Oma wil digi-cam

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 12:14
Mijn oma is op zoek naar een digi-cam. Klinkt gek, maja, ze wil het graag en ik moest helpen, gôh onze n3rd moet wat doen :P

Ik ben opzoek naar een digi-cam die dus door absoluute n00bs te besturen is en vrij goed vast-te-houden is. Daaronder valt ook een stevige behuizing. Kwaliteit maakt wel wat uit, maar ik zoek eigenlijk geen digi-cam.

Nu heb ik heel wat gevonden, ze vind de meeste modellen eigenlijk te moeilijk qua werking. Teveel functies dus.

Nu zijn er vast tweakers die hier zelf enige ervaring op hebben, en nu vroeg ik mij af, weten jullie iets onder de 350 euro?

|>

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Ik zou zeggen, neem eens een kijkje in dit topic : Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
misschien is een Canon A60 wat, maakt iig goede foto's, is niet al te duur en is behoorlijk makkelijk in gebruik

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 10:02

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Een HP digicam oid ?
Mijn pa heeft een 935 en daar is het menu van echt in Jip En Janneke taal, dat begrijpt mijn oma van 81 zelfs :D

Verwijderd

PilatuS schreef op 17 maart 2004 @ 16:34:
misschien is een Canon A60 wat, maakt iig goede foto's, is niet al te duur en is behoorlijk makkelijk in gebruik
Ja, als je weet war je over spreekt. Alleen op die keuze-schijf zitten al 10 verschillende shooting-modi, niet echt overzichtelijk als je er geen verstand van hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:14:
[...]

Ja, als je weet war je over spreekt. Alleen op die keuze-schijf zitten al 10 verschillende shooting-modi, niet echt overzichtelijk als je er geen verstand van hebt.
Oma leren om 'em altijd op 'auto' te zetten zal toch niet zo lastig zijn?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 20:48
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 18:15:
[...]

Oma leren om 'em altijd op 'auto' te zetten zal toch niet zo lastig zijn?
Heb je oma's? :)

2 knoppen @ videorecorder; driehoekje en vierkantje... dat verschil zien/weten ze niet eens :+

M'n broertje heeft een HP zonder zoom, dekseltje wegschuiven, en op de grote ronde knop drukken -> klaar!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

oscarvdb

and like that...

Stel de Canon EOS 1 DS voor :9

Even serieus, die logge HP-camera's zoals deze zouden misschien een oplossing bieden?

... he's gone.

Verwijderd

ik zou gaan voor een olympus en dan de D450, kost haast niks meer tegenwoordig en is echt een topcamera, met hele mooie kleuten, makkelijk te bedienen, stevige behuizing, zoomlens afgeschermd door een schuifje, en lcd scherm zit goed geintegreerd. Deze camera kan echt tegen een stootje, en houd goed vast.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een test van 7 camera's te vinden via Google en daarna seniorenweb

Olympus C-220 Zoom: € 349
Fujifilm Finepix A203: € 399
Kodak CX4330: € 499
Nikon Coolpix 4300: € 735
Canon Ixus V3: € 649
Minolta Dimage F100: € 699
Sony DSC P51: € 349

[ Voor 49% gewijzigd door Guardian Angel op 17-03-2004 19:53 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

GuardianAngel schreef op 17 maart 2004 @ 19:51:
Een test van 7 camera's te vinden via Google en daarna seniorenweb

Olympus C-220 Zoom: € 349
Fujifilm Finepix A203: € 399
Kodak CX4330: € 499
Nikon Coolpix 4300: € 735
Canon Ixus V3: € 649
Minolta Dimage F100: € 699
Sony DSC P51: € 349
weet niet bij welke toko joko je deze cameras wilt kopen, maar die kosten echt niet zo veel... 8)7 8)7 8)7

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het was maar een copy/paste hoor. De rest mag de TS uitzoeken.

Don't blame the messenger.

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 17-03-2004 20:01 ]

ARME AOW’er

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Simon, ook voor jou en je oma geldt de Fotografie Policy, en dan vooral dit gedeelte:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Er is niks op tegen om je oma naar een foto-speciaalzaak te slepen, en aan de verkoper uit te leggen dat zij een simpele digicam tot een bepaald bedrag wil. Dat is de manier om erachter te komen wat voor cam bij jouw oma en budget past, niet door hier in FG een topic te starten. Succes met de keuze :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.