Waar kan ik interne DVD+/-RW drives kopen voor een notebook?

Pagina: 1
Acties:

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:05
Iemand enig idee waar ik deze los kan kopen voor een Notebook? Ik heb zelf een Promedion D500P met een DVD-RW drive, maar had toch liever een DVD+/-RW drive gehad. Promedion is niet echt behulpzaam op dat gebied. Ze hebben er 1 in het assortiment, maar over de specs van dit apparaat willen of kunnen ze me niets vertellen. Iemand enig idee?

Groeten,

• Welleweerd
  • Laatst online: 15-03 12:23

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

misschien bij een laptop boer >:)

gewoon ff googlen

Bedankt alvast

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
kijk eerst eens wat voor brander het precies is, voor het zelfde geld is er een nieuwe gehacte bios voor die +/- van maakt (zoals NEC)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
@TS: Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat Promedion zijn laptops zelf inkoopt als barebones, ze verder opdirkt (cpu, hdd en optical erin) en ze als Promedion laptop verkoopt (ik kan er helemaal naast zitten hoor!). In dat geval kun je misschien proberen uit te vissen welke barebone de basis is geweest voor je laptop en nagaan welke andere fabrikanten diezelfde barebone hebben gebruikt/verkocht. Je kan dan bij die fabrikant(en) informeren of opzoeken aan welke specs de DVDRW moet voldoen om te werken in jouw laptop.

Maar, then again, wellicht is die Promedion helemaal geen barebone geweest en zit je wel degelijk vast aan Promedion...Just my 2 cents.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het probleem met laptops is dat er geen standaard maat is voor drives. Veel laptops hebben een "hotswappable" bay in de laptop waar je bijvoorbeeld een optische drive, een floppy drive, of een extra accu in kan stoppen.

Je ben dan gewoon afhankelijk van wat de fabrikant van de laptop kan leveren. In dit geval ben je afhankelijk van wat Promedion kan leveren, je hebt geen enkele andere keus, tenzij je extern wilt gaan op een USB 2.0 of FireWire poort.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• MrX_Cuci
Vierkant228 schreef op 17 maart 2004 @ 21:41:
kijk eerst eens wat voor brander het precies is, voor het zelfde geld is er een nieuwe gehacte bios voor die +/- van maakt (zoals NEC)
Dat lijkt me zeer sterk. Het is namelijk een Toshiba DVD-RW :D

• MrX_Cuci
maartena schreef op 18 maart 2004 @ 00:23:
Het probleem met laptops is dat er geen standaard maat is voor drives. Veel laptops hebben een "hotswappable" bay in de laptop waar je bijvoorbeeld een optische drive, een floppy drive, of een extra accu in kan stoppen.

Je ben dan gewoon afhankelijk van wat de fabrikant van de laptop kan leveren. In dit geval ben je afhankelijk van wat Promedion kan leveren, je hebt geen enkele andere keus, tenzij je extern wilt gaan op een USB 2.0 of FireWire poort.
Het is inderdaad een "hotswappable" drive, maar ik vraag me af of dat ook werkelijk zo is wat je daar beweert. Dat zou namelijk betekenen dat voor ieder notebook fabrikant een andere drive moet worden ontworpen en dat gaat toch in de papieren zitten. Ik haal hem er morgen eens eruit. Waarschijnlijk zit er gewoon een kastje om die drive heen en kan ik hem zo uitwisselen voor een ander. Maar ja....waar krijg ik die.

• MrX_Cuci
Welleweerd schreef op 17 maart 2004 @ 21:29:
misschien bij een laptop boer >:)

gewoon ff googlen
Google maar eens voor een notebook DVD+/-RW........suc6 :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MrX_Cuci schreef op 18 maart 2004 @ 00:59:
[...]

Het is inderdaad een "hotswappable" drive, maar ik vraag me af of dat ook werkelijk zo is wat je daar beweert. Dat zou namelijk betekenen dat voor ieder notebook fabrikant een andere drive moet worden ontworpen en dat gaat toch in de papieren zitten. Ik haal hem er morgen eens eruit. Waarschijnlijk zit er gewoon een kastje om die drive heen en kan ik hem zo uitwisselen voor een ander. Maar ja....waar krijg ik die.
Veel drives zijn gewoon hetzelfde hoor, er zijn natuurlijk altijd afwijkende merken. Maar als ik kijk naar de drive die in de Dell van mijn moeder gaat, de Jewel van mijn vader, Toshiba en Compaq van een vriend van me en mijn oude Sony die waren allemaal hetzelfde.
In mijn huidige notebook gaat volgens mij een iets andere (kan ook liggen doordat de casing enkel anders is en meer niet).

Dat zal dus geen probleem zijn.
www.driveupgrade.nl heeft wel van dit soort drives liggen (op de HCC ooit eens een DVD/CDRW combo gekocht).

verder kun je de edit knop gebruiken ipv 3 posts kort achter elkaar te zetten.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
koraks schreef op 17 maart 2004 @ 22:46:
@TS: Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat Promedion zijn laptops zelf inkoopt als barebones, ze verder opdirkt (cpu, hdd en optical erin) en ze als Promedion laptop verkoopt (ik kan er helemaal naast zitten hoor!). In dat geval kun je misschien proberen uit te vissen welke barebone de basis is geweest voor je laptop en nagaan welke andere fabrikanten diezelfde barebone hebben gebruikt/verkocht. Je kan dan bij die fabrikant(en) informeren of opzoeken aan welke specs de DVDRW moet voldoen om te werken in jouw laptop.

Maar, then again, wellicht is die Promedion helemaal geen barebone geweest en zit je wel degelijk vast aan Promedion...Just my 2 cents.
[nog meer speculatie modus]
volgens mij kkopt promedion gewoon een berg laptops in en zet zijn eigen naam erop.
precies dezelfde laptops zijn namelijk ook onder de naam clevo te koop (en nog meer namen btw)
[/speculatie modus]

misschien handug dus om daar ff naar op zoek te gaan.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• MrX_Cuci
Maestro.mosjuh schreef op 18 maart 2004 @ 11:09:
[...]

[nog meer speculatie modus]
volgens mij kkopt promedion gewoon een berg laptops in en zet zijn eigen naam erop.
precies dezelfde laptops zijn namelijk ook onder de naam clevo te koop (en nog meer namen btw)
[/speculatie modus]

misschien handug dus om daar ff naar op zoek te gaan.
Dat klopt inderdaad....als ik SiSisoft Sandra draai geeft ie ook aan dat het een CLevo is. (tevens moet ik daar ook mijn drivers vandaan halen van Promedion) De Clevo site ligt er al een paar dagen uit. Voorzover ik me kan herrinneren hebben ze geen DVD+/-R drives.

Verwijderd

Er loopt op dit moment een inkoopactie bij www.inkoopactie.net van o.a. een Toshiba SD-R6372 laptop DVDbrander (4x, +en-). Hij moet €.169,-- gaan kosten.
Ik heb er een besteld voor mijn Dell Inspiron 8200 laptop. Ik moet dan alleen het frontje omwisselen (andere vorm). Ik weet alleen nog niet of ik hem dan ipv van de cd-brander zet of in de mediabay ipv de dvd-speler.

• MrX_Cuci
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 13:43:
Er loopt op dit moment een inkoopactie bij www.inkoopactie.net van o.a. een Toshiba SD-R6372 laptop DVDbrander (4x, +en-). Hij moet €.169,-- gaan kosten.
Ik heb er een besteld voor mijn Dell Inspiron 8200 laptop. Ik moet dan alleen het frontje omwisselen (andere vorm). Ik weet alleen nog niet of ik hem dan ipv van de cd-brander zet of in de mediabay ipv de dvd-speler.
Bedankt voor de tip. Ik had liever een andere drive gehad, want over Toshiba ben ik nou niet bepaald tevreden. Safedisc beveiligde CD's / DVD's leest ie niet en het is bijna onmogelijk om een backup CD van een orgineel af te spelen op deze drives. (uitzonderingen daar gelaten) Ik ervaar dit nu zelf omdat ik zelf dus een DVD-RW drive heb van Toshiba. Een Lite-On bijvoorbeeld kan dit allemaal wel. Weet iemand waar ik die kan krijgen?
Pagina: 1