Toon posts:

PC start niet meer op na bijplaatsen geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit een oude computer heb ik een RAM-plaatje gehaald en deze in m'n huidige computer gezet.

Na het starten was er niets veranderd. Win startte wel gewoon op. Na wat rommelen dacht ik dat íe er goed inzat, maar er gebeurde helemaal niets. Het beeld bleef zwart, en de computer bleef lange pieps geven. Ik heb ondertussen het RAM plaatje er weer uit gehaald en heb nu alleen de oude er nog in zitten. Helaas is er niets aan de situatie veranderd. Wat kan ik fout gedaan hebben en hoe krijg ik m'n computer weer in de oude staat terug?

Alvast bedankt,
Erwin

Verwijderd

heb je geen verkeerd ram erin gedaan? zoals je ddr op je mobo heb en er sdram ofzo niet doet :+

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
probeer eens zonder ram, dan batterij er uit en cmos reset, daarna met ram (goede) en hopen.......
eventueel in ander slot proberen

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel geen ddr zijn, want het is een oud computertje )zo´n 4 jaar oud'. Neem aan dat je ze niet door elkaar kan gebruiken, maar maakt het schade als je het wel doet

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Doe's wat meer specs van het geheugen en de computer, werkt wat makkelijker anders blijft het maar gissen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, zit nu bij iemand anders thuis en heb geen info bij me

• vierkant228
het maakt al schade zonder de PC op te starten, dan heb je met geweld je ram er ingepropt

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:12:
Na het starten was er niets veranderd. Win startte wel gewoon op. Na wat rommelen dacht ik dat íe er goed inzat, maar er gebeurde helemaal niets. Het beeld bleef zwart, en de computer bleef lange pieps geven.
Ik begrijp niet helemaal wat je hier zegt ... Eerst zeg je dat je pc het gewoon deed, toen heb je gerommeld en daarna deed je pc het nog steeds niet ?!

Deed je pc het nu wel of niet ?!

-

Verwijderd

Topicstarter
Ja eerst startte ie nog wel op, maar pakte ie die nieuwe kaart niet. Toen ie er beter inzat, deed ie niets meer (behalve piepen)

Verwijderd

Topicstarter
Vierkant228 schreef op 17 maart 2004 @ 18:25:
het maakt al schade zonder de PC op te starten, dan heb je met geweld je ram er ingepropt
dat heb ik dus niet gedaan, want hij pastte precies

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:12:
Uit een oude computer heb ik een RAM-plaatje gehaald en deze in m'n huidige computer gezet.

Na het starten was er niets veranderd. Win startte wel gewoon op. Na wat rommelen dacht ik dat íe er goed inzat, maar er gebeurde helemaal niets. Het beeld bleef zwart, en de computer bleef lange pieps geven. Ik heb ondertussen het RAM plaatje er weer uit gehaald en heb nu alleen de oude er nog in zitten. Helaas is er niets aan de situatie veranderd. Wat kan ik fout gedaan hebben en hoe krijg ik m'n computer weer in de oude staat terug?

Alvast bedankt,
Erwin
Sorry, maar dit verhaaltje heeft toch een hoog "duim"-gehalte. Ik bedoel:
Win startte wel gewoon op.
Zegt mij dat je in eerste instantie geen problemen had. Waarom ga je daarna uberhaupt rommelen ?[sub] ok... begrijp het nu... mem werd niet gezien[/sub[

Verder zou ik ook bios-reset uitvoeren. Succes.

Kijk of je niets beschadigd hebt aan geheugen en geheugenslots

Als dit niet lukt, zou ik bijv. geheugen in andere slot plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 18:35 . Reden: aanvullinkies... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging dus rommelen omdat ie alleen de oude ram pakte. Daarom dacht ik dat ie er niet goed in zat. En dat bleek dus.

• vierkant228
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:29:
[...]

dat heb ik dus niet gedaan, want hij pastte precies
dan heb je geen DDR in SDram gepropt, is dat in ieder geval goed.
bios reset kan helpen (ivm met verschillende snelheben qua ram)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe reset ik m´n bios, ik krijg alleen een zwart scherm....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:35:
Moet met jumpertje op moederbord kunnen, handleiding kan je daarin meer vertellen...

En het zal wel vaker verteld zijn, maar de search en google zijn geduldig...

Verwijderd

Jumpertje op je moederbord omzetten (kijk daarvoor in het boekje dat bij je moederbord zat als je die nog hebt tenminste ). Je kan ook doormiddel van
het batterijtje op je moederbord ff losmaken.

Verwijderd

waar blijven de specs:? Misschien EDO-ram en gewone ram gemengt?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:35:
jumpertje op mobo omzetten... zie handleiding

jeeez 2 man voor me :P

[ Voor 9% gewijzigd door J0J0 op 17-03-2004 18:39 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
geloof me, ik heb genoeg gezocht op google.
Pagina: 1