[Word2000] Kruisverwijzingen

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Twee vraagjes voor de kruisverwijzing-die-hards:

Als ik een kruisverwijzing aan wil maken in een Word-document (bijvoorbeeld: "zie hoofdstuk 2.3"), kom ik in het Kruisverwijzing-dialoogje wat opties tegen die ik niet kan plaatsen:
• Verwijzingstype: Genummerd Item (klopt, dat zijn o.a. de hoofdstukken)
• Verwijzing naar: Alineanummer of Alineanummer (geen context) of Alineanummer (volledige context)

Het punt zit 'm dus in het verschil tussen die drie. Is er een verschil, of zit ik spijkers op laag water te zoeken? Als ik naar de "andere veldweergave" kijk, zijn ze wel verschillend:
{ REF _Ref67303383 \r \h }
{ REF _Ref67303383 \n \h }
{ REF _Ref67303383 \w \h }
Zijn er situaties waarin deze codes niet allemaal gewoon netjes "2.3" (of welk hoofdstuk dan ook) opleveren?

Een tweede ergernis is de volgende: word weigert om de instelling van "Verwijzing naar" vast te houden. Als ik eerst refereer aan een figuur en dan aan een hoofdstuk, probeert word geheid naar een paginanummer of iets anders onzinnigs te gaan verwijzen. Is dit zo af te richten dat je voor een bepaald type verwijzing altijd het juiste "default" type krijgt?

De help van Word is erg summier op deze onderdelen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reptile209 op 17-03-2004 16:21 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
offtopic:
Zie ook [rml]Reptile209 in "[ Word2000] Kruisverwijzingen"[/rml]... kruisverwijzingen hier doen het tenminste :)

* kick * dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Reptile209 schreef op 17 maart 2004 @ 16:20:
[...] Het punt zit 'm dus in het verschil tussen die drie. Is er een verschil, of zit ik spijkers op laag water te zoeken? Als ik naar de "andere veldweergave" kijk, zijn ze wel verschillend: [...]
Als je in "andere veldweergave" rechtsklikt op het veld en Edit... kiest, kun je meer informatie vinden over die /switches.
Zijn er situaties waarin deze codes niet allemaal gewoon netjes "2.3" (of welk hoofdstuk dan ook) opleveren?
Ja. Moet je wel zelf doen: selecteer een Kop of een willekeurig stuk tekst en kies Insert -> Bookmark (Invoegen -> Bladwijzer, geloof ik). Vink Verborgen Bladwijzers aan en wis de eventuele bestaande bladwijzer voor die selectie. Voeg je eigen bladwijzer Hoofdstuk_2.3 in. Let op dat er geen spaties in de naam mogen staan. Nu kun je met Kruisverwijzing kiezen voor Bladwijzer. Komt dus altijd goed. Nadeel is dat je voor elk hoofdstuk zelf een bladwijzer aan moet maken.
Een tweede ergernis is de volgende: word weigert om de instelling van "Verwijzing naar" vast te houden. [...] Is dit zo af te richten dat je voor een bepaald type verwijzing altijd het juiste "default" type krijgt?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij niet. :'(
De help van Word is erg summier op deze onderdelen... :)
Dat vind ik erg meevallen. Het klopt dat niet alles erin staat, maar met goed zoeken en een beetje prutsen kom je een heel eind. :)

P.S. als velden en verwijzingen in de war raken, wil het nog wel eens helpen om een bestaande inhoudsopgave te "updaten", of er even één aan te maken, te updaten, en daarna weer te wissen.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
Ejjj, dat is me echt nog nooit opgevallen, tnx voor de tips :)
Het probleem is/was dus, dat je via de help niet op de Edit-schermen komt. Ik kende ze niet, en er wordt niet eens naar verwezen in de help... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
KingRichard schreef op 19 maart 2004 @ 00:42:
[...]
Als je in "andere veldweergave" rechtsklikt op het veld en Edit... kiest, kun je meer informatie vinden over die /switches.
[...]
Toch nog even een maffe situatie: thuis (Office 2000 EN) werkt dit zonder problemen, maar @stage (Office 2000 NL) verschijnt er geen extra Edit-achtige optie onder de rechter muisknop. Is dat een versieverschil tussen de UK en de NL versie, danwel updates oid, of heeft men hier onderdelen niet geinstalleerd die ik wel zou hebben? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Vaag... Maar het veld selecteren (andere veldweergave aan en dubbelklikken op veld) en dan Invoegen -> Veld zou ook wel eens kunnen werken.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1