Toon posts:

[PHP +IIS +MSDE] errors

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al tijden te rotzooien, maar het lukt me niet om te connecten met MSDE. Ik heb de juiste DLL's eindelijk op de plaats en zo. Maar de functie mssql_connect levert een probleem:

"Warning: mssql_connect(): message: Aanmelding mislukt voor gebruiker SIEBE\IUSR_SIEBE. (severity 14) in c:\inetpub\wwwroot\test.php on line 6"

Ik heb MSDE geinstalleerd door bij de install de parameter "SAPWS=test" mee te geven. Het lukt me ook niet echt om met een frontapplicatie (MSDE Manager) nieuwe users aan te maken, en deze aan de db (genaamd test) te hangen.

Weet iemand hoe ik de mssql_connect() werkend kan krijgen in mijn situatie??

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is de relatie precies met [rml][ msde] errors in de manager[/rml] ? Het is namelijk niet echt handig om op verschillende subfora hetzelfde probleem te posten :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry....

Ik heb MSDE geinstalleerd door een paramater mee te geven. Het probleem ligt denk ik niet aan de PHP-kant, maar aan de MSDE-kant. Ik kan er echter geen directe info over vinden.

Hij vereist windows-verificatie blijkbaar. En met de front-tool die ik heb gevonden (MSDE Manager) kan ik geen nieuwe users aanmaken. Als ik in mijn PHP-bestand de functie mssql_connect() gebruik krijg ik de bovenstaande error. De vraag is hoe die error te verhelpen....

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
als het je niet lukt om via iusr in te loggen dan log je toch gewoon in met

code:
1
uid=sa;pwd=test;

:?

edit:
en in php is dat dus

code:
1
mssql_connect (servernaam, sa, test)

[ Voor 27% gewijzigd door faabman op 17-03-2004 20:30 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Kijk eens naar de stored procedures:

sp_adduser
sp_addgroup

Dat zijn SQL Server system procedures, en die zouden in MSDE ook moeten werken.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
faabman schreef op 17 maart 2004 @ 20:29:
als het je niet lukt om via iusr in te loggen dan log je toch gewoon in met

code:
1
uid=sa;pwd=test;

:?
Nee... dat deed ik dus. Maar dan krijg ik die error-message. Ik wil de SQL-Server login gebuiken, niet de Windows-login. Maar ik kan geen users aanmaken op de een of andere manier. Dan krijg ik een foutmelding.

• whoami
Wat is het nu?
Kan je inloggen mbhv die sa username ? Zonee, dan moet je even MSDE configuren zodat ie in Mixed Mode draait. Je kan dit doen mbhv de enterprise manager (als je die op een of andere manier geinstalleerd hebt). Je kon ook aangeven in de installatie van MSDE mbhv een of andere installatie-optie om 'mixed mode security' toe te laten.
Je kan het ook ergens zelf in de registry aanpassen hoor, maar ik weet niet vanbuiten welke key het is.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 20:30:
[...]

Nee... dat deed ik dus. Maar dan krijg ik die error-message. Ik wil de SQL-Server login gebuiken, niet de Windows-login. Maar ik kan geen users aanmaken op de een of andere manier. Dan krijg ik een foutmelding.
dan maak je een dsn aan waarin je de authenticatie op sqlserver zet ipv windows (al weet ik niet of php met dsn's om kan gaan :X)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Wat mij weleens is gebeurd is dat de loginmode verkeerd is ingesteld. Vanwege SQL slammer wordt het een en ander standaard dichtgetimmerd en kun je niet meer via b.v. asp en php inloggen.
kijk eens naar de remarks over "mixedmode" in het volgende artikel:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;325022 ;)

* j_du_pee was traag :z

[ Voor 7% gewijzigd door j_du_pee op 17-03-2004 20:34 ]

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil?

Ik wil met PHP de mssql-functies kunnen gebruiken op MSDE. Dat is wat ik wil. Ik heb geen pakket waar MSDE bij zit/zat. Ik heb de MSDE-installer van Microsoft gedownload, en met installeren gaf ie een error over een SAPWD. Toen las ik dat ik deze kon "omzeilen" door de parameter "SAPWD=x" aan de install.exe toe te voegen. Vervolgens heb ik een front-applicatie gedownload om met de databaseserver te kunnen communiceren. Dit is MSDN-manager. Dan wil ik een database aanmaken. En dan met PHP in de database tabellen toevoegen etc.

Dit lukt dus niet echt. Snappez-Vous?

• whoami
Nou als je niet geholpen wilt worden, best dan.
Lees anders m'n post nog eens goed over hoe je het moet doen.

Dit hoort trouwens thuis in SA, aangezien het over configgen gaat, en je hebt daar blijkbaar al een topic lopen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.