[Excel]Letterlijke verwijzing in excel (formule negeren)?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 22:40
Hallo, ik heb een probleem... Heb uit een tabel in Access alle datums gehaald maar aangezien de format niet erg geschikt is wil ik hem omzetten naar een andere format. Dit doe ik met behulp van formules, een voorbeeld:

code:
1
=ALS((DEEL(M1;16;2))<10;VERVANGEN(M1;16;0;0);M1)

Het probleem zit hem in het DEEL-gedeelte. Als ik gewoon een waarde in een cel zou zetten, bv 6, dan beaamt de formule wel dat dat gedeelte WAAR is (6<10), maar als de uitkomst van de dat gedeelte: (DEEL(M1;16;2) ook gewoon 6 is, ziet hij dat niet en geeft de formule onwaar...

als ik het teken dan gewoon omdraai geeft hij wel weer waar, maar dan geeft hij ook nog steeds waar als de uitkomst groter dan 10 zou zijn (bv 11)...

Is hier een oplossing voor, dat hij gewoon kijkt naar de uitkomst van die deelformule en niet naar iets anders?

• Coffeemonster
  • Laatst online: 18:42
Ik neem aan dat in M1 een stukje tekst staat. Het resultaat van de DEEL-functie is ook een stukje tekst (ook al bestaat die tekst uit een paar cijfers). Volgens mij zoek je de volgende formule:
code:
1
=ALS((WAARDE(DEEL(M1;16;2)))<10;VERVANGEN(M1;16;0;0);M1)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• DarkShadow
  • Laatst online: 31-08 22:40
Coffeemonster schreef op 17 maart 2004 @ 16:37:
Ik neem aan dat in M1 een stukje tekst staat. Het resultaat van de DEEL-functie is ook een stukje tekst (ook al bestaat die tekst uit een paar cijfers). Volgens mij zoek je de volgende formule:
code:
1
=ALS((WAARDE(DEEL(M1;16;2)))<10;VERVANGEN(M1;16;0;0);M1)
tnx lad, klopt dat er in M1 tekst staat, en het werkt...
:)