.htaccess login alleen voor bepaalde ip's

Pagina: 1
Acties:

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is een htaccess login alleen voor bepaalde ip's te vragen?

Ik heb een site met foto's van uitgaan en een vriend van me vroeg of dat niet kon vanwege z'n broertjes enzo :)

Verwijderd

ja dat is mogelijk :)

Verwijderd

moet lukken.

1. je hele foto site in een subdir gooien van waar ie nu staat
2. .htaccess in je fotosite dir gooien
3. in de base dir (waar je fotosite stond) een index.php aanmaken met de volgende functionaliteit:

check ip of die moet inloggen
- zoja: redirect naar die subdir. (krijgt dus een inlogscherm voor zn neus)
- zonee: redirect naar die subdir met username + pass verwerkt in de url (krijgt dus geen inlogscherm voor zn neus.)

Voor het geval je het simpel wil doen: zoek dan ff rond op internet wat je in die htaccess file kan klooien op ip basis, weetk niet uit me hoofd ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 20:51 ]

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
is het niet alleen met .htaccess mogelijk? je kan wel per ip GET PUT en POST voor bepaalde ip's blokken

zulke php scripts kan ik idd ook maken maar dat is niet echt de oplossing die ik zoek.

[ Voor 127% gewijzigd door JasperE op 17-03-2004 20:52 ]

Verwijderd

mja het zou wel kunnen, maar dan zou je per ip wat er op moet kunnen zonder in te loggen een allow from rule aan moeten maken
vb:

order deny,allow
deny from all
allow from 123.123.123.1
allow from 123.123.123.2
satisfy any
AuthType Basic
AuthName "inloggen"
require valid-user

Verwijderd

2e oplossing:

in je htaccess een php script laten includen vóór elke page van die fotosite

in dat script ipadres checken, moet ie inloggen en is ie niet ingelogd (cookie of session) stuur je hem naar een inlogpage.
moet ie niet inloggen doe je nix

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:45

ralpje

Deugpopje

OD-Frozen schreef op 17 maart 2004 @ 20:46:
Ik heb een site met foto's van uitgaan en een vriend van me vroeg of dat niet kon vanwege z'n broertjes enzo :)
Wordt wel lastig als ze een adsl-lijn delen, aangezien ze dan ook hetzelfde (openbare) ip-adres gebruiken. Persoonlijk lijkt me een log-in met username / password wel handig, aangezien je dan ook nog 'ns vanaf een andere pc (school, werk) kunt inloggen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:18:
2e oplossing:

in dat script ipadres checken, moet ie inloggen en is ie niet ingelogd (cookie of session) stuur je hem naar een inlogpage.
Wat je dus ook met 1 simpele .htaccess kunt doen :) Het enige wat jij namelijk bereikt is dat mensen in moeten loggen; en dat is het hele idee van een htaccess :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:18:
2e oplossing:

effectief gezien... kun je daar dus ook een .htaccess voor maken ;)

verder staat dit ook in [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml] uitgelegd (scroll even naar beneden voor wachtwoorden en ip restricties), dus mocht je er niet uitkomen kan je altijd daar kijken :)

Spider.007: dat is het hele idee van een .htaccess login, het is namelijk voor andere doeleinden ook geschikt :)

[ Voor 9% gewijzigd door G33rt op 17-03-2004 21:41 ]

Pagina: 1