[@Home] Sitecom 4S - traag internet

Pagina: 1
Acties:

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:48
Ik heb het volgende probleem:

@Home internetconnectie (Breedband) te Almelo. Sitecom 4S router die aan de COM21 modem zit gelinkt met een UTP kabeltje, in de WAN poort. 2 PC's zitten aan de LAN1 en LAN2 interface van de Sitecom.

Dit heeft anderhalf jaar prima gewerkt. @Home haalt hier snelheden van 200 kbps/ en een upload van zo'n 10 kbps.

Sinds anderhalve week steeds problemen: ranzig trage upload (1 kbps), download wel snel (maar surfen traag door k*tupload), ping goed (40 ms ongeveer, naar een PC op de UT).

Kortom: als ik de Sitecom 4S achter de COM21 zet, is de upload verschrikkelijk traag. Ik heb de router al gereset, firmware geupgrade (1633 zit erin, het is een V1), gespeeld met logging aan of uit, DDoS protectie aan/uit, firewall aan/uit, andere poorten op de Sitecom geprobeerd (LAN3 en LAN4): je raadt het al: het helpt allemaal niks.

@Home monteur is er geweest gedurende dit traject, maar de lijn was goed. Klopt ook, zonder router haal ik 200 kbps down en 10 kbps up.

Iemand enig idee ? De search laat wel wat dingen zien, maar zijn allemaal verschrikkelijk oude topics of de tips werken niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

@home heeft sinds vorige week vrijdag een upload verhoging doorgevoerd.. misschien gaat je router op zijn bek door alle pakketjes die nu nog veel sneller worden gebroadcast op je segment..

Vooral (el cheapo) routers hebben hier last van. Probeer eens zoveel mogelijk firewall rules / portmaps en andere processorbelastende zaken uit te zetten in je router.

[ Voor 22% gewijzigd door JeroenT op 17-03-2004 19:32 ]

• Arfman
Klubbheads schreef op 17 maart 2004 @ 19:30:
@home heeft sinds vorige week vrijdag een upload verhoging doorgevoerd.. misschien gaat je router op zijn bek door alle pakketjes die nu nog veel sneller worden gebroadcast op je segment..

Vooral (el cheapo) routers hebben hier last van. Probeer eens zoveel mogelijk firewall rules / portmaps en andere processorbelastende zaken uit te zetten in je router.
Hmm. Ik kan vrij weinig instellen qua firewall. DDoS protectie aan of uit en logging aan of uit, that's about it. Allebei al geprobeerd en het helpt niets :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Arfman
Niemand ? :'(
Had gisteren een vriend van me nog aan de telefoon die hetzelfde heeft sinds @Home haar upload heeft verhoogd.

Verwijderd

Ik Hier in Almelo WMB Precies maar dan ook Precies het zelfde probleem, met een sitecom S4 router. dit doet zich ook voor sinds 1.5 week a 2 weken. Er ook een monteur langs geweest en heeft ook niets kunnen vinden, alles was volgens hem prima, draai nu ook met 1 pc.. :'( Want dan gaat alles prima.
Speedtest gaf gister 420 kb's down en 18 kb's up. dus dat is prima, alleen werk het niet met mijn router.... :'(

• Arfman
Schop :P

Router er maar weer tussen gezet (gezin van 4 mensen op 1 PC laten internetten werkt niet echt, zeker als daar 2 mensen tussenzitten die internet nodig hebben voor school) en het blijft gewoon snel werken :?

Vaag .. ik ben bang dat als er zometeen weer een bitje omvalt bij @home ze weer een probleem hebben, ik hou niet echt van dit soort "oplossingen". De @home helpdesk is helemaal triest, die lullen maar wat in de rondte ("installeer de netwerkkaart eens opnieuw") .. ga toch weg man.

Ik blijf het in de gaten houden, en dit topic blijft in m'n bookmarks ;)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 14:00
zelfde probleem hier zonder router geen probleem met router traaaaag... 2 routers geprobeerd. sitecom 4s en planet wrt410. en dit sinds de nieuwe motorola modem

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wouter37 schreef op 24 juni 2004 @ 22:20:
zelfde probleem hier zonder router geen probleem met router traaaaag... 2 routers geprobeerd. sitecom 4s en planet wrt410. en dit sinds de nieuwe motorola modem
Je hebt een Moterola modem (voldoet aan alle RFC's en de DOCSIS standaard) een uBR van Cisco of COM21 ofzo aan de kant van @Hom en een sitecome of ander goedkopie merk. Ik denk toch echt dat je het probleem bij jezelf moet zoeken ..
Pagina: 1