Toon posts:

avi / divx / xvid / een grote kluwe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is mogelijk een vreselijke beginners fout maar ik begin er doodmoe van te worden.

Het probleem:
het beeld van sommige, en het lijken er steeds meer te worden, films blijft een soort van hangen loopt op een bepaald moment door elkaar tot er een lijkt wel volledig nieuw beeld komt. En vervolgens herhaalt dit patroon zich tot de volgende verversing.

wat heb gedaan:
Het lijkt met gspot bekeken dat de files met virtualdub geript het goed doen.
Ik had de kazaa-lite codec pack 2.24 geinstaleerd.
heb nu divx-pro 5.1.1 geinstaleerd
koepie's xvid
divx 3alpha
en verder alles uit de gordain knot 1.6

mogelijk is het een instelling van iets of mis ik wat oude files of is de computer te oud. Het vervelende is ik weet niet hoe ik het beeld moet omschrijven wat ik heb.

Iedere hulp is welkom

Bart

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heb je al die codecs en -packs over- cq. door elkaar heen geinstalleerd? Zo ja: verwijder ze allemaal, en probeer te beginnen met de nieuwste ffdshow en ac3filter :)

oh, and while you're at it: scan je systeem meteen even op spyware/adware en ruim het op. divx pro bevat dat namelijk :)

[ Voor 23% gewijzigd door G33rt op 17-03-2004 21:45 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gooi al die troep er vooral af en install:
http://www.videolan.org/vlc/

samen met winamp voor velen die ik ken de ideale 2.

• G33rt
Mja, maar dan heeft hij weer een 'gratis' videoplayer erbij. Het lijkt me slim om hem te helpen zijn codec probleem met zo min mogelijk moeite en met zo weinig mogelijk nieuw apps op te lossen, dus VLC installeren lijkt me niet echt nodig. ffdshow en ac3filter doen samen bijna altijd wat nodig is namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik probeer veelal zoveel mogelijk te verwijderen ....
maar helemaal zeker weet je allemaal nooit in dit OS ... XP pro EN.

Heb ffdshow ook gehad kon er weinig anders mee dan de andere players helaas.

Net Direct X 9.0b er weer vers opgezet ook geen resultaat athans geen verbetering.

• G33rt
Heb ffdshow ook gehad kon er weinig anders mee dan de andere players helaas.
ffdshow is geen player, het is alleen een directshow filter.

heb je alle oude codecs verwijderd? kan gspot je file wel renderen?

en waarom weet je het nooit zeker in XP? ik ben bang dat dat een beetje ver doorgetrokken vooroordeel is :)

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ffdshow is een direct show filter ....
met vreselijk veel instellingen ( zucht )

Gspot kan ze renderen.

en ik heb ook beeld maar het lijkt iets met verversing ofzo variabele bitrate's

• G33rt
welke player gebruik je? treed het ook op bij andere players? :)

en nogmaals: je hebt je systeem opgeschoond van al die codecs?

Verwijderd

De kans is behoorlijk groot dat als je de koepi build van xvid uninstalled, en de laatste nic build installed, je problemen voorbij zijn.

Verwijderd

Topicstarter
players:
bsplayer 0.86
windows media player 9.0

Zit even op een heel schoon OS waar nog nimmer een codec op heeft gestaan nu.
Anders dan de net geinstaleerde kazaa-lite codec pack 2.04 staat er niks op

• G33rt
HlpDsK: wat is er mis met Koepi's builds dan? Ik heb ze altijd zonder problemen gedraaid :)

Verwijderd

Topicstarter
vergeten te melden ,

Nu kan ik 90% weer normaal bekijken maar een aantal avi's blijft "hangen" of vegen of vertraagd hoe je het ook wil noemen.
Het enige wat mij opvalt is dat alles met virtualdub goed speelt.

Verwijderd

Mischien DivFIX even proberen.

http://divfix.maxeline.com

Zo af en toe heb ik ook eens een film met fouten, en DivFIX haalt 99% eruit. Hij haalt er alleen fouten uit betreffende fouten in de index (is de meest voorkomende fout). Ohja, en het werkt niet met MPG, alleen met AVI.

Veel van die probleemfilms draaien nu met de nieuwste BSPlayer wel redelijk goed, maar het gaat trager en spoelen is een ramp, maar hij is tot nu toe nog nooit vastgelopen op een frame. Na DivFIX is dit allemaal opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 23:22 ]

Verwijderd

G33rt schreef op 17 maart 2004 @ 22:53:
HlpDsK: wat is er mis met Koepi's builds dan? Ik heb ze altijd zonder problemen gedraaid :)
'mis' niks maar de builds zijn verschillend in functie. Koepi heeft er toch wat minder functionaiteit in zitten imo. Ik weet uit eigen ervaring iig te melden dat als je dingen encode met bepaalde opties aangevinkt met de codec van Nic, en je speelt het af met de codec van Koepi, dat het dan wel wil voorkomen dat het beeld totaal vernaggelt is. Andersom ook.

Dus vandaar :)

• G33rt
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:59:
vergeten te melden ,

Nu kan ik 90% weer normaal bekijken maar een aantal avi's blijft "hangen" of vegen of vertraagd hoe je het ook wil noemen.
Het enige wat mij opvalt is dat alles met virtualdub goed speelt.
heb je wel de nieuwste ffdshow of xvid support in ffdshow uit + build van koepi of nic? films met xvid 1.0.0 haperen namelijk met oudere xvids.

met welke codecs haperen je players? bekijk de films die haperen even met gspot :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 09:54:
[...]

'mis' niks maar de builds zijn verschillend in functie. Koepi heeft er toch wat minder functionaiteit in zitten imo. Ik weet uit eigen ervaring iig te melden dat als je dingen encode met bepaalde opties aangevinkt met de codec van Nic, en je speelt het af met de codec van Koepi, dat het dan wel wil voorkomen dat het beeld totaal vernaggelt is. Andersom ook.

Dus vandaar :)
http://nic.dnsalias.com/

Ik zie dat de nic xvid codec op zijn site wel erg oud is itt die van Koepi. Waar heb jij de nieuwste nic xvid vandaan gehaald?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

G33rt schreef op 17 maart 2004 @ 22:01:
Mja, maar dan heeft hij weer een 'gratis' videoplayer erbij. Het lijkt me slim om hem te helpen zijn codec probleem met zo min mogelijk moeite en met zo weinig mogelijk nieuw apps op te lossen, dus VLC installeren lijkt me niet echt nodig. ffdshow en ac3filter doen samen bijna altijd wat nodig is namelijk :)
Gratis speler inc. eigen codecs die altijd werken en naar mijn gevoel geeft VLC ook een beter beeld als andere spelers.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:01
Vandaag AL m'n codecs eraf gegooid en de nieuwste ffdshow erop gezet, en ALLES speelt af :)
Zou dat ook gewoon eens proberen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 13:35:
[...]

http://nic.dnsalias.com/

Ik zie dat de nic xvid codec op zijn site wel erg oud is itt die van Koepi. Waar heb jij de nieuwste nic xvid vandaan gehaald?
De nieuwste is gewoon vrij oud al ja. Maar als je kijkt wat er in zit dan is dat meer dan die van Koepi ondersteunt.

Ik wacht nog steeds op 1.0 final
Pagina: 1