[WIN98 & XP] Bureaublad achtergrond wijzigen in register

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-05 11:32
Hallo

Ik begin steeds verder en verder te komen met ons bedrijfsnetwerkscript.

Zoals sommige misschien weten ben ik met een script bezig op me werk voor achtergronden voor iedereen in te stellen.

(zie deze tread: [rml][ Win2000] Alle users via server een achtergrond toewijzen.[/rml]/ )

Dit is allemaal gelukt. Ook iedereen een screensaver toewijzen is redelijk gelukt.

Nu is mij probleem dat er een paar mensen zijn die zelf toch de achtergrond weer elke keer nadat ze ingelogd zijn wijzigen.

Nu wilde ik weten of de tabbladen in het rechtermuisknop menu (dus het tabblad BUREAUBLAD en SCHERMBEVEILIGING) in het register gedisabled kunnen worden? Ik weet dat dit ook met programmatjes is op te lossen, maar om 75 pc's na te gaan verspreid over 4 vestigingen is niet de oplossing.

Het lijkt mij toch dat de programma's die deze optie's uit kunnen schakelen dit toch ook wegschrijven in het register of niet?

Verwijderd

maak een reg bestand aan

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"NoDispScrSavPage"=dword:00000001
"DisableRegistryTools"=dword:00000001

• Raikkonen_WC
waar is die "DisableRegistryTools" voor?

Die van de screensaver werkt. Nu alleen nog die van de achtergrond.

Waar had je die gevonden?

Verwijderd

Dan kan de gebruiker niet via start uitvoeren regedit openen of regedt32
via een truukje wel weer maar ach...
dit zijn oude settings ooit eens bij winguides gezocht.. zoek ik voor je op

"NoDispSettingsPage"=dword:00000001
"NoDispBackgroundPage"=dword:00000001

gevonden:

http://www.winguides.com/registry/category.php/41/

eigenlijk is dit vrij simpel ook te doen met de policy editor

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 16:19 ]

• Raikkonen_WC
SUPER, thnx. Dit werkt nu. Geweldig!!!

Verwijderd

draai je DC op die server ? met AD ondersteuning, ? anders laat je gewoon in je SP de achtergrond vast zetten. ! wij doen dit op werk en is zeer gemakkelijk.

DC : Domain Controller
AD : Active Directory
SP : Security Profile

• Raikkonen_WC
We draaien daar idd de DC op jah.

Wij werken dus met een Kixtart script voor dit alles. In dit script wordt alles geregeld, zo wordt de achtergrond naar de pc gekopieerd als hij er nog niet opstaat, de oude achtergrond wordt verwijderd, de screensaver wordt naar de HD gekopieerd als die niet erop staat en daarna worden er allemaal veranderingen aan het register aangebracht voor de screensaver in Windows XP. Voor Windows 98 wordt daarbij ook nog een aanpassing gemaakt in het system.ini bestand.

Dus ik weet niet of je dit ook allemaal kan doen op jou manier. Maar op dit moment werkt dit hier perfect.

[ Voor 35% gewijzigd door Raikkonen_WC op 18-03-2004 10:42 ]

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Om de policy van Windows 98 dicht te timmeren, zou ik het tooltje POLEDIT gebruiken. Deze staat ergens op de Win98 CD. Als je dan de policy die je hebt gemaakt in de NETLOGON map zet, dan worden deze beperkingen ingeschakeld voor Win98 USERS. Hoe het bestand precies moet heten zal ik zometeen even opzoeken.

Voor Windows 2000/XP bakken zou je de policy settings kunnen aanpassen in AD. Zet je gebruikers die allemaal de zelfde beperkingen moeten hebben in een aparte OU, en definieer hier dan een policy voor ;)

Succes ermee :)

edit:

Noem je POLICY bestand config.pol (win98 pakt dan als het goed is automatisch dat bestand :) )

[ Voor 10% gewijzigd door WiNlUx op 18-03-2004 10:43 ]

Pagina: 1