[Win2K]: USB pen drive(s) hebben geen driver?

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:51

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ik heb iets vreemds bij een kennis van mij. Ik heb daar laatst Windows 2000 geinstalleerd + SP4 + updates, maar nu is het zo dat bij verschillende USB Pen Drivers, windows met zijn "add new hardware wizard" komt als er 1 wordt ingeplugd. Het vreemde is dat in mijn eigen PC en diverse andere PC's ik vrij zeker weet dat die pen-drives zonder meer werkte (Windows vroeg nooit om het installeren van het USB device) zonder verdere interactie van de gebruiker. Weet iemand hoe dit kan, hoe ik dit cq. kan oplossen?

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• PommeFritz
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Ik zie het probleem niet; je installeert dan toch gewoon even die 'new hardware' en dan klaar?

FireFox - neem het web in eigen hand

• arnova

arnova

Topicstarter
PommeFritz schreef op 17 maart 2004 @ 20:39:
Ik zie het probleem niet; je installeert dan toch gewoon even die 'new hardware' en dan klaar?
Het probleem is:
1 : Op andere machine's was deze stap niet (nooit) nodig
2 : Aangezien deze PC met veel verschillende USB sticks van verschillende mensen wordt gebruikt is het wel fijn als de "gewone" gebruiker dit soort acties niet hoeft te ondernemen.

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 16:42
Is het niet gewoon de een malige herkenning van het device?

Dat zie je ook als je andere usb apparatuur aansluit. De eerste keer dat je het aansluit moet het even worden ingesteld. De volgende keer hoeft dat niet meer en zal het meteen werken, omdat het apparaat dan al "bekend" is en in het register al staat geconfigureerd.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

olof schreef op 18 maart 2004 @ 09:11:

Dat zie je ook als je andere usb apparatuur aansluit. De eerste keer dat je het aansluit moet het even worden ingesteld. De volgende keer hoeft dat niet meer en zal het meteen werken, omdat het apparaat dan al "bekend" is en in het register al staat geconfigureerd.
Dit dacht ik ook ja. Dacht?? Naar eigen ervaring weet ik het wel zeker.
Elke keer als ik een usb apparaat voor de eerste keer ergens inprik gaat ie even wat drivers installeren. Daarna niet/nooit meer.

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Heb je op je eigen machine ook Windows 2000 staan?

Windows XP installeert namelijk de drivers op de achtergrond als je de usb-pen voor het eerst er in duwt. Verder gaat het systeem alleen roepen dat het een driver wil hebben, als de driver niet aanwezig is.

Hoe dan ook, je besturingssysteem gebruikt zeker wel een driver voor USB-drives.

Work- & gamestation & Huiskamergenot

• arnova

arnova

Topicstarter
olof schreef op 18 maart 2004 @ 09:11:

Nee zeker weten van niet. Ik heb namelijk 1 zo'n USB pen die ik nog nooit op mijn Win2K heb gehad, daarop aangesloten en dat werkte meteen. Op die ander machine dus niet.... Heel vreemd...

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 10:18
heb ik ook gehad moet bij microsoft de usb2.0 driver downloaden en installeren toen werkte het. het zou al moeten werken bij installeren van sp1 geloof ik maar dat werkt niet.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 17:39
install is nieuwe/andere drivers voor je usb poort !
Denk dat het probleem in de huidige drivers van de usb poort ligt.

Via chipset > www.viaarena.com

GMTA :+
(Maar dat is voor XP)

[ Voor 14% gewijzigd door Weezer-DC op 18-03-2004 09:38 ]

Pagina: 1