[php] CGI Timeout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met html en php een formulier gemaakt waarbij een aantal gegevens ingevuld moeten worden, deze gegevens worden vervolgens gecontroleerd en ingevoerd in de database.

Wanneer ik in een textarea echter meer dan 70 a 80characters zet krijg is een timeout. Iemand hier een mogelijke verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:58

TeeDee

CQB 241

Wat is de precieze foutmelding? Alleen: timeout?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 17 maart 2004 @ 16:07:
Wat is de precieze foutmelding? Alleen: timeout?
CGI Timeout
The specified CGI application exceeded the allowed time for processing. The server has deleted the process.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Dan zet je die dus hoger. Maar imho is het een beetje schandalig dat een char veld met 70 a 80 char karakters een timeout geeft.

Ik denk eerder dat de timeout wordt veroorzaakt daar een niet te vinden mail(relay)server. Probeer dus eerst te testen of er uberhaupt wel een mailtje verstuurd kan worden, door alleen to, from, subject,body=bla te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er wordt geen mail verstuurd, de ingevoerde gegevens worden in een db ingevoerd.

wanneer ik het veld dat problemen veroorzaakt leeg laat gaat het wel gewoon goed. ps. ik heb meerdere textarea's, allemaal gaan ze verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 17:00:
er wordt geen mail verstuurd, de ingevoerde gegevens worden in een db ingevoerd.

wanneer ik het veld dat problemen veroorzaakt leeg laat gaat het wel gewoon goed. ps. ik heb meerdere textarea's, allemaal gaan ze verkeerd.
Automagisch dacht ik aan mail. 8)7

Mag je wel zoveel char's in die velden stoppen? Imho krijg je dan geen timeout oid, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Is je controle wel lekker??? En reageert je dbase wel lekker. Want gewoon je timeouts gaan verhogen voor een textveldje van 70/80 tekens vind ik een beetje ver gaan. Denk eerder dat je cgi-script gewoon verr*t is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn database moet goed zijn, gegegens invoeren in andere velden (dropdown, checkboxen, radiobuttons, textfields) gaat namelijk wel gewoon goed.

De database is een MS SQL Server en het veld is TEXT(16), dit zou dus zeker zoveel chars moeten kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo staat het veld in mijn code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<tr>
  <td>Kwaliteitsafwijking:</td>
  <td>
    <textarea rows='5' cols='40' name='kwaliteitsafwijking'
      tabindex='13'>".stripslashes($_POST['kwaliteitsafwijking'])."
    </textarea>
  </td>
</tr>

verder wordt het zo afgehandeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$_POST['kwaliteitsafwijking'] = str_replace("\"", "'", $kwaliteitsafwijking);

if ($_POST['kwaliteitsafwijking'] == '')
{ 
  $errorMsg = $errorMsg."- Het veld \"Kwal. afwijking\" is niet ingevuld.<br>"; 
}

if($errorMsg == '') 
{
  $kwaliteitsafwijking = str_replace("'", "\"", $_POST['kwaliteitsafwijking']);

$sql = "INSERT INTO db_quarantaine (plant_id, gebruiker_id, ..., 
 kwaliteitsafwijking, ..., kosten) 
VALUES ( '".$_SESSION['valid_plant_id']."', '".$_SESSION['valid_user_id']."', 
'".$kwaliteitsafwijking."', ".$kosten.")";
$sqlresult = odbc_exec($dbcnx, $sql) or die(odbc_errormsg())

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om te testen had ik een nieuw bestand aangemaakt met alleen een textarea en hierbij heb ik getest met POST en GET.

Bij gebruik van de POST heb ik nog steeds hetzelfde gedoe als eerder in dit topic beschreven, maar bij gebruik van GET kan ik zeker 5 keer meer tekst kwijt zonder problemen.

Zijn er misschien nog nadelen verbonden aan het wijzigen van POST naar GET of zijn er weinig verschillen?

----- ----- -----

Update:
GET werkt niet bij mij, wanneer ik verzend, controles uitvoer en de waardes terugstop in het veld blijft het veld leeg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 12:17 ]

Pagina: 1