Toon posts:

Dosdrivers nodig voor CDrom onder windows.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje heb ik geen cdromdrive onder windows als ik de dosdrivers niet aan heb staan. Maar dat is niet echt praktisch, omdat ik hierdoor mijn cdrom drive niet vol kan gebruiken(kan enkele spellen opeens niet installeren ed.) :(

Dit is zo sinds ik de via 4 in 1 drivers wou installeren.
Kheb windows98, celeron 433, Asus P2b-f, GeForce 2 MX.

De CDrom drive staat ook niet onder systeem bij windows, ook niet als de dosdrivers aanstaan, terwijl hij dan wel onder deze computer staat.

Weet iemand een oplossing?
plz?

thx in advance

Kaervek

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Als je een boot disk van windows 98 gebruikt ziet die je cd-rom wel. Als die de cd rom ziet dan kan je gewoon die driver gebruiken, driver naam begin met oak dit is een combetible driver werk bijn op alle cd roms spellers.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik net gedaan, en nu gebruik ik die driver.....
Maar nog steeds zal ik shit in mijn autoexec aan moeten laten staan, en dat is normaal gesproken toch niet nodig?!
En daarbij, normaal gesproken heb je toch geen drivers nodig voor een Cdrom drive?!
iig niet in windows......
:(

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03
zoek voor mscdex.exe en dan starten onder dos misschien werkt dat

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zeg ik het niet helemaal duidelijk:
het probleem is dat ik dosdrivers nodig heb voor de cdromdrive in windows! :(
Dus enkel als de regels in config.sys en autoexec.bat aanstaan(dus niet geremd), heb ik een cdrom onder windows, maar dan niet een behoorlijk werkende. Hij staat dan ook niet onder systeem in configuratiescherm.
In dos doet mijn cdromdrive het dus wel :?

Staat de cdrom normaalgesproken in de system.ini? :?
Of bestaat er een cdrom.drv? :?
kvind het maar apart........

Verwijderd

Dit is zo sinds ik de via 4 in 1 drivers wou installeren.
Kheb windows98, celeron 433, Asus P2b-f, GeForce 2 MX.
Volgens mij let er iemand niet op:

De P2b-f is een BX bordje DAAR ZIT GEEN VIACHIPSET OP !!!!!!!!!!!

Dus waarom, waarom wil je dan de 4-in-1 driverset installeren :? :?

Damn.......

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, sorry, dat is inderdaad mijn fout
Maar daar ging het ff niet om
Hoe kan dat dan mijn cdrom drive verzieken?
Of zal het weer beter worden als ik die uninstall(hoe doe ik dat btw?)?

Verwijderd

DOM DOM DOM DOM DOM DOM !!!!!!!!!!
ASUS P2BF is een moederbord met een Intel BX chipset:
http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/P2b-f/index.html

Als je dus VIA drivers installeert heb je een probleem want die zijn bedoeld voor VIA chipsets !!!!! en verneuken de IDE Intel drivers in Windows.
Dit is alleen op te lossen door de naam van je IDE hoofdapparaat uit het apparaatbeheer te halen (staan nu ook 2 uitroeptekens) en die binnen regedit op te zoeken, wis elk gevonden map met die naam en start je PC opnieuw op, dan zal ie opnieuw de IDE interface detecteren en installeren waardoor ook weer je cdrom gevonden wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik dom ben weet ik nu ook wel een keer, maar er staan dus echt geen uitroeptekens bij die dingen, maar ik zal ff kijken of je tips werken.
THX iig

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, vooral rht.....
Er stonden inderdaad geen uitroeptekens bij, want ze stonden er helemaal niet! :?
en dat lijkt me toch niet gezond he, dus heb ik mijn asus driver cdtje gepakt, aangezien daar driver shit opstond voor ide controller en shit(agp ed.), en dat heb ik dus geinstalled, en nu heb ik eindelijk weer een fatsoenlijk werkende cdrom drive:)
Pagina: 1