage in principe niks te zoeken heeft op die schijf, security en zo.

[ Voor 28% gewijzigd door Rac-On op 17-03-2004 21:02 . Reden: excuus, niet goed gelezen ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

In Java kun je perfect bestanden lezen en schrijven. Het is alleen dat het in principe niet mag in Applets om veiligheisredenen. Het is wel mogelijk, maar daarvoor met je je code laten signen. Voor meer informatie: http://java.sun.com/sfaq/#allowWrite en http://www.javascripter.net/faq/writinga.htm

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Erkandude schreef op 17 maart 2004 @ 20:56:
Dat is toch alleen voor communicatie met de poorten.....(parallel ed.)
Nee
rac-on schreef op 17 maart 2004 @ 20:56:
Rickets, java script mag dat niet, dazz heel iets anders dan Java...
TS, je titel is niet heel duidelijk. Vraag 1 van de modjes om er ff java script van te maken.
Hoe kom je in hemelsnaam bij javascript? Daar heeft niemand het over? En een beetje sarcasme-herkenning zou geen kwaad kunnen...

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
excuus, niet goed genoeg gelezen. is al aangepast.

Ontopic:

Java mag gewoon lezen/schrijven van en naar je hd voor zover ik weet. Bij een applet zijn de rechten beperkter.

TS: ALs het bestand niet bestaat, wordt het dan wel aangemaakt of ook niet? Of wordt er alleen niet geschreven?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ten eerste, gebruik code tags, ten tweede kun je idd geen bestanden lezen en schrijven vanuit een applet, zou wat zijn als een applet gewoon jouw prive-zaken doorbladert en dat door stuurt naar de server, denk je ook niet? :)

Het kán overigens wel, maar dan moet je je applet signen. Meer daarover op java.sun.com, succes :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.