Toon posts:

Speedtouch ethernet adsl modem

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor wat andere mensen ADSL op een PC gezet met Windows 95 (was nog een heel gedoe, dat ding moet gewoon geformat worden of nog liever een nieuwe PC). Dat werkte, maar nu werkt het niet meer.

Ik ben nu niet in de buurt, maar volgens hen knippert een oranje lampje van @.

Zo ver ik weet heeft dat te maken met de connectie van buiten. Wat kan het probleem zijn? Let op: Het werkte eerst en zo ver ik weet is er niks veranderd.

Het betreft:
Zeer oude PC met Windows 95
Speedtouch ADSL ethernet modem (ik weet niet precies welk nummer, maar volgens mij de 500 serie)
Sitecom 10/100 Fast Ethernet netwerk kaart
Het Net

Verwijderd

in de handleiding staat :

knippert oranje

De ADSL modem is ingeschakeld en probeerd verbinding te maken met de buitenlijn.

knippert orjanj/groen

De ADSL modem is correct aangesloten op de splitter en buitenlijn en probeerd verbinding te maken met de buiten lijn.

Dus mss iets met de splitter ?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben ze geen splitter aangeloten, maar ik kan wel vragen of ze dat nu toch hebben gedaan en dan verkeerd.

Verwijderd

een splitter sluit je volgens mij niet aan,maar voeg je toe aan je bestaande telefoonlijn.
correct me if i'm wrong

Verwijderd

Topicstarter
ze hebben nog steeds geen splitter dus dat is het niet

edit: Het werkte eerst en er is niks veranderd.

Ik zag ergens op google dat mensen met Tiscali 2 uur hun modem uit moeten zetten voor mac adres geloof ik. Is dat ook met Het Net?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 20:37 ]

Verwijderd

ze hebben nog steeds geen splitter dus dat is het niet

dat is het dus wel, je hebt nl een splitter nodig

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hoezo geen splitter? dan kunnen ze niet bellen, anders valt de internet verbinding weg.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
En als je een PPPTP ini hebt geladen, hoort hij oranje te knipperen zoals hier.

een splitter heb je natuurlijk nodig anders werkt het niet :+

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rody schreef op 17 maart 2004 @ 20:41:
En als je een PPPTP ini hebt geladen, hoort hij oranje te knipperen zoals hier.

een splitter heb je natuurlijk nodig anders werkt het niet :+
kan wel, maar dan mag je niet bellen :+

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, weet ik. Vond ik ook stom dat ze geen splitter hebben. Maar dan moet het wel werken.

edit: Ja hij knippert oranje, maar dat hoort niet. Toen hij het wel deed, was er geen oranje lampje. Er is als het goed is niks veranderd in de tussentijd.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 20:44 ]

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 16:52
Ik heb ook zoiets gehad bij mijn aansluiting bij speedlinq (BabyXL). Ik moest dan alles aansluiten en drivers installen en dan mijn verbinding bevestigen ofzo (d8 ik weet niet meer precies is alweer bijna 1 jaar geleden).
Maar eerst lukte het wel en kreeg gewoon verbinding, maar toen ik de router uit had gedaan en weer aandeed bleef dat @-ledje ook oranje knipperen en werd niet meer groen. Heb toen alles geprobeerd wat maar mogelijk was, niets lukte.
Heb toen maar speedlinq gebeld en die helpdesk liet me toen weer vanalles proberen wat ik zelf ook allang had gedaan, maarja liet ze maar hun gang gaan. Dat hielp natuurlijk niets. Dus zeiden ze we bellen wel even naar BabyXL want misschien ligt het aan hun. Zij bellen en toen had ik binnen 2 uur verbinding, bleek dat er iets niet goed was ofzo bij BabyXL. (vraag me niet wat)
Dus misschien moeten ze ff bellen naar isp en ligt het aan hun.

[ Voor 4% gewijzigd door Spits op 17-03-2004 20:58 ]

Verwijderd

Kan aan 2 dingen liggen: Je provider of aan hoe je je modem hebt ingestelt in de setup. Welke instellingen heb je ingevoerd?
Pagina: 1