[Mandrake 10] Kan niet booten vanaf cd

Pagina: 1
Acties:

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik wil met eens met linux aan de gang gaan. Mandrake lijkt mij een goede distributie om mee te beginnen. Ik heb deze dus gedownload.

Het probleem is dat ik wanneer ik cd1 gebrand heb, niet kan booten vanaf de cd. Ik heb de MD5 checksum gecontroleerd. Met een andere boot cd (win xp) kan ik wel booten. Ik heb gebrand met Nero en net geprobeerd met alcohol 120% maar dat gaf hetzelfde resultaat...
Wat doe ik fout of wat is er aan de hand?

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Staat je BIOS wel zo ingesteld dat ie moet booten vanaf de cd? Iets meer info graag. Krijg je foutmeldingen? Waar gaat het mis?

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, volgens mij kunnen de cd's gewoon niet booten.
Op de cd staat het programma rawwin.exe oid waarmee je uit de images directory een floppy kan maken waarmee je kan booten en vanaf cd kan installeren :)

Verwijderd

Je kunt booten van CD2, en dan vanaf 1 installeren

linkje:
http://qa.mandrakesoft.com/twiki/bin/view/Main/Mandrake10

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 15:21 ]

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bergen schreef op 17 maart 2004 @ 15:14:
Staat je BIOS wel zo ingesteld dat ie moet booten vanaf de cd? Iets meer info graag. Krijg je foutmeldingen? Waar gaat het mis?
Ik kan booten vanaf m'n xp cd dus dat staat ingesteld (zie startpost :) ) Ik krijg geen foutmelding hij boot gewoon van mijn HD.

Ik ga het wel even met cd 2 proberen en anders maar is een flop opzoeken.
bedankt!

Edit:
Ik kan met cd 2 gewoon booten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Andre-85 op 17-03-2004 16:15 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• microfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
De boot-cd bij mandrake 10 is CD2... en bij de installatie moet je dan weer cd1 invoegen

Verwijderd

Misschien moet je om te booten je harde schijf uitzetten als 2e boot procedure in je bios.Daarna mandrake installeren, en dan weer aanzetten, zo heb ik het ook gedaan.

Verwijderd

Bij velen werkt de 1e cd van Mandrake 10.0 Community wel gewoon als bootcd.

Het light schijnbaar aan de combinatie van BIOS en cdrom of de eerste cd wil booten.

Ik hoop alleen maar dat 10.0 Official Edition die net uit is dit euvel niet heeft...
Pagina: 1