Toon posts:

[FLASH] data uit txt bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik loop vast. ben bezig met een online occasion toevoeger maar nu loop ik vast. ik schrijf via php dat in een tekst bestand die vervolgens via een flash swf bestand wordt uitgelezen. echter het php bestand schrijft de laatste toegevoegde occasion op een nieuwe regel in het txt bestand met behulp van "\n" aan het eind. Nu is het geval dat mijn swf bestand altijd de laatste occasion laat zien. Wat opzich niet verkeerd is natuurlijk want dan staat de nieuwste steeds als eerste. maar nu wil ik dat hij ook door het txt bestand heen "zoekt" om het zo maar even te noemen. Dus dat je kunt opgeven dat hij alle informatie uit bijvoorbeeld regel 4 van het txt bestand haalt ipv de laatste regel.

Ik hoor wel of iemand hier een makkelijk antwoord op weet voor mij.
in ieder geval alvast bedankt.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

TeeDee

CQB 241

Je kan toch rechtstreeks van PHP naar Flash?

Zo ja, dan kan je ipv .txt een (x)SQL db gebruiken waarmee je beter je data kan doorzoeken dan in een tekst file.

Anders zal je volgens mij dat .txt file in een array moeten stoppen en die (afaik) recursief moet doorzoeken op keywords.

Of zit ik ernaast?

Edit:
Je kan toch gewoon opgeven dattie de x regel in moet lezen?

edit:
wat .oisyn zei :)

[ Voor 16% gewijzigd door TeeDee op 17-03-2004 16:33 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom kun je niet gewoon regel voor regel inlezen en stoppen als het nodig is :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
hmm klinkt allemaal heel mooi en werkend maar ook enig idee hoe de opdracht regel moet zijn om naar regel x te gaan? of om het txt bestand per regel in te lezen??

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 16:35:
hmm klinkt allemaal heel mooi en werkend maar ook enig idee hoe de opdracht regel moet zijn om naar regel x te gaan? of om het txt bestand per regel in te lezen??
Dat kan met een beetje googlen wel opgelost worden.

Keywords: php, read, textfile, skip, line etc. etc. Uit mijn hoofd moest je ook iets met implode doen.
ja maar ik moet dus specifiek iets hebben hoe je dus (voorkeur flash) de opdracht kunt geven om alleen regel 3 in te lezen. en de overige regels niet. en dat met via een button dus alleen regel 4 in kan lezen en via een button alleen regel 2 etc etc
Er zijn genoeg Flash based gastenboeken die met Text files werken. Nogmaals, een beetje googlen doet hier wonderen. Ik zeg niet dat je een guestbook moet bouwen, maar daar staan vaak mooie stukjes code tussen. Op die manier leer je ook nog wat!

[ Voor 52% gewijzigd door TeeDee op 17-03-2004 16:46 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik moet dus specifiek iets hebben hoe je dus (voorkeur flash) de opdracht kunt geven om alleen regel 3 in te lezen. en de overige regels niet. en dat met via een button dus alleen regel 4 in kan lezen en via een button alleen regel 2 etc etc
Pagina: 1