Ik ben bezig om met vb .net een eenvoudig programma te maken waarbij er op een achtergrond een plaatje verschijnt.
Die achtergrond is een afbeelding die beweegt van rechts naar links.
Het plaatje is ook een afbeelding en die beweegt van links naar rechts.
Nu wil ik dus dan het plaatje - in de vorm van een bal- het achtergrondplaatje doorlaat zodat ik de bal echt rond is, en niet een rondje met een grijs vierkant eromheen.
Ik heb het geprobeerd met de backcolor = transparent maar dan neemt ie alleen de achtergrondkleur over van de onderligende control, maar ik wil de achtergrondafbeelding.
Ik heb gezocht op google maar kwam niet verder dan:
http://www.gamedev.net/co...topic.asp?topic_id=151476 met
Hier heb ik ook niets aan, want ook hierbij krijg ik alleen de achtergrondkleur,en niet het achtergrondplaatje.
een search op GoT leverde ook niks op en "Visual Basic .net in 24 uur" bracht ook geen uitkomst.
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen
Die achtergrond is een afbeelding die beweegt van rechts naar links.
Het plaatje is ook een afbeelding en die beweegt van links naar rechts.
Nu wil ik dus dan het plaatje - in de vorm van een bal- het achtergrondplaatje doorlaat zodat ik de bal echt rond is, en niet een rondje met een grijs vierkant eromheen.
Ik heb het geprobeerd met de backcolor = transparent maar dan neemt ie alleen de achtergrondkleur over van de onderligende control, maar ik wil de achtergrondafbeelding.
Ik heb gezocht op google maar kwam niet verder dan:
http://www.gamedev.net/co...topic.asp?topic_id=151476 met
code:
1
2
3
4
5
| Dim gr As Graphics = PictureBox1.CreateGraphics Dim bmp As New Bitmap(Application.StartupPath & "\test.bmp") bmp.MakeTransparent(Color.Black) gr.DrawImage(bmp, 0, 0, bmp.Size.Width, bmp.Size.Height) |
Hier heb ik ook niets aan, want ook hierbij krijg ik alleen de achtergrondkleur,en niet het achtergrondplaatje.
een search op GoT leverde ook niks op en "Visual Basic .net in 24 uur" bracht ook geen uitkomst.
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen