Vaak CRC problemen door 3com netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 14:33
Ik heb een 3com 3c2000-T gigabit netwerk kaart, met de standaart drivers van de cd (nieuwere heb ik niet kunnen vinden :(). Die hangt aan een NetGear rp614 versie 2, met de nieuwste firmware

Elke keer als ik een groot bestand download heb ik een crc error bij het openen er van. Dus het bestand heeft bit fouten.

Met een andere netwerk kaart heb ik die problemen totaal niet. Dit heb ik geprobeerd door een zelfde bestand met allebei de NIC's te downloaden en dan te testen met WinRar. Verder heb ik mijn pc net geformateerd dus die is schoon. Voor de format had ik dit probleem ook al |:(.

Waar aan zou dit kunnen liggen?
..Instellingen?
..Gare NIC kaart (ik heb nog garantie :))?
..Iets anders?

De instellingen van de netwerkkaart staan gewoon standaard, niets aan veranderd. Heb ik totaal geen verstand van :P.

Te hoge pci bus kan het niet aan liggen, want ik heb de pci bus gewoon gelockt op 33MHz. Voor verder spects zie mijn sig, alles van windows enzo is uptodate.

Verder heb ik nog niet geprobeerd om direct naar mijn kabelmodem te connecten met die netwerkkaart, maar dat gaat volgens mij niet omdat mac-adress anders is dan die van mijn router.

[ Voor 13% gewijzigd door tmotd op 17-03-2004 16:56 ]

• tmotd
Weet echt niemand iets te verzinnen :P? (kickje O-) )

Verwijderd

Je hebt de UTP-kabel ook al uitgesloten?

• tmotd
Ik draai nu met de zelfde utp kabel, alleen dan op mijn onboard netwerkkaart ipv de 3com. Lijkt mij dat het dan daar niet aan kan liggen, toch?

• tmotd
Heeft echt niemand enig idee hier over??? :(
Of word dit stuk van het forum zo weinig bezocht |:(.

Moet ik garantie gaan claimen omdat mn netwerkkaart gewoon gaar is of ligt het aan de software?