Toon posts:

[FarCry] PC springt uit naar windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb search gebruikt staan wel soortgelijke problemen in maar geen oplossingen.

Specs:
P4 2,8
512 Mb
Connect3d Radeon 9700 Pro
120 Gb Hdd
Win XP Pro + alle SP
Laatste Ati Catalyst drivers

Als ik Far Cry een tijdje speel hangt het spel opeens spontaan en kom ik terug in windows OF hij zet zichzelf gewoon uit, dit heb ik al eerder gehad met MP2 en daarme gebeurde het na een tijdje niet meer..
Wat kan ik hieraan doen ?

Geen driver problemen oid

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hoe warm wordt je CPU en/of videokaart? En wat zijn de spanningen van je voeding? Want ik gok erop dat het of een hitteprobleem is, of een brakke voeding :)

The devil is in the details.

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Als ik naar het 1e symptoon kijk, dan denk ik, software.
als ik naar het 2e symtoon kijk, dan denk ik naar wat December heeft geschreven.

Aan de andere hand, als hij het alleen met DIT spel doet, dan weet ik niet of het wel een hardeware probleem is.
Ga dingen uitsluiten. draai je systeem een keer zonder al je windows apps ( schedulers, antivirus,firewalls, blockers etc) en start je game.
doe dat vervolgens met andere spellen (die grafisch ongeveer het zelfde eisen van je gpu, cpu) en ga kijken wat er gebeurd

Ik weet niet hoe vaak hij uitvalt? Op mn werk hadden we ook een klant die zei, hij valt uit. Bleek dat dat maar 1x was voorgekomen, en die pc draaide echt als een trein, was verder niks mis mee, wil ik niet zeggen dat ik jou vergelijk met die klant, maar het *kan* toeval zijn

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Mischien handig als jullie weten wat voor voeding ik heb..
350 W voeding zou dit te weinig zijn ?

Hij valt dan vaak uit ik start het spel op en als ik net begin met spelen (Dus pc uitgeweest eerst) dan kan ik wel een level halen maar daarna loopt ie vast en krijg ik een error die post ik ook vanmiddag wel

Ik had gisteren dus ook mijn kast open gemaakt en er kwam een enorme hitte uit en dat kwam van mijn Radeon af dus ik denk dat mijn Radeon te warm wordt, Zou het dan ook aan de voeding liggen ? iig had ik met mijn kast open Far Cry gisterenavond weer gedraait en toen was hij niet uitgeklapt, maar ben nu momenteel niet thuis als ik vanmiddag thuis ben probeer ik het nog een x als dit probleem dan niet meer komt is het hetzelfde als toendertijd met MaxPayne2 daar was dat probleem ook in 1x weg.

Als advies heb ik al gekregen een Zalman ZM80c Heatsink cooler zou dit dan ook het probleem verhelpen ?

Maar wat bedoelen jullie met software ? het spel zelf ? of toch echt iets met Windows weer ?

Nog wat informatie mischien handig ik speel ook vaak Halo online en dat is ook een redelijk zwaar spel en daar heb ik geen problemen mee..

Alvast bedankt voor de reply's

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 11:07 ]

Verwijderd

Je voeding zou het volgens mij aan moeten kunnen. Een oververhitte Radeon kan inderdaad de oorzaak van je probleem zijn, maar dan zie ik alsnog niet in waarom het alleen bij Farcry in de soep loopt... :?

/me heeft wel meer spul aan een merkloze 350 watt voeding hangen en dat werkt ook nog steeds :)

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een screen van de error die ik krijg..
Lijkt er wel op dat hij mijn videogeheugen niet kan lezen :S

http://www.thommie.com/farcry.jpg

Hoop dat jullie hiermee iets kunnen..

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 08:39

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Heej de klein..

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/887759/

Onder problemen staat dat de catalist 4.1 crashes geeft. 3.9 of 3.10 gebruiken...
3.9 is vereist

Anders ff memtest donwloaden en proberen. http://www.memtest86.com/
Je voeding is iig niet kapot (naar mijn mening. 8)7), dan ketst ie er helemaal uit

gr. René

[ Voor 6% gewijzigd door DDemolition op 19-03-2004 15:42 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
Mischien een n00b vraag maar als ik die mentest download is het een ISO bestand
en die kun je toch alleen met nero of iets dergelijks openen ?

Hoe kan ik dat programmatje starten ?

Verwijderd

DDemolition schreef op 19 maart 2004 @ 15:39:
Je voeding is iig niet kapot (naar mijn mening. 8)7), dan ketst ie er helemaal uit
voeding hoeft ook niet kapot te zijn, maar hij kan een onregelmatig voltagepatroon hebben (heet dat zo? :+ ) ik vind zelf nml. bijv. Q-Tec voedingen erg onregelmatig, zorgen vaak voor crashes

en de groetjes doen hoefde niet op GoT :>

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

* kleine titel fix

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees nu vanalles in andere topics over de AA en dat je de demo compleet moet verwijderen (Gedaan vanafhet begin) Want er zijn mensen die dezelfde error als mij krijgen..

http://www.thommie.com/farcry.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een tijd niet meer gepost maar ik heb nu een Zalmman TC-HP en daardoor houdt hij het al iets langer uit mar tegenwoordig als mijn pc spontaan uitspringt tijdens Far Cry en inmiddels ook al 1x met Halo dan krijg ik met de windowsfoutenraportage te zien dat het een apparaatstuurfout is, maar ik heb gewoon de Ati Catalyst 4.4 Wat is er dan aan de hand ?

Verwijderd

Ik heb het zelfde met farcry. Helaas kan ik kleine's foutmelding niet meer lezen (screenshot is weg). Maar ik denk dat ik de zelfde error krijg. Ook farcry opent een window als i hangt een daar in staat dat hij het geheugen niet kan lezen.(is dit het video geheugen??) Het is alleen bij farcry.
Ik heb deze op medium staan maar klapt er toch uit of gaat hangen. Als ik bijvoorbeeld painkiller speel met alles op high dan kan ik vrolijk spelen.
En volgens mij moeten mijn specs het toch wel aan kunnen.

asus a7n8x D amd 2600+
512 mb
saphire 9800pro
400 watt voeding

Kan het zijn dat dit door de omega drivers komt?? Heb dit nog niet getest maar het kleek me zo stug.

Verwijderd

een klein schopje maar de oplossing is er.
Ik had mijn geheugen asyngroon lopen. Vandaar de read errors.
Ik had mijn cpu op 166 (het is een 2600+ 333 vandaar) en mijn fsb op 200.
Nu heb ik ze op allebij de zelfde snelheid (175 iets overgeklokt) en far cry werkt al een trein.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm sorry dat ik dit weer naar boven haal maar sinds vandaag heb ik voor het eerst een andere error gekregen

(dit probleem gebeurdt nu vaker bij spelen bij mij :S)

alleen ik heb de printscreens in word bestandje staan weet iemand zo ff snel een uploader ?
Pagina: 1