Toon posts:

Een keuze maken moeilijk dan gedacht...

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik ben al ruim 1,5 maand op zoek naar een camera en ik blijf maar lezen en lezen
want ik ben op zoek naar een camera tot maximaal laten we zeggen €260
Nu heb ik deze 4 zeg maar in gedachten, maar kan nog steeds geen keus maken,
als 1 van jullie me kan helpen met een keuze maken, Ben ik harstikke blij :D

Aight thanks :D

Kodak DX4530

Sony dscp-72

Kodak DX6440

Canon PowerShot A70

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

En hoe denk je zelf over deze camera's dan? :|

Alors.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Lijkt me wel handig als je aangeeft waarom je deze vier geselecteerd hebt. En misschien kun je ook aangeven wat je met de camera wilt gaan doen. Wil je gewoon richten en klikken of wil je de mogelijkheid om dingen in te stellen als diafragma, sluitertijd etcetera.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

heb je ze op bijvoorbeeld www.dpreview.com al eens naast elkaar gezet en vergeleken op de dingen die voor jou belangrijk zijn?

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Op het eerste gezicht zou ik op de Canon afgaan...
Waarom? Omdat ik weet dat canon één van de meest ervaren fabrikanten is in Digitaal (vooral door z'n DSLR's) en zekerweten een degelijk merk is.

Die Sony kan je ook nemen (zal wel zo'n cybershot serie zijn?) om z'n uiterlijk en uiteraard op z'n specs. Mocht je iets horen over kleurzwemen met Sony, da's allemaal niet waar, en je hebt Adobe Photoshop mag ik hopen, dus kan je dat weer wegwerken met Levels.

Aangezien Kodak pas sinds een paar jaar bezig is met Digitaal zou ik die niet nemen... Laat hun maar lekker kloten met de fotorolletjes en analoog toestelletjes.
En omdat ik [url=]dit[url]JPEG uit Kodak RAW halen? net las vond ik het ook meteen al zo van.. hmm :/ dat moet je niet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
(Zow das snel),

het is gewoon simpel weg om foto's te maken (feestjes, op school enz)
en heb deze geselecteerd, omdat ik gewoon veel heb gelezen erover
en ze lijken mezelf niet heel slecht,

De sony en de canon zijn me eerst keuze, maar wat is het grootste verschil tussen die 2?

Verwijderd

Topicstarter
en van het naast elkaar zetten wordt je niet wijzer van
het gaat me echt de kwaliteit van de foto's na het echt ontwikkelen tot echte foto's

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

FireArrow schreef op 17 maart 2004 @ 20:27:
Op het eerste gezicht zou ik op de Canon afgaan...
Waarom? Omdat ik weet dat canon één van de meest ervaren fabrikanten is in Digitaal (vooral door z'n DSLR's) en zekerweten een degelijk merk is.

Die Sony kan je ook nemen (zal wel zo'n cybershot serie zijn?) om z'n uiterlijk en uiteraard op z'n specs. Mocht je iets horen over kleurzwemen met Sony, da's allemaal niet waar, en je hebt Adobe Photoshop mag ik hopen, dus kan je dat weer wegwerken met Levels.

Aangezien Kodak pas sinds een paar jaar bezig is met Digitaal zou ik die niet nemen... Laat hun maar lekker kloten met de fotorolletjes en analoog toestelletjes.
En omdat ik [url=]dit[url]JPEG uit Kodak RAW halen? net las vond ik het ook meteen al zo van.. hmm :/ dat moet je niet hebben.
Kodak maakt alleen nog maar digicams. Geen conventionele camera's meer.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. :)

It’s the economy, stupid!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Garvin, als je even de Fotografie Policy had doorgenomen, had je dit stuk gezien:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Zomaar wat modellen neerzetten en vragen om hulp bij je keuze is echt niet de bedoeling hier. Stel je eisen en wensen vast, kijk welke cam je wel en welke je niet bevalt, dan kom je heus tot de juiste keuze. Deze gaat iig dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.