Toon posts:

[MSN Messenger] Aanmelden mislukt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al meerdere topics de laatste dagen hierover gestart, vele zijn ook op slot gegaan.

Bij vele mensen werkt het weer, echter bij ons thuis wilt het nog steeds niet werken.

Aanmelden bij .NET Messenger Service is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met je Internet-Verbinding. Controleer of je verbinding hebt met het Internet. 0x81000301.

Dat is de fout die ik krijg tijdens het aanmelden.

hotmail.com kom ik ook niet op, wel op hotmail.nl.

Ik woon in delft en heb als OS Windows XP Professional, mijn vriendin die ook hier woont met de zelfde verbinding maar dan met een ander OS (Win ME) komt er ook niet op.
Mijn neefje die ook hier in Delft woont heeft ook de zelfde verbinding en heeft Win XP Pro die komt er wel op.
We hebben alle drie Wanadoo Basic.

Ik heb geprobeert een traceroute naar hotmail.com waar ik niet verder kom;
code:
1
2
3
4
  7   107 ms   104 ms   100 ms  P12-0.OAKCR1.Oakhill.opentransit.net [193.251.242.254]
  8   100 ms   103 ms   103 ms  So4-0-0.ASHBB1.Ashburn.opentransit.net [193.251.248.109]
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.

En een traceroute naar hotmail.nl krijg ik het zelfde.

Mijn netwerk thuis;
Internet -> Router -> 3 desktops en 1 server.
Tot gister heeft MSN altijd gewerkt, vanaf gister komen we niet meer op MSN.

Verwijderd

probeer eens je pc opnieuw op te starten ,ik kreeg namelijk dezelfdemelding
als jou en bij hielp het ook.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 15:55:

succes.
Ik heb thuis 3 computers, heb met alle 3 de computers geprobeerd, ze worden dagelijks opnieuw gestart.

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik heb hier de laatste tijd ook steeds vaker last van, het zal hoogstwaarschijnlijk gewoon aan hotmail zelf liggen.

Hoe lang heb je al last van dit probleem?

..:: ::..

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 19:54
Wanadoo staat bekend als veel storing.
In gevallen kan er geen beelden van jouw eigen webcam. Het treedt vaker storing op bij kabelprovider want. de structuur van wanadoo was anders dan andere netwerkaanbieder.

www.tiedragon.nl

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Dit probleem ligt niet bij MSN, maar bij Wanadoo. Deze is namelijk bezig met een upgrade waardoor de DNS-servers langzamer worden geupdate.
De DNS verwijst dus door naar een verkeerd ip, waardoor je een 404 krijgt :)
Afwachten en misschien ff je modem/router resetten of opnieuw connecten naar Wanadoo is een optie.

Bij mij werkt nu alles weer naar behoren, al merk ik nog nix van de upgrade :(
Suc6!

Omelette du fromage!

Verwijderd

Ik heb dat ook thuis, probeer eens je com21 modem (whatever je ook hebt) te resetten

Als dat effect heeft laat 't ons dan ook even weten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 15:55:

succes.
als jij...

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ja, dat is een probleem inderdaad. Ik denk dat je geen oplossing vind, omdat het vaak bij mensen 'opeens' werkt, en dan verzuimen ze de oplossing bij hun eigen vraag te posten... :(
Zo ook ikzelf overigens :X

Wat ik zou proberen is met de instellingen van MTU en TTL te spelen. Een handig proggie wat je hiervoor kunt gebruiken is Dr. TCPIP (ff googlen).
Het kna zijn dat je daarmee de settings dusdanig ver*#*kt dat je helemaal niet meer kunt pingen, maar het hielp bij mij wel om de settings extreem hoog of extreem laag te zetten, en dan doettie het.
Vandweek is het mij ook gelukt om het pingen weer aan de gang te krijgen, maar vraag me niet hoe...
Ik kreeg eerder namelijk bij iedere ping, intern of extern de melding 4 x terug:
Bad option specified.
Ik ben er nog steeds niet achter wat hier het probleem was, maar spelen met Dr TCPIP heeft geholpen.
(ik zit me nu te bedenkene dat het ook gewoon DR TCP kan zijn... :P)

Of dat ook helpt met MSN, dat weet ik zo ff niet...
In ieder geval succes!
En heeft iemand hier nog commentaar op, want ik ben wel benieuwd wat die Bad option Specified betekend? :?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Dxta schreef op 17 maart 2004 @ 15:59:
Dit probleem ligt niet bij MSN, maar bij Wanadoo. Deze is namelijk bezig met een upgrade waardoor de DNS-servers langzamer worden geupdate.
De DNS verwijst dus door naar een verkeerd ip, waardoor je een 404 krijgt :)
Afwachten en misschien ff je modem/router resetten of opnieuw connecten naar Wanadoo is een optie.

Bij mij werkt nu alles weer naar behoren, al merk ik nog nix van de upgrade :(
Suc6!
Bedankt voor je nuttige informatie 8)
Ik kon al via mijn Windows XP niet alle hostnames DNS'sen, wat ik met mijn server wel kon, vaag.

Ik zal straks mijn router en mijn modem (EuroDocsis) eens resetten, misschien dat het helpt.

• Buzz_Lightyear
  • Laatst online: 22:11

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

offtopic:
nog geen twee weken op GoT en dan je eerste post plaatsen met een totaal onnodige opmerking en bovendien zonder de TS ook maar een stapje verder te helpen :r

[ Voor 3% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 17-03-2004 16:06 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het niet veel zal helpen omdat ik achter een router zit en die regelt en verdeelt mijn Internet.
Ik ga straks eens mijn Router em Modem resetten, misschien dat ik iets dan van die DNS updates merk.

Over het pingen, dat heb ik nooit gehoord.
Je bedoelt denk ik standaard
code:
1
ping [IP]

Of voeg je nog andere opties toe ?

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
Owke, dan zal het idd wel aan Wannadoo liggen, maar aangezien het ook wel (regelmatig) voorkomt bij mezelf (en vele anderen) zou ik er niet vreemd van op kijken als het WEL aan hotmail ligt :)

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle wanadoo gebruikers
Nadat ik mijn modem en router heb gereset werkt MSN prima!

Verwijderd

Ik kan ook de problemen bij Wanadoo bevestigen wat betreft MSN en DNS.
Ik hoop dat ze snel klaar zijn.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 16:07:
[...]

Ik denk dat het niet veel zal helpen omdat ik achter een router zit en die regelt en verdeelt mijn Internet.
Ik ga straks eens mijn Router em Modem resetten, misschien dat ik iets dan van die DNS updates merk.

Over het pingen, dat heb ik nooit gehoord.
Je bedoelt denk ik standaard
code:
1
ping [IP]

Of voeg je nog andere opties toe ?
Ik voeg geen opties toe, gewoon een droge ping dus...
Vreemd verhaal iig, wellicht mijn eigen topicje starten ;)

Het zou kunnen helpen, want zelf zit ik ook achter een router... Wellicht had ik daar de MTU etc ook aan moeten passen, zit ik me nue te bedenken... Maar goed...
Succes ermee!
Heeft die reset geholpen?

Verwijderd

Topicstarter
ElCondor schreef op 17 maart 2004 @ 16:37:
[...]

Ik voeg geen opties toe, gewoon een droge ping dus...
Vreemd verhaal iig, wellicht mijn eigen topicje starten ;)

Het zou kunnen helpen, want zelf zit ik ook achter een router... Wellicht had ik daar de MTU etc ook aan moeten passen, zit ik me nue te bedenken... Maar goed...
Succes ermee!
Heeft die reset geholpen?
Zoals je 2 posts hierboven kunt lezen, ja ;)

Ik heb mijn router en mijn modem even gereset en mijn msn werkt weer, waarschijnlijk moest ik de nieuwe DNS updates nog oppikken.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

*zucht*
Dan ga ik mijn eigen topicje wel starten ;)

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp is Casema eea aan het updaten en heeft de 1 wel alweer verbinding en de ander (zoals ik) niet, zelfs niet na reset van zowel modem als router.....

Ben benieuwd naar de reacties...........

• Jan_V
  • Laatst online: 31-08 18:32
Bij mij werkt alles weer.
Hier hadden maandagavond tot dinsdag avond alle pc's geen i-net verbinding.
Omdat we ookn iet op de router konden komen (10.0.0.2) dacht ik dus dat het eerst aan mijn eigen pc lag. Toen bleek dat de rest hier thuis dat ookniet kon.

Als laatste redding heb ik de router maar geresset en toen deed alles het weer.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Hier idem ...

zit nu via windows XP NL, een andere partitie op dezelfde machine, en dan kan ik wel inloggen en krijg ik niet die 301 melding met als uitleg upgrade requiered.

ben maar eens viraaltjes en backdoors aan het scannen op de andere partities

kon eerst niet via msn mess. wel via windows mess. toen geen van 2 en via ander OS kom ik er wel op dus het is iets hier .... denk ik maar

Verwijderd

Hier is het sinds zaterdag een puinhoop geweest.
Delft, via com21 & router, 1x win98, 1x win 2000, 1x XP

Eerst wel de sites (fok wel, tweakers niet...) maar zonder datatraffic, later helemaal nix meer.

2x gebeld met de helpdesk (druk,druk) , ja er is een storing, ip's die met 62 beginnen is een probleem etc. 8)7

Gisteren helemaal nix meer, zelfs geen netwerk ! :(

DUS: Alles opnieuw geboot, com21 & router & switch uitgezet en opnieuw gestart.
Netwerk terug, internet bleef zeker 10 minuten dood, geen connencties, en daarna: Als een tierelier ! :)

In dit topic was het al genoemd: alleen je com21 resetten is niet genoeg, dat bleek bij mij ook het geval.
Success !!

Verwijderd

Vrijdagavond, hele zaak ik sinds donderdagavond stabiel.
Ps viel me net op, msn melding van mailberichten is weer okee.
We zien wel wat er gebeurd de komende dagen, neem aan dat Casema en MSN niet veel werken in het weekend.!
Pagina: 1