[linux fedora core 1] Internetverbinding instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• microfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Hey,

Heb succesvol fedora kunnen installeren (opvolger van redhat 9.0).
Ik heb telenet als provider in België. Volgens windows xp heb ik als netwerkkaart: NE2000 Compatible ISAPNP Ethernet Adapter (Generic). In linux is er blijkbaar geen driver geinstalleerd hij zegt alleen eth0 ofzoiets... en ik heb internet verbinding instellen gedaan ethernet-->dhcp-->voltooien-->activeren... Maar het internet gaat nog altijd niet (heb wel de pc nog niet heropgestart in linux)

1. Weet er iemand een driver voor deze netwerkkaart?

2. Als telenet internet niet makkelijk te installeren is, is er dan ergens een goede tutorial?

Bedankt.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
microfreak schreef op 17 maart 2004 @ 17:48:
In linux is er blijkbaar geen driver geinstalleerd hij zegt alleen eth0 ofzoiets...
Dat betekent dat de kaart ondersteund en de driver geladen is.
(heb wel de pc nog niet heropgestart in linux)
Rebooten hoeft ook niet (om een IP te veranderen? Het is geen Windows 98 zeg :P ).

Als je provider gewoon DHCP ondersteunt moet het gewoon werken, hoe heb je het onder Windows ingesteld? Moest je daar niet nog een hostname meegeven aan de DHCP-server (net als bij @home bijvoorbeeld)?

Met 'ifconfig eth0' kun je zien of je kaart een ip-adres heeft gekregen, en met 'dmesg | grep eth0' of de kaart tijdens het booten herkend is. Wat komt daar uit? Dit is trouwens al heel vaak voorbij gekomen, dus probeer ook eerst een de search te gebruiken...

• microfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
ik heb geprobeert het een ipadres te geven maar hij zei dat het niet supported was ofoziets... (en ook als ik de pc opstart zegt hem mislukt...)
bij windows heb ik niks moeten invullen voor telenet maar alleszins is het DNS achtervoegsel pandora.be

[ Voor 28% gewijzigd door microfreak op 17-03-2004 19:28 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo microfreak. Hier in Nos verwachten we van je dat je zelf wat moeite doet voordat je een topic start. Als ik zo kijk wat je hier neerzet vermoed ik dat je de NOS policy - updated 01/04/03 niet doorgenomen hebt, dat je de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 28/09/2003 en dat je zelf de mooie search en/of google niet gebruikt hebt. Zoals je in de policy kan nalezen is dat een reden om dit topic te sluiten, iets wat ik dan ook ga doen. Voordat jij je nu af gaat vragen wat je dan wel moet neerzetten: Hij doet het niet, linux zegt mislukt etc. daar kunnen we niks mee. Concrete foutmeldingen, laat zien wat je zelf al gedaan hebt en gevonden hebt, dat soort dingen kunnen we wel wat mee.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.