.cue branden op cd.

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
hey mensen,

ik heb search gebruikt en er kwam niks uit wat MIJ van pas kon helpen. ik heb namelijk 4 files (2 .cue en 2 .bin files) ik heb nero opgestart en ik ga naar File --> Burn Image --> selecteer de .cue file ,
dan krijg ik een error; Cannot Open the file ...... .cue , enige optie is OK,
klik ik dan een melding;
An error occurred while loading the .cue sheet file ...... .cue

de puntjes zijn de bestandsnamen incl locate, geen zin om die uit te typen

wie kan me helpen om de files correct op cd te zetten??

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Waarschijnlijk staan de Bin files niet goed in de Cue files beschreven. Bestandsnamen incorrect ofzo.

• Thrilled
dus dat word opnieuw downloaden?

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Thrilled schreef op 17 maart 2004 @ 16:58:
dus dat word opnieuw downloaden?
Ik zou eerst eens kijken in het .cue bestand. Vaak staat er een absoluut pad of zo en dat kan je gewoon ff wijzigen.
De gast die m maakte had de bin in de map c:\blaat\ staan en jij in d:\bla\blaat\ nou dat kan je dus met het handje wijzigen

Een .cue bestand is gewoon een textfile waarin de locatie van de data(enz) staat.
Ik zou zeggen, pak notepad er bij en kijk er eens naar

[ Voor 15% gewijzigd door Viva Vince op 17-03-2004 17:02 ]

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 20:22
probeer anders een ander brand programma om die bin bestanden te branden zonder de .cue b.v cdrwin ;)

• Tedman111
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07-2023

Tedman111

-=ProzaC=-

Probeer de cue file eens te bewerken met kladblok (om dus de dir waar de bins staan aan te passen enz) of probeer eens om CDRWin van Golden Hawk te proberen of FireBurner, deze programma's zijn speciaal om cue files op cd te zetten :)
Hopelijk heb je er iets aan :Y)

edit:
nogal te laat gereageerd }:O

[ Voor 10% gewijzigd door Tedman111 op 17-03-2004 17:04 ]

Early to rise misses the prize, because sleeping-in late just feels great!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 23:50

Greyfox

MSX rulez

Als ik kan meeliften op dit probleem........Ik heb Nero express, ik heb geen menuutje met 'burn image'.
Hoe brand ik dan een cue file?

MSX 2 rulez more

• Thrilled
.cue file 1:

FILE "Age of Mythology CD1.bin" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00

.cue file 2:

FILE "Age of Mythology CD2.bin" BINARY
TRACK 01 MODE1/2352
INDEX 01 00:00:00

?? welke directory..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
De BIN en de CUE file moeten in dezelfde directory staan, dan hoef je ook geen directory's te vermelden oid :)

The devil is in the details.

• Thrilled
ik ben nogal nieuw op het gebied van .cue's enzo, klopt er iets niet aan de cue's of is mn nero gewoon kut??

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
en wat zijn de bestandsnamen van de bin files?

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Cobelens
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zijn je .bin bestanden exact gelijk aan de FILE "blaat" BINARY die in je .cue files staan? Dus er moet in dezelfde directory een bestand staan gelijk aan "Age of Mythology CD1.bin".

[ Voor 19% gewijzigd door Cobelens op 17-03-2004 17:08 ]

Verwijderd

download even winiso, open die .bin en pak em uit in een map
en brand de losse files op je cd, als t echt niet wil lukken... suc6

• Karina5000
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04-2025
Ik heb zelf ook o.a. Nero Express (6), maar bij mij is er wel een optie om een image te branden: Disk image or saved project (onderste optie in het menu dat verschijnt).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
In de CUE wordt er verwezen naar 'Age of Mythology CD1.bin', maar jij hebt er nog (PC Game) voor staan. Haal dat weg en hij moet het doen :)

Eigenlijk mogen we je niet eens hiermee helpen :X

The devil is in the details.

• Thrilled
neej echt niet?!?!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik ben wel eens een .que kwijtgeraakt.

Met Nero moet je dan de optie kiezen dat je alle bestanden kan weergeven, en dan als image de .bin selecteren. Nu komt er dit schermpje:

Afbeeldingslocatie: http://www.meesterjan.nl/zooi/nero.jpg
Hierbij moet je onbewerkte data aanvinken (zo uit et hoofd, weet dat niet meer zeker).

Dit werkt overigens alleen met Nero Burningrom zelf dacht ik, en niet met Nero Smartstart.

(nero: recorder --> image branden... --> alle bestanden weergeven --> .bin selecteren)

[ Voor 10% gewijzigd door SuperPaddo op 17-03-2004 17:13 ]

Grolsch Royce!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-04 15:07

Metten

ik hou het graag simpel

je kan trouwens ook gewoon de .bin files selecteren in nero, als je hem tenminste dwingt alles te laten zien in het 'burn image...' venstertje (standaard laat ie geloof ik alleen .cue, .iso en .nrg zien).
Als je dat .bin bestand geselecteerd hebt zal nero je vragen op welke manier je het wilt branden en dan selecteer je in beide gevallen 'MODE1/2352' (zo staat het in je .cue bestanden dus dat moet goed zijn) en dan ben je klaar om te fikken :)

• Thrilled
hij werkt nog steeds niet :(

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-04 15:07

Metten

ik hou het graag simpel

Superpaddo was me net voor :P

• Thrilled
JAH , NU DOET IE UT!! het selecteren dan, hij is nu aan ut branden, hopen dat dat werkt!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Age of Mythology CD1.bin
Age of Mythology CD2.bin

Zo moeten die 2 bestanden heten (kan zijn dat het bij jou zonder .bin moet zijn omdat ie bekende extensies verbergt)
De cue-files hoef je niks aan te veranderen.

Nero-express vraag:
Klik op "Disc image or saved project" (Kheb hier de engelse versie), dan krijg je dus gewoon dat schermpje en onderaan kun je dan kiezen welke bestanden ie moet laten zien.

edit:
Too late

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-03-2004 17:16 . Reden: te langzaam getypt... ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Tip voor de volgende keer:

Gebruik daemon tools!! Is een virtuele cdrom speler, en daar kun je gewoon de bin/iso mee lezen en dus ook meteen fikken!

Verwijderd

Heb je de bin en cue al in de dezelfde dir gezet en fireburner geprobeerd?

1 tip: FIREBURNER _/-\o_

anders kun je het uitpakken met isobuster
en anders kun je een virtuele cd aanmaken met deamon tools

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 17:19 ]

• Thrilled
ik weet niet of ze het al weten (de latere reageerders) maar ik kan de .cue files nu op cd zetten en nero is nu bezig met de 2e .cue te fikken op cd. eerste is succes vol gelukt , en de tweede verwacht ik ook dat hij lukt.
allemaal bedankt voor jullie hulp!!

Verwijderd

Onder linux zijn de .cue files erg case-sensitive. Is dat misschien hier ook het geval?

En in de vorige post staat Fireburner aanbevolen. Hier ga ik ook in mee. Kun je ook je .bin files controleren op fouten.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Tja, als je je warez niet aan de praat krijgt zou je het aanschaffen in de winkel moeten overwegen, die hebben dit soort problemen niet. ;)
Zie verder ook nog Wat moet ik met CD images (iso's)? als je meer met je ISO's wilt doen dan branden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.