Toon posts:

WLAN met laptop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ACER Aspire 1501 met ingebouwde 802.11b/g kaart.
maar ik kan niet of nauwelijks internetten of downloaden.
Als ik dan eindelijk verbinding heb duurt het een eeuwigheid voordat de pagina geladen is. en meestal is de verbinding dan binnen 10 minuten weer verbroken.

Ik heb het al geprobeerd met een usb acces point en dat werk wel goed.
Als ik verbinding heb zegt hij wel dat de verbinding zeer goed is, maar dan is ie ook zo weer weg.

Ook heb ik al nieuwe drivers geinstalleerd (van dell true mobile 1300 want hier zit ook de droadcom BCN4306 in) werkt ook niet.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan oplossen

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
heb je kabel of adsl??

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Topicstarter
ik geloof kabel, want dit gaat allemaal via de huisbaas, en op mijn andere pc werkt het wel

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
heb je de PPPoe ingevuld??? Welk besturingssysteem heb je ... + welke AP is het??

[ Voor 50% gewijzigd door nvidia op 17-03-2004 19:52 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09
Probeer eens een ander kanaal op je AP. Dat loste voor mij ook wat problemen op.
Misschien heeft de buurman ook een AP staan.

Verwijderd

Topicstarter
OS is windows XP home
kanaal heb ik bij eigenschappen op 3 ingesteld maar als ik dan verbinding heb dan staat ie ineens op 6.

en waar kan ik die PPP vinden
het AP kan die wel vinden en hij krijgt ook een IP maar internet gaat dan vreselijk sloom en stopt na een paar minuten

Verwijderd

jou probleem heeft niks met PPP en of ADSL/Kabel te maken
want zoals je zelf zei "de andere pc's werken wel goed"

Dat het stopt is een timeout denk ik

Probeer dit eens:

1:
Ga ca. 3 tot 7 meter van de router/accepoint zitten.
ZONDER IETS ER TUSSEN GEEN MUUR/RAAM/DEUR/EC.EC.EC!!!!
kijken of de verbinding nu sneller is.

2
als 1 nu iets beter werk kun je nog de SSID channels veranderen
probeer 1 tot 11/13 ff
(als de verbinding beter is probeer dan ook ff of het op de plek waar het eerst niet wou nu wel lukt mogelijke SSID wijziging nodig)

3:
als zowel 1 en 2 niet werkt.
denk er is over na om een WIFI kaart te kopen van het zelfde merk als de ROUTER/ACCESPOINT

of bel anders "routermerk" NEDERLAND ff op vragen of ze een oplossing hebben voor je misschien bepaalde drivers voor de router of laptop

hoop dat je verder komt succes!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 20:33 ]

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:53
als je windowsupdate uitvoert (tenminste bij mij) komen er ook best vaak updates voor je wireless kaartje, misschien lost dat wat op.

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• Basje|IA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06-2009
Ik heb exact hetzelfde probleem met m'n nieuwe Dell laptop.
Werk met nog een laptop met een Linksys pcmcia kaartje erin wat geen enkel probleem geeft, de 2 desktops in een andere kamer in huis hebben ook geen probleem.
Ik krijg verbinding met het Linksys AP en na ongeveer 5 minuten wordt deze weer verbroken en verschijnt er bij de tijd een icoontje dat er een draadloos netwerk beschikbaar is, als ik dan het AP selecteer en op ''verbinding maken'' klik blijft m'n laptop maar schreeuwen dat er een draadloos netwerk beschikbaar is.
SSID broadcast staat aan in de sertup, ik ga dat met die channels maar eens proberen, wellicht dat het iets oplost.

• Basje|IA
Ik heb de channel van de AP van 6 op 3 gezet en hij blijft keurig netjes online.
Misschien dat iemand er iets aan heeft :)

Verwijderd

Ik heb ook zo een probleem gehad, computers met USB adapter werkte 100%
en laptop met pcmcia adapter ging niet goed...

Ik heb ondertussen 3 pcmcia kaartje geprobeerd, en geen van deze 3 deden het...
Bij eentje viel m'n verbinding weg als ik van resolutie veranderde...

Ik heb op internet hiervoor geen werkende oplossing kunnen vinden...

Ik ben zelf uiteindelijk overgegaan op USB
misschien iets grootter, maar in mijn geval werkt het nu wel...

succes

• Basje|IA
Ik heb nu nog het probleem dat 1 pc alleen maar online wil als ik de channel op het AP op 6 zet, met alle andere channels wil de pc gewoonweg niet online.
Het is een Linksys netwerkkaart i.c.m. WinXP Pro
Iemand een idee ?

• Basje|IA
Niemand ?

Verwijderd

zelf ook problemen gehad, zet de windows zero configuration eens uit (in je service menu)
en dan via de software van linksys de boel configureren,
het werkt misschien iets langzamer, maar het werkt beter dan de windows troep te gebruiken...

• Basje|IA
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 09:43:
zelf ook problemen gehad, zet de windows zero configuration eens uit (in je service menu)
en dan via de software van linksys de boel configureren,
het werkt misschien iets langzamer, maar het werkt beter dan de windows troep te gebruiken...
Kan ik niet helemaal volgen (zal wel aan mij liggen)
Kan je misschien iets duidelijker zijn ?

Verwijderd

klik rechts op je draadloze netwerk icoontje (en anders in je startmenu onder netwerkverbindingen)
Klik in het opkomende venster op geavanceerd, en haal daar het vindke van 'Draadloos netwerk automatisch configureren' weg...
dan is voor die netwerk kaart de 'Windows Zero Configuration' uitgeschakelt...

Nu moet je via de software van linksys je verbinding gaan instellen, (geen idee hoe want ik heb geen linksys)

Nogmaals succes

• Basje|IA
Dat had ik al geprobeerd, overigens is het zo dat de netwerkkaart niet meer dan een driver gebruikt, de PCMCIA variant in mijn Sony laptop maakt wel gebruik van software maar werkt verder probleemloos.

Verwijderd

misschien even bij linksys kijken op het forum enzo of bij hun in de faq

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-01 12:53
Als je geen verbinding kan krijgen, denk er ook aan dat je de goede netwerk authenticatie selekteerd.
Ik heb in windows xp dat ik vaak zie dat mijn authenticatie op 'open' staat i.p.v shared key. (er zijn maar 2 opties)
Dat is als je met WEP (encryptie keys) werkt, zodat niet iedereen toegang heeft op je LAN/Internet.

Ook moet de WEP network key kloppen met de key in je router. 64 bits ASCII is 6 characters en 128bits is 13 characters. Als in je laptop een character meer of minder is, dan is de key dus niet gelijk en krijg je geen toegang. Windows blijft dan doodleuk zeggen, dat het nieuwe wireless networks heeft gevonden.

Je zou kunnen testen of je wll goed werkt, door alles tijdelijk open te zetten.

• Basje|IA
Werk niet met WEP maar begrijp precies wat je bedoelt.
Ik ga zometeen nog eens wat dingen proberen misschien dat ik het toch op kan lossen.

Verwijderd

Basje|IA schreef op 22 mei 2004 @ 18:21:
Werk niet met WEP maar begrijp precies wat je bedoelt.
Ik ga zometeen nog eens wat dingen proberen misschien dat ik het toch op kan lossen.
Laat ons weten als het opgelost geraakt. Ik heb zelfde laptop met zelfde probleem.
Pagina: 1