Toon posts:

[DVD-RW] maakt een .bin een -rw onbruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe dvdbrander gekocht en nu heb ik een .bin bestandje, ik heb nu de volgende vraag;
als ik deze .bin brandt op de DVD+RW schijf, "finalized" hij hem dan? En als dat gebeurt, zorgt dat er dan voor dat ik die schijf niet meer kan wissen en opnieuw kan gebruiken?

Ik vroeg dat; ik heb in het verleden met mijn oude 4 speed cd-rw brander wel eens gehad dat hij een cd-rw mislukte en dan kon ik die ook niet meer gebruiken. Vond ik altijd al raar, want ik dacht, waarom kan ik hem niet gewoon wissen? :(

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 18:47

jotheman

Was like that when I got here!

DVD-RW's zijn altijd uitwisbaar, een brander kan hier niets aan veranderen. Je kunt 'm gewoon laten finalizen, dat betekent nu alleen dat je er geen extra data meer bij kunt zetten.

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

nog een laatste vraagje, hoe komt het dan dat een cd-rw onbruikbaar gemaakt kan worden door een brandprocess verkeerd uit te voeren? (als hij mislukt)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 18:47

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 17:59:
Bedankt voor je reactie,

nog een laatste vraagje, hoe komt het dan dat een cd-rw onbruikbaar gemaakt kan worden door een brandprocess verkeerd uit te voeren? (als hij mislukt)
Waarschijnlijk erg veel pech gehad. Normaal gesproken is ook een cd-rw altijd uitwisbaar, maakt niet uit wat de software ermee doet. Je zult waarschijnlijk net pech hebben gehad op de een of andere manier.

I see dead pixels...

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Schrijffout op een kritiek punt misschien? :)
Of bv stroomuitval tijdens een fikproces (hier wel eens voorgekomen, CD kon weggegooid worden).

C:\>_

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Als er iets serieus verkeerds gebrand wordt op de TOC (wat officieel niet mag maar wel eens voor kan komen) kan het zijn dat de brander hem vervolgens niet meer wil wissen, maar het is dan ook vaak het geval dat een andere brander (ander merk / generatie) hem nog wel kan wissen.
Pagina: 1