Vandaag had ik een repetitie met mijn band, waar we halverwege tot de conclusie kwamen dat een van de geleende LEM PFM12.2's ALWEER kapot was. Deze speaker is nogal een zorgenkindje, aangezien er al een keer een nieuw scheidingsfilter ingezet is, en nu voor de 2e of 3e keer de woofer opgeblazen is. Op zich kan't natuurlijk een keertje gebeuren, maar 125 euro voor reparatie wordt wel erg veel. We hebben geen flauw idee wat er met de speaker is gebeurd, dus we delen de kosten tussen de oefenruimte, PA-beheerder en de band, dus de pijn valt nog mee, maar ik begin het idee te krijgen dat er iets mis is met deze box. Hij heeft een belastbaarheid van 150W RMS, en we hebben er niet meer dan 75 watt ingejaagd. De amp sloeg nieteens in het rood, dus door clipping lijkt het me vrij sterk dat het is gekomen (was ook niets te horen, 'k neem aan dat je toch wel wat hoort als je met een hele band een amp de clip injaagt) dus ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de box. De speaker is domweg opgeblazen, als je hem op en neer drukt voel en hoor je het schuren. Verder vroeg ik me af of dit niet op een andere manier te fixen was dan een compleet nieuwe speaker laten aanrukken (zal wel niet
)
Heeft dus een 12" woofer en een passieve crossover op 5kHz, 6dB/octaaf.
Nog maar voor de volledigheid een plaatje:
Heeft dus een 12" woofer en een passieve crossover op 5kHz, 6dB/octaaf.
Nog maar voor de volledigheid een plaatje:

[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 17-03-2004 19:16 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day