Ik ben een applicatie aan het maken voor het genereren van een enquete. Daarin heb ik drie classes: Een enquete, bestaat uit meerdere secties, bestaat uit meerdere vragen. Een object enquete bevat dus een array $section met daarin objecten van de classes sectie. enz.
De class enquete heeft een functie opslaan, deze roept de funcite opslaan aan van alle secties die op hun beurt weer de functie opslaan van vragen aanroepen. De functie opslaan van vragen ziet er als volgt uit:
Beide echos geven het goede antwoord aan. Het lijkt er dus op dat het antwoord gesaved is. Als ik echter:
print_r($enquete); aanroep, dan zie je de structuur van de objecten. Nu is het antwoord leeg.
Als ik het antwoord set via:
dan doet hij het wel. Waar kan dit aan liggen.
De class enquete heeft een functie opslaan, deze roept de funcite opslaan aan van alle secties die op hun beurt weer de functie opslaan van vragen aanroepen. De functie opslaan van vragen ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
| function vraag($antwoord) { echo "Saving vraag: ".$this->id." antwoord: ".$antwoord; $this->antwoord = $antwoord; echo "saved: ".$this->antwoord; } |
Beide echos geven het goede antwoord aan. Het lijkt er dus op dat het antwoord gesaved is. Als ik echter:
print_r($enquete); aanroep, dan zie je de structuur van de objecten. Nu is het antwoord leeg.
Als ik het antwoord set via:
code:
1
| $enquete->section[0]->vragen[0]->antwoord = "test"; |
dan doet hij het wel. Waar kan dit aan liggen.